“Grudi” za kraj “Podgorica Movie Time”

Film Marije Perović prikazan je u sklopu događaja “Take a Movie break” kod Moskovskog mosta

1615 pregleda 2 komentar(a)
Sa događaja, Foto: Privatna arhiva
Sa događaja, Foto: Privatna arhiva

Filmsko veče “Take a Movie break”, u okviru kojeg je prikazan film “Grudi” u režiji Marije Perović upriličeno je krajem protekle sedmice u okviru završne aktivnosti projekta “Podgorica Movie Time”. Događaj je održan u oslikanom amfiteatru, kod Moskovskog mosta u Podgorici što je posebno doprinijelo atmosferi “bisokopa na otvorenom”.

“Opšti cilj projekta bio je razvoj kulture na teritoriji Glavnog grada - kroz realizaciju programa koji su podstakli kulturnu raznolikost unapređenjem filmske pismenosti i razvojem publike. Cilj je bilo upoznati mladu publiku sa savremenim trendovima u evropskoj kinematografiji, kao i sa filmskom baštinom Crne Gore. Promovisan je film kao umjetnost koji ima značajan uticaj na razvoj ličnosti, formiranje vrednosnog sistema, identiteta, intelektualno sazrijevanje i razvoj mladih”, navodi se u saopštenju, koje potpisuje portparol događaja Miroslav Minić.

Od početka realizacije projekta, organizovano je devet filmskih večeri, prije svega iz crnogorske, a onda i evropske kinematografije, u cilju edukacije, ali i promocije nacionalne kinematografije i nekomercijalnog evropskog filma, kao i svjetske dokumentarne produkcije.

Takođe, izrađena je i publikacija “Filmska umjetnost i mladi u Podgorici”, koja se može pronaći na društvenim mrežama projekta “Podgorica Movie Time”. “Svaki događaj pratila je diskusija sa crnogorskim filmskim umjetnicima koji su sa mladima razgovarali o filmu, kao i svim fazama koje postoje u izradi jednog ostvarenja, dok su Fimski centar Crne Gore i Crnogorska kinoteka ustupili filmove za projekcije širom omladinskih klubova u Podgorici”, piše u saopštenju.

Sa događaja
Sa događajafoto: Privatna arhiva

Prije projekcije filma, publici su se obratili Ivan Popović, savjetnik u Sekretarijatu za kulturu i sport Glavnog grada i Jugoslav Radović, predsjednik NVO “Centar za omladinsku edukaciju”, koja je u saradnji sa NVO “Crnogorski filmski festival” organizovala ovu aktivnost, uz podršku Glavnog grada Podgorice, u okviru #ReLOaD programa. Uzimajući u obzir realne kapacitete prostora za projekciju filma, kao i aktuelne mjere Nacionalnog koordinacionog tijela povodom pandemije virusa korona, ulaz je bio omogućen za samo 50 posjetilaca, uz obavezno nošenje zaštitne maske, poštovanje socijalne distance i dezinfekciju ruku. ReLOaD program finansira Evropska unija, a sprovodi Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP). U Crnoj Gori, ReLOaD program sprovodi se u partnerstvu sa opštinama Glavni grad Podgorica, Kotor, Nikšić, Pljevlja i Tivat.

Film “Grudi” u režiji Marije Perović nastao je po predlošku nagrađivane serije “Grudi” i predstavlja zajednički regionalni projekat, uz učešće produkcijskih kuća iz Crne Gore, Hrvatske i Srbije - Open Box Studio, Meander Film, Mitropa, Visionary Thinking, kao i potporu Filmskog centra Crne Gore i Hrvatskog audio-vizuelnog centra. Nakon filma podgoričkoj publici obratila se i rediteljka Perović koja je pričala o nastanku filma, ideji, scenariju, premijeri, festivalima, o edukativnoj poruci koju nosi - prevenciji karcinoma dojke.