OD LIDERA U REGIONU DO OPOZICIJE ZAPADU

Šta govori skandal na RTCG: Sprema li DPS međunarodni zaokret

Teški incident na RTCG - završna faza agonije Đukanovićeve televizije, kaže Miodrag Lekić

76560 pregleda 195 reakcija 122 komentar(a)
“Od trenutka gubitka vlasti ponašanje DPS-a nije primjereno čak ni diplomatskoj praksi” (ilustracija), Foto: Shutterstock
“Od trenutka gubitka vlasti ponašanje DPS-a nije primjereno čak ni diplomatskoj praksi” (ilustracija), Foto: Shutterstock

Djelovanje Demokratske partije socijalista (DPS) u posljednje vrijeme gura tu stranku udesno, a nagli kritički zaokret prema američkoj strani pokazuje da međunarodne preference i savezništva zasniva na partijsko-ličnim interesima i očekivanjima političke podrške, smatraju saogovornici “Vijesti”.

Generalni sekretar Građanskog pokreta URA Mileta Radovanić, komentarišući optužbe novinarke Tamare Nikčević, koja važi za blisku krugovima u DPS-u oko predsjednika Mila Đukanovića, za “Vijesti” kaže da DPS-u smeta podrška koja novoj Vladi konstantno pristiže sa relevantnih međunarodnih adresa.

Izjavu osudili Krivokapić, političke partije i članovi Savjeta RTCG: Tamara Nikčević
Izjavu osudili Krivokapić, političke partije i članovi Savjeta RTCG: Tamara Nikčević foto: TV Vijesti

Nikčevićeva je u utorak veče u autorskoj emisiji “Teleskopija” na Javnom servisu, saopštila da je američka ambasadorka Džudi Rajzing Rajnke na privatnoj večeri projektovala “da će crnogorski predsjednik Milo Đukanović izvesti tenkove na ulice nakon izbora 30. avgusta”.

Iz Amabasade SAD juče su demantovali optužbe Nikčevićeve.

Rajzing Rajnke i Ambasada SAD među prvima su čestitali izbor nove Vlade Crne Gore, na čelu sa Zdravkom Krivokapićem.

Radovanić kaže da za Crnu Goru kao građansku državu, nijedan prenaglašeni nacionalizam nije dobar i ugrožava njen demokratski razvoj i društveni prosperitet.

“Ovakav javni diskurs kome svjedočimo, i od DPS-a, ali i ljudi bliskih njima, imaju za cilj samo jedno, a to je pokušaj homogenizacije biračkog tijela pri slobodnom političkom padu u kome se nalaze. Od trenutka gubitka vlasti njihovo ponašanje nije bilo primjereno čak ni diplomatskoj praksi. Imali smo javne istupe koji su gotovo doveli i do diplomatskih skandala”, rekao je Radovanić.

DPS imao javne istupe koji su gotovo doveli i do diplomatskih skandala: Radovanić
DPS imao javne istupe koji su gotovo doveli i do diplomatskih skandala: Radovanićfoto: Savo Prelević

Poručuje da je evropski put Crne Gore, kao strateško opredeljenje Vlade, neupitan, a saradnja sa međunarodnim partnerima na putu razvoja crnogorskog društva jasan prioritet.

Lider Demosa i bivši diplomata Miodrag Lekić tvrdi da sada ne treba isključiti mogućnost da DPS učini novi zaokret na međunarodnom planu i napravi povratak već potvrđenoj bliskoj saradnji prema Rusiji “koja je do nedavno bila predmet brutalnih, skoro histeričnih napada kontrolisanih medijskih izvođača, sličnih ovom mračnom napadu na američku ambasadorku”.

