Komete su donijele vodu na našu planetu?

Astronomi su pronašli prvu kometu koja sadrži vodu nalik na vodu u okeanima, što snažno podupire teoriju da su svemirska tijela bili značajan izvor vode za \'žednu\' Zemlju u prvim fazama njenog nastanka.
Ažurirano: 07.10.2011. 10:46h

Velika temperatura planete, odmah nakon njenog formiranja, dovela bi do vrlo brzog isparavanja prvobitne vode i naučnici vjeruju da su okeani nastali oko osam miliona godina kasnije. Pitanje je odakle je stigla sva voda, neophodna za život na Zemlji.

Ranije analize uzoraka leda sa kometa pokazale su da komete nijesu mogle donijeti više od deset posto vode u današnjim okeanima. Međutim, stručnjaci iz njemačkog instituta Maks Plank su ustanovili da kometa 103P/Hartley 2 ima isti hemijski sastav kao okeani na Zemlji.

To otkriće značajno povećava količinu vode koja je mogla stići preko kometa, sastavljanih od stijena i leda s karakterističnim 'repom' od gasa i prašine. Raniji modeli pokazivali su da je najveći dio vode na Zemlju stigao putem asteroida.

U slučaju Hartleya 2, naučnici su koristeći infracrvene instrumente otkrili da ima gotovo identičan 'D/H' kao morska voda. D/H pokazuje prisustvo deuterijuma ili teškog vodonika koji ima jedan dodatni neutron, u odnosu na obični vodonik iz vode.