RUSKI DNEVNIK O AKTUELNIM DEŠAVANJIMA NA BALKANU

Komersant: Rusija indirektno uvučena u skandal zbog prisluškivanja Roćena

"Po objavljivanju tih zapisa, mnogi u Crnoj Gori, a i u Srbiji su ocijenili da su prisluškivanje obavljale ruske specijalne službe. Ali, eksperti su obratili pažnju da je transkript razgovora na ruskom jeziku očigledno uradio čovjek kojem ruski nije maternji jezik", piše list
7227 pregleda 11 komentar(a)
Roćen, Foto: Filip Roganović
Roćen, Foto: Filip Roganović

U Srbiji se podigao skandal zbog prisluškivanja visokih političara i činovnika, a u skandal je indirektno uvučena i Rusija zbog prisluškivanja bivšeg ambasadora Srbije i Crne Gore u Moskvi, piše današnji moskovski dnevnik Komersant.

Citirajući izjave predsjednika Srbije Aleksandra Vučića koji je rekao da je 20 godina bio prisluškivan, list ocjenjuje da je to odgovor na ranije optužbe srpske opozicije da su oni prisluškivani.

List podsjeća da je opozicija optužila predsjednika da je nezakonito objelodanio državne tajne, da je vlast objasnila da predsjednik ima pravo na to, a da stručnjaci smatraju da je trebalo da poštuje proceduru.

Komersant navodi da je Vučić dao još jednu "zanimljivu izjavu" o tome da je bivši ambasador u Moskvi Milan Roćen tajno prisluškivan po nalogu vlasti Srbije, čiji je predsjednik tada bio Boris Tadić.

List podsjeća da se audio-snimci i transkripti telefonskih razgovora Roćena koji je sada glavni savjetnik crnogorskog predsjednika Mila Đukanovića, odnose na 2005 i 2006. godinu, a da ih već neko vreme objavljuje portal In4s, "koji ima reputaciju izrazitog protivnika crnogorskih vlasti i glasnogovornika srpskih specijalnih službi".

"Po objavljivanju tih zapisa, mnogi u Crnoj Gori, a i u Srbiji su ocijenili da su prisluškivanje obavljale ruske specijalne službe. Ali, eksperti su obratili pažnju da je transkript razgovora na ruskom jeziku očigledno uradio čovjek kojem ruski nije maternji jezik", piše list.

Pored toga, dodaje Komersant, "komentari samog portala ne ostavljaju sumnju da je glavni cilj objavljivanja diskreditacija crnogorskog referenduma o nezavisnosti 2006. godine, koji je Rusija priznala među prvima".

Dnevnik dodaje da je na to ukazao i Vučić, izjavivši da je Rusija teško mogla da bude zainteresovana za objavljivanje razgovora bivšeg ambasadora u Moskvi, i da je time rukovodio Ranko Tadić, blizak rođak tadašnjeg predsjednika.

Preporučujemo za Vas