Kritike na račun Marvelovog blokbastera "Tor: Ljubav i grom": Zaplet bijedan, specijalni efekti jeftini

Film ne samo da ima slab scenario, nego i traljavo izgleda, sa specijalnim efektima koji kao da su zbrzani u nekakvoj kućnoj radionici

9740 pregleda 4 komentar(a)

Iako je budžet blokbastera “Tor: Ljubav i grom” iznosio nevjerovatnih 250 miliona dolara, kritike su i više nego loše.

Da ste prije početka ljetnje sezone među kritičarima sproveli anketu koji će film najviše da se izdvoji u tom periodu, mnogi bi glasali za Marvelov blokbaster “Tor: Ljubav i grom”, ponajviše zato što je prethodnik, “Thor: Ragnarok” u režiji Novozelanđanina Taike Vaititija, bio neverovatno osvježenje i dalo je novi uzlet toj franšizi poljuljane reputacije (drugi dio “Tor: Tamni svijet” bio je zaista slab). Možda se publika zbog prevelikih očekivanja lako razočarala.

Sam početak dosta je neobičan, u njemu Gor (neprepoznatljivi Kristijan Bejl, prekriven bijelim pijeskom koji naglašava izmučenost lika) i njegova ćerka Lav (mala India Hemsvort - ćerka glavnog glumca Krisa Hemsvorta) pokušavaju da prežive na nemilosrdnoj planeti, gdje žari sunce. Uprkos molbi njihovom Bogu Rapuu, Lav umire, a Gor se zaklinje na osvetu: poklaće sve Bogove u galaksiji, jer oni misle samo na sebe, a ne i na svoje podanike.

Već u narednoj sceni pred nama je Tor (Hemsvort), nekadašnji Bog Asgarda, kojim sad vlada njegova prijateljica Valkira (Tesa Tompson), pa je planeta dobila ime Novi Asgard: više liči na turističko izletište, a ne na skandinavski mitološki Panteon.

U nastavku igra i Natali Portman
U nastavku igra i Natali Portmanfoto: Printscreen YouTube

Tor se upravo rastao od Čuvara galaksije, jer je dobio uznemirujuću poruku od svog prijatelja Sifa (Džejmi Aleksander), o pokolju Bogova u svemiru. Čuvare galaksije nakon toga više ne vidimo - zbog čega se mnogi poklonici franšize opravdano smatraju prevarenim - a slaba im je zamjena što se umjesto njih pojavljuje astrofizičarka Džejn Foster (Natali Portman), na koju smo već i zaboravili, jer je nije bilo u “trojki”, a u prva dva filma bila je glavna Torova simpatija.

Da sve bude gore, ona sad boluje od raka, i jedini je lijek da dođe na Novi Asgard, preuzme od Tora njegov malj Mjolnir i postane Moćni Tor, potpuni antipod naslovnog junaku.

Zaplet se čini bijednim, a tako i izgleda, budući da dijalozi među protagonistima više liče na dosjetke iz holivudskih “sitkoma”: još su i podnošljive scene u kojima se Tor izvinjava Mjolniru zato što ga je prepustio novom vlasniku, a sam se zadovoljio sjekirom “Stormbreaker”, međutim, to kao da spada u neku drugu vrstu filma.

Film ne samo da ima slab scenario, nego i traljavo izgleda, sa specijalnim efektima koji kao da su zbrzani u nekakvoj kućnoj radionici. Ne možete da vjerujete kad pročitate da je budžet tog blokbastera iznosio 250 miliona dolara, jer sve u filmu izgleda jeftino.

Taika Vaititi ima specifičan smisao za humor (to je funkcionisalo u tragikomičnom filmu “Jojo Rabbit”, ali i u trećem “Toru”), ali se ovde stiče utisak da reditelj i koscenarista ne znaju šta tačno žele.

Film mu u bioskopima, istina, prolazi izvrsno, ali to je zbog odličnog minulog rada sa “Torom: Ragnarok”, što će se osvetiti franšizi ukoliko nastavi da niže podjednako haotična ostvarenja kakva je “četvorka”. Holivud ipak nije mjesto za razbacivanje novcem, pogotovo ukoliko se time prikriva nedostatak inspiracije. A možda je i sama kompanija Marvel Studios u krizi, što objašnjava nedostatak kontrole nad ovom ekstravagancijom.