Loše kritike za novi Kusturicin film: Sve je pretjerano nategnuto

Kusturičin film, koji je snimio nakon devet godina pauze, opisuju kao “zamornu romantičnu ekstravagancu”
294 pregleda 27 komentar(a)
Na mliječnom putu, Foto: Dmcdn.net
Na mliječnom putu, Foto: Dmcdn.net
Ažurirano: 16.09.2016. 16:44h

Novi film Emira Kusturice “Na mliječnom putu” premijerno je prikazan na filmskom festivalu u Veneciji, a filmski kritičari koji su vidjeli prvi igrani Kusturičin film nakon devet godina opisuju ga kao “zamornu romantičnu ekstravagancu”, ostvarenje koje je “pretjerano nategnuto ” i “očajnički pretrpano”.

“Ono što naročito karakteriše ‘Na mliječnom putu’ - uz pojačani nivo decibela - nepovezanost je svega u filmu. Možda je to metafora ili poetski izbor. Ali ako različita zamišljanja imaju smisla samo u Kusturičinoj glavi, ono što ostaje je sat koji napada ljude, zmija koja pije mlijeko, gimnastičar pretjerane vještine i mnogo eksplodirajućih ovaca”, piše poznati filmski časopis “Varajeti” o filmu “Na mliječnom putu” Emira Kusturice, opisujući ga kao autora sa stavom da ljudima vladaju animalni porivi.

U filmu Kusturica glumi mljekara Kostu koji je zaljubljen u prelijepu i misterioznu ženu (Monika Beluči), a priča se odvija tokom rata u Bosni i Hercegovini od 1992. do 1995. godine. Monika Beluči glumi lik koji se zove Nevjesta i nema baš uvjerljivu priču: ona je istovremeno Srpkinja i Italijanka koja je izbjegla iz tzv. Republike Srpske Krajine (?!) te “bivša djevojka engleskog generala koji je zbog nje ubio svoju suprugu”, ističe “Varajeti”, zaključujući da je “Na mliječnom putu” film “kakav bi smislio šestogodišnjak”. Nije baš uvjerljiva ni velika ljubav koja se brzo rodi između Koste i Nevjeste.

Filmski portal “The Playlist” još je oštriji u svojoj kritici: “To je iscrpljujuća maksimalistička bajka koja izaziva žgaravicu”. Kusturica je u filmu usmjeren na “bilježenje prolaznih trenutaka i čudnih prizora”, iza čega se krije “potpuna praznina”, film “o tragičnoj ljubavi u kojem ne osjećamo ni tragediju ni strast”, s “likovima u koje se ne možemo uživjeti”. Zaključak “The Playlista” je da je film “Na mliječnom putu” “potpuna besmislica”, sa slabom pričom na koju bi se uspješno moglo “natovariti toliko površne fantazije”.

Holivud Riporter smatra da je film zamoran, “standardna Kusturičina verzija balkanske živosti”, kojoj pomaže prisutnost Monike Beluči. Smatra kako su prošli najbolji dani filmske karijere Emira Kusturice i podsjeća da je Zlatnu palmu za “Underground” dobio prije 21 godinu. “Od tada je Kusturica više slavljen zbog svog glumačkog rada u filmovima drugih režisera”, ističe Holivud Riporter.

“Ovih dana niko ne ulazi u filmski svemir Emira Kusturice”, piše Holivud Riporter i dodaje da je Monika Beluči “jedina uspjela da sačuva svoje dostojanstvo” u filmu “Na mliječnom putu”.