SUDIJA PEŠIĆ ĆE ODLUKU DONIJETI 10. JULA

Vujisić: U tekstovima "Vijesti" nema ništa što bi vrijeđalo čast i ugled Đukanovićeve

Sudija Pešić je prihvatio da se u dokaze uvrste i tekstovi “Vijesti” “Anin bol od 5.000 eura” I “Afera više nema uticaja na Telekom”, kojima, prema tvrdnjama advokata Đukanovićeve, nezavisni dnevnik nastavlja “nedokazanim činjenicama na brutalan način vrijeđati čast i ugled tužilje”
113 pregleda 7 komentar(a)
Ana Đukanović, Foto: Luka Zeković
Ana Đukanović, Foto: Luka Zeković
Ažurirano: 04.04.2019. 16:51h

Punomoćnici advokatice Ane Đukanović, sestre premijera Mila Đukanovića, zaključili su da je presuda Višeg suda u Podgorici, kojom se ukida odluka podgoričkog Osnovnog suda da “Vijesti” Đukanovićevoj isplate 5.000 eura za duševne bolove, potpuno suprotna praksi domaćih sudova, kao i praksi suda u Strazburu.

To su istakli na ponovljenom suđenju po tužbi advokatice, koja sada od “Vijesti” traži 5.000 eura odštete, zbog tekstova o navodnoj korupciji u “Telekomu”.

Suđenje je danas završeno, a sudija podgoričkog Osnovnog suda Miodrag Pešić donijeće novu odluku desetog jula.

Sudija Pešić je prihvatio da se u dokaze uvrste i tekstovi “Vijesti” “Anin bol od 5.000 eura” I “Afera više nema uticaja na Telekom”, kojima, prema tvrdnjama advokata Đukanovićeve, nezavisni dnevnik nastavlja “nedokazanim činjenicama na brutalan način vrijeđati čast i ugled tužilje”.

Punomoćnica "Vijesti", advokatica Jelena Vujisić je istakla da je, u tim tekstovima, samo prenijeto ono što je sadržano u prvostepenoj presudi sudije Pešića i navodi revizorskog izvještaja Telekoma za prošlu godinu, te da u njima nema ništa što bi vrijeđalo čast i ugled Đukanovićeve.

Advokati Miroslav Adžić i Marko Hajduković su pak isticali da su, između ostalog, navodima " Amerikanci su utvrdili da je za ugovor vezan za firmu Sigma najmanje 600 hiljada isplaćeno Ani Đukanović, sestri premijera Mila Đukanovića, za fiktivne konsultantske usluge oko reorganizacije","Vijesti" nastavile iznošenje neistinitih tvrdnji, kojima se Đukanovićeva predstavlja kao kriminalna ličnost.   Oni sada traže 5.000 eura odštete, nakon što im je pravosnažno odbijen zahtjev za preostalih 95.000 eura.

Viši sud u Podgorici nedavno je ukinuo prvostepenu presudu sudije Pešića, kojom je "Vijestima” naloženo da plate 5.000 eura odštete Đukanovićevoj.

Viši sud je vratio predmet sudiji Pešiću na ponovno odlučivanje, smatrajući da je prvostepena presuda nejasna, a činjenično stanje nepotpuno i pogrešno utvrđeno.

U obrazloženju odluke Višeg suda, navodi se da prvostepeni sud nije utvrdio da li su novinari “Vijesti” imali legitimni razlog da vjeruju da se radi upravo o Đukanovićevoj, bez obzira što se u tužbi Američke komisije ne pominje njeno ime.

Dodaje se da je, iz spornog članka, jasno da se radi o navodima tužbe američke Komisije, koje tek treba dokazati, a da se, iz podnaslova vidi da su “Vijesti" kontaktirale Đukanovićevu, koja je negirala navode te tužbe, “pa je čitalac svakako mogao sumnjati u istinitost pomenutog naslova”.

Sudija Pešić je, prije skoro dvije godine, odlučio da su "Vijesti" povrijedile čast i ugled premijerove sestre tekstom "I sestra najvišeg zvaničnika Vlade primila mito", u kome su "Vijesti" prenijele informaciju o tužbi koju je pred američkim sudom pokrenula tamošnja Komisija za hartije od vrijednosti. U tužbi piše da je "Mađar telekom", pri kupovini Telekoma Crne Gore, podmitio više crnogorskih zvaničnika sa najmanje 7,35 miliona eura, kao i "advokaticu, sestru najvišeg Vladinog funkcionera”. Iako se ime advokatice ne pominje u tužbi američke Komisije protiv trojice bivših menadžera Mađar telekoma, iz sudskih dokumenata u koje su “Vijesti” imale uvid, vidi se da su američke vlasti optužile Anu Đukanović da je navodno uzela dio ili sav iznos od 580.000 eura mita za račun svog brata, tadašnjeg i sadašnjeg premijera Mila Đukanovića. Oboje su više puta negirali da su to uradili.

Sudiji Pešiću je, kao i advokatici u tužbi, bila sporna fotografija, koja uz naslov u "Vijestima", kako je zaključio sudija, ne ostavlja sumnju da je advokatica korumpirana. Đukanovićeva je, odvojenim tužbama, tužila izdavače "Vijesti", “Dana” i “Monitora”, zbog serije tekstova u kojima se povezuje s aferom "Telekom" i tražila odštetu od po 100.000 eura.