U Kini pronađen fosil trudne ženke gmizavca

Ažurirano: 23.07.2011. 13:53h

U Kini je pronađen fosil ženke gmizavaca od prije 120 miliona godina sa petnaestak embriona u utrobi, prenosi BBC.

Fosil je dug 30 centimetara i potpuno je očuvan, a pripada jabeinosaurusima iz perioda ranog kretaceousa, jednoj vrsti sitnih i relativno primitivnih gmizavaca.

Naučnici sa londonskog unverziteta kažu da je ovo veoma važno otkriće, jer je to do sada najstariji pronađeni fosil trudne ženke kopnenog gmizavca.

Inače, samo 20 odsto gmizavaca i zmija rađa žive mladunce, dok se ostali razmnožavaju izlijeganjem jaja.

Smatra se da je ženka umrla samo nekoliko dana prije nego što je trebalo da donese na svijet mlade.

Istraživač Juan Vang sa kineske Akademije nauka je mikroskopom primijetio najmanje petnaestak sićušnih embriona u utrobi ženke.

Oni su veoma dobro očuvani da im se čak vide i minijaturni zubi.

Do sada najstariji pronađeni primjerak fosila gmizavaca koji rađa žive mladunce bio je morski gmizavac, koji se u vodi mnogo lakše mogao kretati u toku trudnoće od njegovih kopnenih rođaka.

"Za sada znamo da je ova vrsta gmizavaca živjela blizu vode i da su umjeli da plivaju iako su prvenstveno živjeli na kopnu", rekla je Suzan Evans, naučnica sa londonskog univerziteta.

Trudne ženke su se vjerovatno u proljeće približavale vodi kako bi u nju mogle pobjeći u slučaju da ih napadnu gladni dinosaurusi.

Ovaj fosil potiče iz stijena sa sjeveroistoka Kine u kojima je već otkriveno na stotine fosilnih ostataka raznih vrsta dinosaurusa, riba, reptila, ptica, mamuta i biljaka.

Galerija