PLANOVI ZA ŠIRENJE

Informacioni rat: Kako Russia Today pobjeđuje BBC

Interesovanje za programom Svjetskog servia BBC poraslo je od početka ukrajinske krize
4 komentar(a)
BBC, Foto: Bbc.co.uk
BBC, Foto: Bbc.co.uk
Ažurirano: 22.12.2014. 14:14h

Svjetski servis BBC je u strahu da može da izgubi informacioni rat od ruske TV stanice Russia Today budući da ova medijska kuća ima planove o širenju, prenosi danas britanski "Gardijan". Doskorašnji direktor Svetskog servisa BBC-a Piter Horoks smatra da su svetski servis te medijske kuće finansijski "prešišale" ruski i kineski državni informativni kanali.

"Rusija i Kina su nas finansijski prevazišle, ali ne mogu to nikako da učine sa rezultatima koje imamo kod publike u cijelom svijetu", rekao je on u izjavi za "Gardijan". "Ne treba da budemo na jednoj ili drugoj strani, moramo da obezbijedimo program kome ljudi mogu da vjeruju", rekao je Horoks, koji se početkom mjeseca povukao sa pozicije glavnog čovjeka za emitovanje informativnog programa BBC-a u svijetu. Horoks kaže da ministri u Dauning stritu 10 treba da razmotre trošenje novca u inostranstvu i izdvajanje više novca za Svjetski servis u cilju jače borbe protiv "propagande Moskve koja se širi Evropom". "Možete da pogledate na sveukupne nacionalne interese i novac koji trošimo za uticaj u svijetu, poput trošenja u vojne svrhe. Kada to pogledate, donijeli biste ispravnu odluku", navodi on. Ova izjava došla je u trenutku povećane zabrinutosti da Britanija i SAD gube globalni informacioni rat sa Kremljom, navodi "Gardijan". Alarm u međunarodnoj zajednici se "upalio" zbog širenja medija koje Moskva finansira, a predvođenih TV stanicom "Raša tudej" odmah poslije vojne intervencije Rusije u Ukrajini, navodi "Gardijan".

Britanski premijer Dejvid Kameron rekao je da je sa američkim predsjednikom Barakom Obamom izrazio zabrinutost zbog ruskih TV kanala koji "emituju iskrivljenju sliku" o događajima u Ukrajini. List navodi da je Kameron o tome obavijestio britanske poslanike budući da je o tom pitanju bilo riječi i na prošlomjesečnom samitu 20 najrazvijenih država svijeta G20 u Australiji. Horoks kaže u izjavi za "Gardijan" da je ta medijska korporacija Forin ofisu uputila pitanje da li "oni žele da učine nešto sa razvojnim fondovima za emitovanje programa koji bi se ticao krize u Ukrajini", ali da odgovor nije stigao. Forin ofis prestao je da finansira Svjetski servis BBC u aprilu, a godišnji budžet od 245 miliona funti sada se puni od naknada za dozvole za emitovanje njegovog programa. Interesovanje za programom Svjetskog servia BBC poraslo je od početka ukrajinske krize, navodi list. Broj onih koji prate program britanskog servisa na ruskom jeziku se i više nego udvostručio i dostigao cifru od 6,9 miliona, dok se njihov broj u Ukrajini utrostručio od prošle godine i sada broji 600.000. Uprkos smanjenju broja zaposlenih i servisa BBC-a od 2010, čini se da je medijska kuća "na zdravim nogama" budući da informativni program prati rekordan auditorijum od 265 miliona ljudi na sedmodnevnom nivou, dok Svjetski servis prati 191,4 miliona ljudi. Dok je Svjetski servis smanjio svoj program, "Russia Today" se spektakularno raširila, navodi "Gardijan". Ta TV mreža emituje program na engleskom, španskom, arapskom i ruskom jeziku, a od nedavno ima i svoju ispostavu za Britaniju u Londonu, a u 2015. otvoriće svoje kanale i u Njemačkoj i Francuskoj.

Preporučujemo za Vas