Različiti svjetovi budućih reditelja

Filmovi će biti prikazani danas u Podgorici, u Crnogorskoj kinoteci, u 19 časova

2992 pregleda 0 komentar(a)

Kako raste jedna generacija mladih reditelja Crne Gore, koje teme ih okupiraju i kakvi filmski izrazi se naslućuju od njih pokazaće revija studentskih filmova koja će biti upriličena danas u Podgorici, u sali “Gojko Kastratović” Crnogorske kinoteke u 19 časova.

Javna projekcija ispitnih filmova studenata studijskog programa “Film i mediji”, modul “FTV režija” sa Fakulteta dramskih umjetnosti na Cetinju donosi kratkometražne filmove koji su realizovani u saradnji sa studentima studijskog programa Gluma i modula Produkcije FDU Cetinje, a svi filmovi nastali su zajedničkom inicijativom i finansijskom podrškom Filmskog centra Crne Gore, Univerziteta Crne Gore i FDU Cetinje, uz otvorenost i gostoprimstvo Crnogorske kinoteka koja je, ističu organizatori, tradicionalni programski partner i nastavna baza.

Mentor mladih rediteljima je redovni profesor dr Nikola Vukčević koji je kazao “Vijestima” da je ovo prilika da publika posvjedoči rastu novih reditelja, ali i razvoju mladih glumaca, glumica, producentkinja i producenata sa klasa fakulteta na Cetinju.

”Prisustvovaćemo projekciji prvih i drugih filmova jedne generacije kojoj sa zadovoljstom predajem i koja je imala dosta komplikovan život i obrazovni proces untar pandemije koronavirusa. Iako su u pitanju njihovi prvi filmovi, njihove prve ispitne kratke vježbe, svaka od njih je svijet za sebe, svijet u kome je naš student pokušao da pruži svoje odgovore”, rekao je Vukčević “Vijestima”.

Tako će prisutni imati priliku da vide i da li je i kakvog traga i dalje aktuelna korona ostavila na njih, kako doživljavaju pauzu, ali i šta vuče njihovu pažnju i gdje je usmjeravaju. Vukčević objašnjava da projekcija ima dva dijela.

”Filmove iz prvog semestra sa zajedničkom temom ‘Pauza’ ukupnog trajanja 40 minuta i filmove iz drugog semestra, slobodne teme, ukupnog trajanja 70 minuta, čija finansijska podrška je došla od Univerziteta Crne Gore i Filmskog centra”, kazao je Vukčević.

Biće prikazano devet studentskih filmova različitih poetika...

”Proslava” Biljane Dulović prati Sanju, diplomiranu ekonomistkinju, koja zajedno sa svojom porodicom proslavlja dodjelu diplome, ističe se u opisu i dodaje da “u toku proslave i čina gozbe nastaje svađa i za stolom ne ostaju tajne”.

Detalj iz filma 'Mir'
Detalj iz filma "Mir"foto: FDU Cetinje

Film Gabriela Camaja ”Mir” donosi priču o mmladom svešteniku čije se vjerovanje dovodi u pitanje kada se u njegovom životu pojavi osoba iz prošlosti. Povratak te osobe donosi unutrašnju sveštenikovu borbu i pitanje da li da se prepusti emocijama ili da odustane od njih? Sigurno je da njegov unutrašnji mir više ne postoji, piše u sinopsisu. Camaj je autor još jednog filma, “Posljednja nit”, koji govori o mladoj dizajnerki koja se bori da pronađe inspiraciju za svoju nadolazeću kolekciju. Sve se pogoršava onog trenutka kada dizajnerku jednog dana posjeti neočekivani posjetilac i zatraži od nje vjenčanicu. Film donosi priču o staroj ljubavi i praštanju u okviru kojih se glavna junakinja bori da pronađe mir.

”Koraci” Nikole Nikolića prikazuju “hvatanje u koštac sa usamljenošću prouzrokovanom gubitkom, ali i kajanjem nastalim usljed pritiska, te zadovoljenje potrebe za oslobađanjem, a ujedno i namirivanjem sopstvene savjesti”. Nikolić potpisuje film “19:30” u kojem svakodnevna rutina ispijanja kafe, koju praktikuju ulični prodavac cigareta Stefan i radnice sa trafike Mira, dobija novu dimenziju usljed nedostatka komunikacije i pomiješanih signala koje šalju jedno drugom.

Film 'Koraci'
Film "Koraci"foto: FDU Cetinje

Film “U koliko ćemo sjutra?” Matije Jovanovića govori “o jednom mladom paru u jednom monotonom gradu” koji nepromišljenim postupcima pokušavaju da osvježe svoj, naizgled, monoton odnos. U toku toga im se na brutalan i otrežnjujući način razbijaju sve iluzije. Jovanović se predstavlja i filmom “Ležeći policajac” u kojem mladi policajac Stanko, uprkos sveprisutnom sputavanju od nadređenih, pronalazi način da prihvati sopstvenu poziciju u službenoj hijerarhiji i nastavi dalje.

Studentski film 'U koliko krećemo sjutra', scenario i režija Matija Jovanović
Studentski film "U koliko krećemo sjutra", scenario i režija Matija Jovanovićfoto: FDU Cetinje

David Todorović je autor filmova “Sve u svoje vrijeme” koji prikazuje Pavla koji se nakon više godina provedenih u inostranstvu vraća nazad u svoj rodni kraj u potrazi za iskupljenjem i novim početkom, i “Utvare” u kojem “isprani muzički producent koji živi od stare slave u studio dovodi mladića za koga vjeruje da ga može vratiti nazad na put uspjeha”...

Sve u svoje vrijeme
Sve u svoje vrijemefoto: FDU Cetinje

Brza revija kratkih filmova pruža interesantan pogled na buduću profilaciju mladih autora, ali i crnogorske kinematografije.

”Sve u svemu, te večeri ćemo biti bogatiji za jednu široku generaciju naših dolazećih kolega i zbog toga imam neskriveno zadovoljstvo”, zaključio je Vukčević.

9

filmova mladih reditelja podijeljeni su u dvije projekcije, i to na filmove iz prvog semestra sa zajedničkom temom “Pauza” čije projekcije traju 40 minuta i filmove iz drugog semestra, slobodne teme, koji ukupno traju 70 minuta