Diablo IV recenzija: Povratak otpisanih

Kada je riječ o Blizzardovim igrama, većina tekstova posljednjih godina prati jednu te istu preambulu. Blizzard saga je postala 'zanimljiva' najviše zbog skandala, neopreznih izjava, promjena u rukovodećem kadru i drugih kontroverzi

30107 pregleda 49 reakcija 2 komentar(a)

Pokušaji Blizzarda da oživi franšize poput World of Warcraft-a i udahne im novu mladost samo su neki od primjera korporativnog razmišljanja i želje za profitom. Međutim, Diablo franšiza je bila pokušaj da se spasi ono što se spasti može, a to je započelo tužno s Diablo Immortal-om. Nakon kontroverze oko mobilne verzija Diablo-a, izgledalo je da je franšiza izgubljena. Stariji igrači s nostalgijom se sjećaju vremena kad su prvi put igrali Diablo i njegovu sjajnu drugu ekspanziju. Sada je došlo vrijeme da se originalni 'majstor' akcionih RPG igara vrati na scenu.

Osnovna filozofija Diablo IV-a je očigledna - pomiriti nove i stare igrače i pružiti im dovoljno dobar doživljaj da ne kritikuju nedostatak kreativnosti i nazovu igru pukim izvlačenjem novca. Kako će Diablo IV odgovoriti izazovima i hoće li podići ili ukaljati nasljeđe franšize, vrijeme će pokazati. Bez obzira na to, ova igra uspijeva da zadovolji apetite starih i novih igrača.

Neki bi rekli da je ovo više Diablo II nego Diablo III... Možda su i u pravu

Diablo IV je sjajan nastavak franšize s jasnim narativnim elementima i atmosferom koja uspješno emulira drugi dio franšize, piše IGN. Estetika koja zrači iz igre vas neće ostaviti ravnodušnim, a naglašeni vizuali krvi i organski detalji tačno prikazuju vizuelni pravac koji su developeri imali na umu.

Svijet 'Sanctuary-ja' je konačno objašnjen do granice da saznamo zašto je takav i šta se desilo između dva dijela. Ovaj svijet je veliki, raskošan i dovoljno detaljan da čak i najzagriženiji ljubitelji 'lore-a' mogu biti zauzeti mjesecima, ako se posvete istraživanju svih sporednih misija koje su bizarno zanimljive ljubiteljima mračnog gotičkog horora. Sami tok priče ima svoje padove i uspone, ali sveukupno gledano, kvalitetno je urađena. Može biti povremeno frustrirajuća, ali strpljenje je ključ za uživanje u svijetu Diablo IV.

Gejmplej Diablo-a se takođe vraća korijenima, više se približavajući Diablo II stilu nego Diablo III. Igrači će ponovo iskusiti tamne i opasne pećine, boriti se protiv horde demona i sakupljati plijen. Klasni sistem je proširen, sa nekoliko novih klasa koje su dodate u igru, kao i povratak omiljenih klasa iz prethodnih Diablo igara. Svaka klasa ima jedinstvene sposobnosti i stil igre, pružajući igračima raznovrsne opcije za prilagođavanje svog lika. Takođe, postoji mogućnost uključivanja i isključivanja PvP (player versus player) režima, što omogućava igračima da se bore međusobno ukoliko to žele.

Kampanja je impresivna i zaslužuje posebno pominjanje, ali postoje neke činjenice o priči koje bi trebalo napomenuti radi lakšeg razumijevanja. Nakon tragične ekspanzije Reaper of Souls, svijet je u katastrofalnom stanju, a zla sila počinje da prodire u našu stvarnost. U tom trenutku, grupa lopova postaje ključna "žrtvena ovca" za pokretanje procesa ponovnog rađanja Lilith, glavnog negativca u Diablo IV. Nasuprot prethodnim djelovima, Lilith je veoma stvaran negativac sa svojim motivima i uvjerenjima o ispravnosti svojih postupaka.

Uživanje u mehanici i borbi

Borbeni sistem je sjajno napravljen i zaista tu ne treba trošiti mnogo vremena. Bilo da koristite miš ili kontroler, sigurno ćete uživati dok ne savladate sve sposobnosti heroja i pronađete savršenu kombinaciju prema svom ukusu. Borba je tečna, brza, i iako se ponekad javljaju problemi sa balansom 'cooldown-a', to se lako rješava kroz prikupljanje bolje opreme.

Shodno vašim preferencama, možete izabrati jednu od pet klasa: Barbarian, Necromancer, Rogue, Sorcerer i Druid. Za prvo igranje, preporučuje se Barbarian, ali ako ste već igrali Diablo i malo ste vještiji, možete početi i sa Necromancerom ili Rogue-om kako biste imali dodatnu složenost kroz 'early game'. Necromancer je vrlo zanimljiva klasa, posebno ako volite izgradnju vojske 'mrtvaka' ili koristite kosti kao glavno oružje. Druid se pokazao izuzetno dobro, nakon brojnih balansiranja, i sada je sasvim sposoban da završi kampanju bez previše muke.

Vizuelni ugođaj

Grafički, Diablo IV impresionira sa detaljima i atmosferom. Svijet je mračan, jeziv i atmosferski bogat, sa predivno dizajniranim okruženjima i strašnim čudovištima koja vrebaju iz sjenki. Vizuelni efekti i animacije su vrhunske, a borbe su brze i intenzivne. 'Loot' sistem u igri je dobro uravnotežen, ali ima jednu veliku manu koja utiče na 'manjak' uzbuđenja tokom progresije igrice. Naime, negdje oko oko 30. nivoa dešava se pad u kvalitetu dropova koje izbacuju kripovi, a prava potraga za vrijednim predmetima započinje tek u endgame fazi. Nakon toga, ulazite u novi World Tier i Paragon Level sistem. Iako se sve to prilično dobro složi, pitanje je koliko je ovaj sistem održiv ukoliko developeri ne nastave da ga šire i unapređuju.

Ono što može održati gejmplej svežim je istraživanje dungeon-a i rješavanje različitih zagonetki i izazova. Iako se suštinski svodi na isto, promjena atmosfere ili nasumični događaji čine igru zanimljivom.

Layout dungeon-a se definitivno mijenja kod svakog novog 'spawn-ovanja', ali prisustvo samo nekoliko 'boss-eva' koji se recikliraju nije oduševilo i ostavlja utisak malog zanemarivanja kreatora po tom pitanju. S obzirom na druge kvalitete, ovo ostavlja malo gorak ukus jer se moglo ubaciti više različitih 'boss-ova' kako bi se održala varijacija i kvalitet igranja.

Tu su još par nedostataka. Jedan od njih je nedostatak inovacije. Iako je igra kvalitetna i donosi povratak suštini franšize, ne donosi mnogo novih ideja ili mehanika. Takođe, postoji i pitanje mikrotransakcija kod igrača i njihovih uticaja koju mogu imati na igru, s obzirom na kontroverze koje su okruživale Blizzard u prošlosti po tom pitanju.

U totalu, Diablo IV je uspio da se vrati korijenima franšize i pruži igračima odličan doživljaj koji će zadovoljiti nostalgiju starih igrača i privući nove. Igra ima sjajnu atmosferu, odličan gameplay i prelijepu grafiku. Iako možda nedostaje inovacija, ona uspijeva da oživi duh Diablo svijeta na način koji će mnogi igrači cijeniti.