VIŠI SUD STAVIO TAČKU NA VIŠEGODIŠNJI PROCES

Novinarke nijesu povrijedile čast Subotića

Subotić tužio novinarke i tražio euro za naknadu štete zbog duševnih bolova, ali i objavu presude na naslovnoj strani u štampanom izdanju i na internet stranici Monitora
116 pregleda 14 komentar(a)
Stanko Subotić, Foto: Arhiva "Vijesti"
Stanko Subotić, Foto: Arhiva "Vijesti"
Ažurirano: 15.12.2016. 07:40h

Novinarke Milka Tadić Mijović i Milena Perović Korać nijesu povrijedile čast i ugled Stanku Subotiću Canetu, tekstom “U mreži” iz marta 2011. godine.

Tako je Viši sud stavio tačku na višegodišnji proces, preinačavajući prvostepenu presudu kojom je ranije usvojen tužbeni zahtjev Subotića.

Tužio je novinarke i tražio euro za naknadu štete zbog duševnih bolova, ali i objavu presude na naslovnoj strani u štampanom izdanju i na internet stranici Monitora.

Vijeće sudija Višeg suda Snežane Vukčević, Miodraga Pešića i Vesne Jovetić, u preinačenoj presudi ocijenilo je da tekst predstavlja kritički osvrt na aktivnosti Subotića, sa posebnim isticanjem njegove povezanosti sa određenim kompanijama i ličnostima u poslovnom svijetu.

Konstatovali su da time nije povrijeđena njegova privatnost.

"Okolnost da su protiv tužioca vođeni postupci u Srbiji i Italiji, kao i okolnosti u vezi njegove poslovne povezanosti sa firmama i ličnostima u Crnoj Gori kako je to predstavljeno u tekstu, pobuđuju interesovanje javnosti, pa je na taj način stupio na javnu scenu i samim tim je u obavezi da ima veći prag tolerancije na komentare i navode javnosti pa i one koje smatra uvredljivim”, piše u odluci suda.

Podsjetili su da se i sam Subotić izjasnio da je za njega pohvalno što su ga novinarke povezale sa političkim vrhom Crne Gore.

Ističu i da nije dokazao ni da mu duševne bolove izaziva to što ga povezuju sa firmama za koje se u tekstu tvrdi da se bave švercom, pranjem novca...

Oni dodaju i da nije trpio duševne bolove ni iz razloga što je u tekstu navedeno da je posjedovao vilu Montenegro na Svetom Stefanu, koja je poznata po luksuzu, ali i bahanalijama i dovedena u vezu sa aferom sex trafikinga u kojoj je učestvovala S. Č.

"Kako tužilac nije predstavljen kao osoba sa takvim načinom ponašanja, to objavljeni tekst ni u ovom dijelu nije mogao da naruši njegov ugled", zaključili su u Višem sudu.

To je konačna odluka Višeg suda, nakon što su prvu presudu sudije Blaža Jovanića ukinuli, a drugu presudu sutkinje Ane Delić preinačili.

Delić je ranije u potpunosti usvojila tužbeni zahtjev Subotića, dok je Jovanić odbio tužbeni zahtjev zbog pretrpljenih duševnih bolova, ali i odlučio da Monitor plati troškove sudskog postupka i objavi presudu.

Advokat Aleksandar Đurišić, punomoćnik novinarki je naveo da je očekivao takvu odluku Višeg suda.

"Vjerujem da je odluka suda doprinos slobodi izražavanja, a ne vrijeđanja i propagiranja - jer to nije isto", istakao je Đurišić.

"Ohrabrenje za sve novinare koji rade u interesu javnosti"

Novinarke koje su pisale tekst, ocijenile su da presuda Višeg suda predstavlja ohrabrenje za sve novinare i medije koji rade u interesu javnosti, otkrivajući sprege različitih centara moći i kako one utiču na naše živote.

"Iskreno, iznenađena sam odlukom, s obzirom da se Monitoru najčešće sudilo i presuđivalo baš zato što je radio u interesu javnosti. Ni sada se nijesmo bavili Subotićevom ličnošću, već njegovim vezama sa političkim vrhom Crne Gore i poslovima ovdje, što je obzirom na to da se radi o osobi protiv koje su se vodili procesi u inostranstvu povezani sa našim političkim vrhom, bilo od izuzetnog značaja za javnost. Lijepo je za promjenu kad sud štiti slobodu govora i slobodno novinarstvo”, kazala je Perović Korać.

Preporučujemo za Vas