“Medijski izvođači radova Đukanovićevih službi napadali i šefove Delegacije EU”: Lekić
“Medijski izvođači radova Đukanovićevih službi napadali i šefove Delegacije EU”: Lekićfoto: Savo Prelević

Nikčevićeva je tokom emisije u kojoj je gost bio Ljubomir Filipović, saopštila i da je Rajzing Rajnke pozvala novog premijera deset minuta prije konferencije za medije na kojoj je trebalo da predstavi nove ministre, i navodno tražila da ministarka odbrane bude Olivera Injac, a ne Goran Đurović koji je bio planiran. Kazala je i da je to žena koja tvrdi da DPS progoni hrišćane i pitala “da li je moguće da jedna tako velika zemlja pošalje u Crnu Goru takvu ambasadorku”. Ambasada SAD je optužbe Nikčevićeve nazvala neosnovanim, ističući da su potrebni viši profesionalni novinarski standardi u Crnoj Gori.

“Razočaravajuće je vidjeti takav neprofesionalizam od javnog medijskog servisa koji ima mandat da informiše, a ne da obmanjuje javnost”, objavljeno je na Tviter nalogu Ambasade.

Lekić je ocijenio da “posljednji, teški i ne baš slučajni medijski incident na RTCG izražava završnu fazu agonije Đukanovićeve televizije”, kazavši i da je “nedavno povodom jubileja Javnog servisa predsjednik DPS poslao ushićeni pozdrav, farsično javljajući da je ta paramedijska kuća dostigla vrhunac profesionalizma, neki oblik svog zvjezdanog trenutka”.

Lekić je podsjetio da su ranije “medijski dežurni izvođači radova Đukanovićevih službi”, prema potrebama napadali i šefove Delegacije EU u Crnoj Gori Mitju Drobniča i Aiva Orava.

Rekao je da je DPS prethodno, “uz pomoć koalicionih satelita na nezakonit način preuzeo potpunu kontrolu nad RTCG poznatom operacijom nezakonitih radnji u Skupštini, čiji akteri sada treba da odgovaraju pravno i politički”. Istakao je da nova vlast ima dužnost, obavezu i mandat pred građanima da prekine agoniju “u tom paramedijskom punktu vlasti”, pokrećući njegovu zakonitu transformaciju u istinski profesionalni medij, bez političko-partijskih šefova van kuće.

Izjavu Nikčevićeve juče su osudili premijer Zdravko Krivokapić, političke partije i među prvima članovi Savjeta RTCG.

Krivokapić je na zvaničnom Tviter nalogu napisao da RTCG tri decenije progoni neistomišljenike DPS-a i da je sada krenula u progon diplomata po nalogu DPS-a.

“Javni servis Crne Gore što prije vratiti građanima koji ga i plaćaju”, napisao je Krivokapić.

Profesor na Bostonskom univerzitetu i bivši ambasador Crne Gore u Belgiji Vesko Garčević, juče je saopštio da je neprihvatljiv napad na ambasadorku SAD u Crnoj Gori Džudi Rajzing Rajnke ili bilo kog ambasadora strane države na Javnom servisu.

 Među prvima čestitala izbor nove Vlade: Rajzing Rajnke
Među prvima čestitala izbor nove Vlade: Rajzing Rajnke foto: Boris Pejović

“Kao što jedan ambasador ne smije da se miješa u unutrašnje stvari domaćina... tako ni novinari ne smiju da ugrožavaju integritet diplomata garantovan Bečkom konvencijom”, napisao je Garčević na Tviteru.

Iz SNP-a su saopštili da je plasiranje neprovjerenih informacija na mediju koji se finansira iz sredstava svih građana, prvorazredni skandal koji baca tamnu sjenku na profesionalno novinarstvo u Crnoj Gori.

Dodaju da su očekivali da će se rukovodioci Radio Televizije Crne Gore ograditi od stavova Nikčevićeve, navodeći da “laži, manipulacije i prevare ne smiju i dalje biti modus operandi RTCG”.

