Pametne namirnice

Hrana koja smanjuje apetit

154 pregleda 2 komentar(a)
zdrava ishrana, Foto: Www.shutterstock.com
zdrava ishrana, Foto: Www.shutterstock.com
Ažurirano: 27.03.2019. 17:03h

Iako možda želite da izgubite nekoliko kilograma viška, gladovanje nije pravi put.

Važno je da jedete zdravo i raznovrsno, međutim treba jako dobro pripaziti šta jedete. Tako ćete biti , mudrim izborom namirnica možete biti siti, a u telo uneti znatno manje kalorija.

Bademi

I šačica badema bogat je izvor antioksidansa, vitamina E i magnezijuma. Bademi povećavaju osjećaj sitosti i pomažu u regulisanju tjelesne mase.

Kafa

Iako od više šoljica kafe možete postati nervozni i razdražljivi, umjerena količina kafe pojačava metabolizam i potiskuje apetit. Tajna je u kofeinu i antioksidansima. Samo nemojte da pokvarite dobre efekte s previše šećera ili šlaga!

Đumbir

Vjekovima su mnoge kulture koristile korijen đumbira za dobru probavu. Đumbir djeluje kao stimulans koji daje tijelu energiju i podstiče varenje.

Avokado

Pun je vlakana i zdravih mononezasićenih masnoća, pa potiskuje apetit kad se jede u umjerenim količinama.

Jabuke

Jabuke svih sorti suzbijaju glad, jer su pune rastvorljivih vlakana i pektina koji pomažu da se osjećamo puni. Jabuke takođe regulišu nivo šećera i pojačavaju nivo energije u organizmu.

Jaja

Studije su pokazale da jaje ili dva za doručak pomažu osjećaju sitosti tokom 24 sata više od peciva s istom količinom kalorija. U jednom istraživanju utvrđeno je da su osobe koje su jele jaja konzumirale 330 kalorija manje tokom dana nego osobe koje su dan započele pecivom.

Voda

Možete da ukrotite apetit čašom-dvije vode? Nauka tvrdi tako. U jednoj studiji pokazano je da su osobe koje su pile dvije čaše vode prije obroka jele između 75 i 90 manje kalorija u obroku od onih koji nisu pili vodu, piše Shape.

Čorba od povrća

Vruća supa ili čorba od povrća može da vam ukroti glad uz minimalnu količinu kalorija. Pokušajte da pojedete manji tanjir čorbe prije sljedećeg obroka ili jednostavno pojedite veliki tanjir kao glavno jelo!

Zeleni čaj

Ako niste ljubitelj kafe i ne volite vodu, pokušajte sa šoljicom vrućeg zelenog čaja. Zeleni čaj može da vam pomogne da zaustavite potrebu da nešto pregrizete, a nutricionisti tvrde da katehini u zelenom čaju inhibiraju pretvaranje glukoze u masne ćelije, što usporava rast šećera u krvi. A kada je nivo šećera u krvi stabilan, takva je i glad!

Crna čokolada

Volite čokoladu, ali ne možete da se kontrolišete? Pokušajte polako sa dvije kockice tamne čokolade s najmanje 70 odsto kakaa. Samo tamna čokolada pomaže u smanjivanju gladi, jer gorak ukus signališe tijelu da smanji apetit.

Tofu

Kao bogati biljni izvor proteina, tofu nije namirnica samo za vegetarijance! Tofu ima veliku količinu isoflavona koji potiskuju apetit.

Preporučujemo za Vas