UnderhillFest: Najbolji filmovi Kvesića i Sajdla

U proteklih 9 dana na UnderhillFestu prikazana su 24 filma
57 pregleda 0 komentar(a)
Underhill Fest, Foto: Zoran Đurić
Underhill Fest, Foto: Zoran Đurić
Ažurirano: 16.06.2017. 06:57h

Nagrada “Maslačak” za najbolji dokumentarni film prikazan na UnderhillFestu u regionalnoj konkurenciji pripala je ostvarenju “Dum spiro spero” (Hrvatska) Pera Kvesića dok je “Maslačak” za najbolji film u međunarodnoj konkurenciji dobio “Safari” (Austrija, Danska) Ulriha Sajdla, saopštio je žiri osmog izdanja UnderhillFesta na juče održanoj konferenciji za novinare.

O nagradama festivala odlučivao je međunarodni žiri Biljana Tutorov (Srbija), Morana Komljenović (Hrvatska), Pavle Simonović (Crna Gora).

“Specijalno priznanje UnderhillFesta u regionalnoj konkurenciji žiri je dodijelio filmu 'Dubina II' Ognjena Glavonjića. Složili smo se da je taj film izuzetno značajan za naše prostore, posebno njegovo bekompromisno suočavanje sa onim djelovima naše nedavne prošlosti na vrlo kreativan i neobičan način. U međunarodnoj konkurenciji dodijelili smo posebno priznanje filmu 'U suton života' (Twilight of a life, Belgija, Izrael) Silvana Biglsena. Iako film ima svoje vrijednosti u kinematografskom smislu, osnovni razlog zbog kojeg smo dodijelili specijalno priznanje je sam osjećaj - stanje u kojem smo se našli nagon što smo ga odgledali”, kazala je rediteljka Morana Komljenović, članica žirija.

U proteklih devet dana na UnderhillFestu prikazano je 11 filmova u regionalnoj i isto toliko u međunarodnoj konkurenciji. Dva filma su prikazana van takmičarske selekcije.

“Pomenuo bih uspješnu Dokuškolu u okviru festivala, u okviru koje je dvadesetak gimnazijalaca iz Podgorice i Danilovgrada učilo osnove dokumentarizma. Njihov profesor i mentor bio je Rajko Petrović, direktor Festivala “Slobodna zona”, kazao je PR festivala Miroslav Minić. On je izdvojio i uspješnu realizaciju novog segmenta UnderhillFesta - radionice za autorke dokumentarnih filmova - RAD. Polaznice su bile Tamara Kadović iz Crne Gore, Jelena Rabrenović iz Srbije i Marina Aničić Spremo iz Hrvatske a sa njima su na projektima radile Biljana Tutorov, Lejla Dedić i Jelena Maksimović. Radionice su organizovane u saradnji sa Centrom za ženska prava i Fondacijom “Njegoš”. Za najbolji projekat izabran je “Anka babica” Tamare Kadović, koji je nagrađen iznosom od 500 eura koje dodjeljuje NVO Centar za ženska prava iz Podgorice.