Funkcionerka Demokratske narodne partije (DNP) Maja Vukićević kazala je da taj skandal predstavlja još jedan u nizu dokaza da u RTCG treba sprovesti ozbiljnu programsku i kadrovsku reformu, jer je Javni servis očigledno još bastion bivšeg režima.

Jedan od posljednjih “zaokreta” DPS-a desio se nakon parlamentarnih izbora, kada su se oglasili saopštenjem u kojem su izrazili očekivanje da se međunarodna zajednica neće miješati u formiranje nove vlasti u Crnoj Gori, navodeći da su spremni za postizborne razgovore s potencijalnim partnerima s kojima je do sada konstituisala parlamentarnu većinu.

“Od međunarodne zajednice očekujemo da ostane dosljedna, kao što je osam mjeseci ćutala na besprizorno miješanje druge države u naše izbore i na nezabilježen uticaj crkve na politiku, da prepusti sada ovu odluku crnogorskim političkim subjektima. Crna Gora neće dozvoliti da joj se nakon jednog vijeka ponovi istorija, u kojoj je jednom bila moneta za potkusurivanje ključnih zemalja i njihovih interesa na Balkanu”, naveli su tada iz DPS-a.

Bivši kadrovi Ministarstva vanjskih poslova na čelu sa Srđanom Darmanovićem koji uglavnom dolaze iz DPS-a, krajem novembra ostali su pri stavu da protjeraju, sada već bivšeg ambasadora Srbije u Crnoj Gori, Vladimira Božovića i proglase ga personom non grata i nakon reagovanja evropskog komesara za proširenje Olivera Varheljija da se ta odluka povuče po ugledu na povučene recipročne mjere Srbije.

Tada su kritikovali poruku Varheljija, ocjenjujući da komesar treba da se upozna sa istorijom Crne Gore.

Dio medijske scene bliske DPS-u, takođe je kritikovao ponašanje međunarodne zajednice, posebno u 2020. godini i naročito iz ideoloških krugova kojima pripada i Nikčevićeva, a koje karakteriše tvrda nacionalistička linija.

Neki mediji su poruke Varheljija dovodili u vezu sa relacijama mađarskog predsjednika Viktora Orbana i srbijanskog kolege Aleksandra Vučića, dok su drugi uvezivali britansku ambasadu i mim stranice koje su podržavale novu vlast na prethodnim izborima.

Medija centar: Raskinuti ugovor sa Tamarom Nikčević

Medija centar pozvao je juče menadžment Javnog servisa da hitno raskine ugovor sa Nikčevićevom i prestane da emituje njenu autorsku emisiju.

“Medija centar za posljednji neprofesionalni postupak novinarke Nikčević smatra najodgovornijim Savjet RTCG koji je odobrio programski plan TVCG u kome je ponuđena emisija ‘Teleskopija’, koja je predstavljena kao emisija koja će se baviti ‘društvenim pitanjima regionalnog karaktera’, a kasnije tolerisao odstupanja od toga koncepta emisije”, navodi se u saopštenju.

Dodaju da niko od članova Savjeta RTCG nije javno problematizovao odstupanja koncepta emisije od programskog plana TVCG, ali ni kršenje profesolanih principa i standarda u emisiji ‘Teleskopija’ koja je služila isključivo za saopštavanje stranačkih poruka dojučerašnje vlasti.

Savjet RTCG saglasan da su prekršeni standardi

Članica Savjeta RTCG Bojana Jokić juče je na Tviteru saopštila da je Savjet RTCG jednoglasno usvojio mišljenje da je došlo do kršenja standarda i naložio generalnom direktoru da razmotri status emisije “Teleskopija”.

Jokićeva se ogradila od optužbi koje je iznijela Nikčevićeva u emisiji. Član Savjeta Milan Radović napisao je da je bio protiv da novinari, kako je naveo, “takozvanih autorskih emisija”, Tamara Nikčević i Darko Šuković dobiju prostor na RTCG zbog načina svog rada.

Preporučujemo za Vas