HRANA I ZDRAVLJE

Ove namirnice pomažu u borbi protiv visokog krvnog pritiska

Namirnice sa visokim sadržajem određenih hranljivih materija, kao što su kalijum i magnezijum, snižavaju nivo krvnog pritiska

34000 pregleda 2 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Hipertenzija ili visok krvni pritisak je najčešći faktor rizika za srčana oboljenja. Ljekovi se često koriste za snižavanje krvnog pritiska, međutim, promjene načina života, uključujući modifikacije u ishrani, mogu pomoći u tom procesu i smanjenju rizika od srčanih oboljenja.

Zdrava ishrana je neophodna za snižavanje krvnog pritiska i održavanje optimalnog nivoa, a istraživanja su pokazala da neke namirnice, posebno one sa visokim sadržajem određenih hranljivih materija, kao što su kalijum i magnezijum, snižavaju nivo krvnog pritiska.

Ovih osam namirnica mogu vam pomoći da na prirodan način snizite pritisak:

Citrusi

Citrusno voće, uključujući grejpfrut, pomorandže i limun, može imati moćne efekte na snižavanje krvnog pritiska. Ono je prepuno vitamina, minerala i biljnih jedinjenja koja mogu pomoći u održavanju zdravlja srca smanjujući faktore rizika od srčanih oboljenja kao što je hipertenzija.

Losos i druge masne ribe

Masna riba je odličan izvor omega-3 masti, koje imaju važne prednosti za zdravlje srca. Ove masti mogu pomoći u snižavanju nivoa krvnog pritiska smanjenjem upale i nivoa jedinjenja koja sužavaju krvne sudove zvanih oksilipini. Istraživanja su povezala veći unos masne ribe bogate omega-3 sa smanjenjem krvnog pritiska.

Sjeme bundeve

Sjeme bundeve je hranljivo blago. To je koncentrisani izvor hranljivih materija važnih za kontrolu krvnog pritiska, uključujući magnezijum, kalijum i arginin.

Bobice

Bobice su povezane sa raznim impresivnim zdravstvenim prednostima, uključujući njihovu sposobnost da smanje faktore rizika od srčanih oboljenja. Bobičasto voće je bogat izvor antioksidanata, uključujući antocijanine, pigmente koji bobicama daju crvenu boju. Pokazalo se da antocijanini povećavaju nivoe azotnog oksida u krvi i smanjuju proizvodnju molekula koji sužavaju krvne sudove, što može pomoći u snižavanju nivoa krvnog pritiska. Kupine, maline i jagode su samo neke od bobica koje su povezane sa efektima snižavanja krvnog pritiska.

Pistaći

Pistaći su veoma ukusni i zdravi. Sadrže veliki broj hranljivih materija neophodnih za zdravlje srca i regulaciju krvnog pritiska, uključujući kalijum.

Šargarepa

Hrskava, slatka i hranljiva, šargarepa je važno povrće u ishrani mnogih ljudi. Šargarepa je bogata fenolnim jedinjenjima, kao što su hlorogenska, p-kumarinska i kafeinska kiselina, koja pomažu u opuštanju krvnih sudova i smanjenju upale, što može pomoći u snižavanju nivoa krvnog pritiska

Jogurt

Jogurt je mlliječni proizvod bogat hranljivim sastojcima koji je prepun minerala koji pomažu u regulisanju krvnog pritiska, uključujući kalijum i kalcijum.

Celer

Celer je popularno povrće koje sadrži jedinjenja nazvana ftalidi, koja mogu pomoći u opuštanju krvnih sudova i smanjenju krvnog pritiska.