I studentski film iz regiona na sarajevskom festivalu

Sarajevo film festival je prikazao 2016. godine ukupno 223 filma iz 61 zemlje
0 komentar(a)
sarajevo film festival, Foto: Sofiaecho.com
Ažurirano: 21.02.2017. 12:30h

Sarajevo film festival (SFF) najavio je za 23. izdanje, koje će biti održano u avgustu, nekoliko noviteta, među kojima je i novi takmičarski program studentskog filma iz regiona. Prema navodima organizatora, novitetima SFF-a biće stvorena dodatna vrijednost, kako za filmske profesionalce, tako i za širu publiku.

Nakon evaluacije prethodnih izdanja, rukovodioci SFF-a odlučili su da usmjere snage na jačanje sinergije postojećih segmenata - programa, industrije (CineLink Industry Days) i edukacije (Talents Sarajevo). Sva tri segmenta će biti čvrsto integrisana i paralelno realizovana tokom prvih sedam dana 23. SFF-a, a posljednji festivalski dan biće rezervisan za reprize najuspješnijih ostvarenja (nagrade oficijelnog žirija i nagrade publike) u atmosferi kreiranoj za potpuno uživanje u filmu.

SFF pokreće i novi takmičarski program studentskog filma za regionalne filmske škole i akademije. Taj program će, kako je saopšteno, predstavljati završetak punog kruga aktivnosti kojima SFF otkriva, podržava i promoviše regionalne autore, te služi kao pristupna tačka marketu za šire audio-vizuelne industrije u regiji ka drugim evropskim i globalnim tržištima.

Među novitetima SFF-a najavljene su i dvije nove lokacije: House of Shorts, namijenjen autorima, studentima i filmskim profesionalcima koji žele da imaju potpun uvid u kratki film, te Pozorište mladih koje će biti okupljalište za publiku Dječjeg programa i TeenArene. Takođe, najavljena je rekonstrukcija najatraktivnije festivalske lokacije - Ljetnog kina, koje svake večeri okuplja na otvorenom oko 3.000 gledalaca.

SFF je objavio poziv za prijavljivanje filmova za 23. izdanje, koje će biti održano od 11. do 18. avgusta. Filmski autori i producenti iz regiona mogu prijaviti svoja ostvarenja za takmičarske programe igranog, kratkog, dokumentarnog i studentskog filma, te za program evropskog kratkog filma, Dječiji program i TeenArenu.

Fokusiran takmičarskim programima na regionalne kinematografije, SFF je prikazao 2016. godine ukupno 223 filma iz 61 zemlje, a prema navodima organizatora, odgledalo ih je više od 100.000 posjetilaca. Najveća zvijezda bio je američki glumac, reditelj i producent Robert de Niro, kome je uručeno prvo Počasno Srce Sarajeva za životno djelo, a i otvorio je 22. SFF uoči projekcije restaruisane verzije “Taksiste”.