5 namirnica najbogatijih vitaminom D

Iako se vitamin D nalazi u malo namirnica, jedan od najboljih izvora su masne ribe poput lososa i sardina. Ako volite da jedete losos, jedan filet za večeru će vam osigurati potrebnu količinu ovog vitamina
236 pregleda 0 komentar(a)
losos, Foto: Shutterstock
losos, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 05.04.2019. 00:24h

Ako vas muči pospanost, visok pritisak i loše raspoloženje - moguće je da imate manjak vitamina D u organizmu. Osim izlaganja sunčevim zracima, vitamin D možete dobiti i iz nekih namirnica. 

1. Losos za večeru 

Iako se vitamin D nalazi u malo namirnica, jedan od najboljih izvora su masne ribe poput lososa i sardina. Ako volite da jedete losos, jedan filet za večeru će vam osigurati potrebnu količinu ovog vitamina. 

2. Dodajte pečurke 

Ukusne i niskokalorične, pečurke su odličan izvor vitamina D. Stavite ih u salate, variva ili ih dodajte tjestenini. 

3. Jaje za doručak 

U žumancetu jajeta se nalazi vitamin D, ali kako sadrži i holesterol, ne pretjerujte s konzumacijom. Jaja možete pripremiti za doručak, dodati ga salati ili od njega pripremiti neki ukusan desert. 

4. Tunjevina u konzervi

Vitaminom D je bogata i tuna iz konzerve koja je svakako jeftinija od svježe ribe pa je možete konzumirati umesto lososa. 

5. Mlijeko 

Pojedine vrste sojinog i pirinčanog mlijeka sadrže jednaku količinu vitamina D kao i kravlje mlijeko, pa imate izbora ako ne podnosite laktozu. 

Ako radije svoj vitamin D uzimate putem dodataka ishrani, stručnjaci savjetuju da ovo činite uz najveći obrok. Ovako ćete povećati njegovu apsorpciju za čak 50 odsto, prenosi B92.