Kritika potrošačkog društva i novog poretka

U Modernoj galeriji u Podgorici otvorena je izložba “Transformacije”, akademskog vajara Nenada Šoškića

2724 pregleda 0 komentar(a)

Novi radovi akademskog vajara Nenada Šoškića umjetnički su komentari vlastite realnosti i društvenih fenomena, sa otvorenom tendencijom ka kritici potrošačkog društva i novog poretka.

To je na otvaranju njegove izložbe “Transformacije” istakla istoričarka umjetnosti i kustoskinja izložbe Petrica Duletić.

Postavka “Transformacije” otvorena je kao dio programa podgoričke kulturne manifestacije Decembarska umjetnička scena, 15. decembra, u prostoru Moderne galerije, a može se pogledati do 31. januara. Šoškićev umjetnički projekat, recentne produkcije, sastoji se iz više skulpturalnih segmenata, koje čine koncepcijski zaokruženu cijelinu.

“Nenad Šoškić stvara neobična djela koja su vizuelno impresivna. Svoje skulpture naziva objektima budući da uglavnom poseže za postojećim objektima koje međusobno kombinuje i koje često modifikuje dodajući im određene detalje, kao što su u jednom slučaju, rukavice. Koristi ready-made objekte koji već nose određenu društvenu simboliku, a njegovom interpretacijom dobijaju nove konotacije koje mogu biti u potpunoj suprotnosti s prvobitnom namjenom i idejom predmeta”, kazala je Duletić.

Ona je dodala da je izložene radove lako koncipirati kao cjelinu, jer, iako svaki nosi svoju specifičnu pojavnost, prepliću se sa vrlo snažnom zajedničkom emocijom i karakterom.

Direktor JU Muzeji i galerije Podgorice Vučić Ćetković, izrazio je zadovoljstvo osavremenjivanjem prostornih i tehničkih uslova za galerijsku djelatnost u prethodnom periodu. Ulaganja u muzejsku infrastrukturu, kaže on, od posebnog su značaja za razvoj umjetničke scene i afirmaciju vizuelne kulture grada, što otvara mogućnost za realizaciju kompleksnih umjetničkih projekata.

Kao takav je okarakterisao i Šoškićeve “Transformacije”.

“Šoškićev skulpturalni objekat gotovo uvijek je interdisciplinaran, nerijetko poziva na interakciju, ili posjeduje kinetička ili tehnološka svojstva, čime dodatno podstiče živi kontakt sa publikom. Ovaj umjetnički projekat na osoben način propituje granice između estetskih promišljanja i društvene stvarnosti. Uvodi nas u svijet vizuelno-skulpturalnih formi koje funkcionišu unutar jedistvenog prostornog narativa, podstičući promišljanje, iskustva i doživljaje“, istakao je Ćetković.