ODLUKA OSNOVNOG SUDA

Zbog nanošenja duševnih bolova Monitor sudiji Janjeviću da plati 4.000 eura

U presudi sudije Pešića se navodi da je sadržaina spornog teksta omalovažila i uvrijedila ličnost tužioca.
170 pregleda 0 komentar(a)
Ažurirano: 22.04.2011. 16:34h

Sudija Osnovnog suda u Podgorici Miodrag Pešić osudio je nedjeljnik “Monitor” da isplati 4.000 eura sudiji podgoričkog Višeg suda Čedomiru Janjeviću jer su ga prenošenjem teksta iz dnevnog lista “Dan” omalovažili i uvrijedili.

Janjević je tužio nedjeljnik nakon što je u aprilu prošle godine, prenijet tekst dnevnika “Dan”, u rubrici Monitorov barometar, u kojem se navodilo da je “sudija Čedomir Janjević, dopustio je da zastari presuda prema kojoj je vlasnik “Vektre” Dragan Brković, bio dužan da, zato što je uvrijedio lidera PzP-a Nebojšu Medojevića, plati 5.000 eura.

Prema pisanju novine “Dan” predmet je u fioci sudije Janjević stajao skoro godinu dana, sve do 1. aprila ove godine kada je nastupila zastara”.

Sudija je u tužbi naveo da je zbog tih neistina trpio duševne bolove uzrokovane povredom časti i ugleda a da je “Monitor “ zloupotrijebio pravo na slobodu izražavanja.

U presudi sudije Pešića se navodi da je sadržaina spornog teksta omalovažila i uvrijedila ličnost tužioca, te da bi svaki sudija to doživio kao povredu ljudskog dostojanstva.

“Odmjeravajuće visinu naknade sud je vodio računa o značaju povrijeđenog dobra i cilju kojem ova naknada služi. Povrijeđena lična dobra tužioca - čast i ugled su nemjerljiva u novcu i između njih se ne može uspostaviti odnos ekvivalencije. Zato naknada nematerijalne štete nije kompenzacija, već satisfakcija za tužioca, činidba.

Sudija smatra da je 4.000 eura, adekvatna naknada nematerijalne štete, te da, ukoliko bi sud dosudio visinu naknade u većem iznosu, to bi predstavljao novčanu kaznu za štetnika, s jedne strane, a neosnovano obogaćenje oštećenog, s druge strane.

Sudija Janjević je tužbom prethodno zatražio 10.000 eura odštete.

Tadić-Mijović: Izvinili smo se, ali to nije bilo dovoljno

Izvršna direktorica nedjeljnika “Monitor” Milka Tadić-Mijović ocijenile je povodom presude tom nedjeljniku da isplati 4.000 eura sudiji Janjeviću, da se nastavlja stara praksa kažnjavanja medija.

Uprkos tome, Monitor će nastaviti da istražuje i osvjetljava glavne procese u društvu - korupciju, netransparentne privatizacije i veza političkog i poslovnog vrha sa organizovanim kriminalom.

Ona je pobrojala kako je tom nedjeljniku “prošlo prvih stotinu dana Lukšicevog mandata”.

“Počelo je sa plaćanjem kazne od 4.000 i više stotina eura sudskih troškova Dejanu Banu. Ban nas je tužio jer smo njegovo bogatstvo i poslovni uspjeh u jednom tekstu doveli u vezu sa prijateljskim i kumskim vezama porodice Đukanović.Onda je u februaru naš novinar Petar Komnenić dobio pravosnažnu presudu - kaznu od 3.000 eura u slučaju koji je protiv njega pokrenuo sudija Ivica Stanković. Imali smo neoborive dokaze da su neke sudije pod prismotrom, što je Komnenić tvrdio u tekstu,imali smo i svjedoka bivšeg sudiju koje je to potvrdio tokom procesa. Ali i pored toga naš novinar mora da plati kaznu, ili ce ići četiri mjeseca u zatvor", rezimirala je direktorica nedjeljnika.

Povodom najnovije presude listu ona je potvrdila da su prenijeli iz “Dana” netačnu informaciju.

"Zbog toga smo se izvinili na sudu. Ali, to nije bilo dovoljno, već nas kažnjavaju iznosom koji nije u skladu sa preporukama i praksom Suda u Strazburu, nego je znatno iznad toga. Ovako viskim kaznama vjerujem da se nastavlja stara praksa kojom se nastoji ekonomski ugroziti funkcionisanje medija koji nijesu pod kontrolom vladajućih struktura. Uprkos tome, Monitor će nastaviti da istražuje i osvjetljava glavne procese u društvu - korupciju, netransparentne privatizacije i veza političkog i poslovnog vrha sa organizovanim kriminalom. Nama je jasno da ovakvim sudskom praksom upravo to pokušpavaju da zaustave,” smatra Tadić-Mijović.

Ona kaže da je nekoliko žalbi nedjeljnika na Ustavno sudu, a nekoliko spremno za Strazbur.

Galerija