IZ ADMINSTRACIJE TVRDE DA JE INTERVJU IZMIŠLJEN

Trampov štab demantuje izvinjenje Srbima, Nedeljnik se oglasio

List je objavio tekst u kome Tramp odgovara na pet pitanja, među kojima je i ono o odnosu prema Balkanu, Srbiji i NATO bombardovanju u kome je biznismen navodno rekao "da su Srbi dobri ljudi, da je bombardovanje bila greška i da je Klintonova administracija napravila haos na Balkanu"
5 komentar(a)
Donald Tramp, Foto: Reuters
Donald Tramp, Foto: Reuters
Ažurirano: 08.02.2019. 11:52h

Štab Donalda Trampa tvrdi da se predsjednički kandidat nije izvinio Srbima za bombardovanje 1999. godine i da je intervju u beogradskom Nedeljniku "izmišljen".

Nedeljnik je saopštio da će ispitati ove tvrdnje.

List je objavio tekst u kome Tramp odgovara na pet pitanja, među kojima je i ono o odnosu prema Balkanu, Srbiji i NATO bombardovanju u kome je biznismen navodno rekao "da su Srbi dobri ljudi, da je bombardovanje bila greška i da je Klintonova administracija napravila haos na Balkanu".

Delove intervjua je na udarnim pozicijama prenela većina lokalnih i regionalnih medija, a pažnju su mu posvetili i agencija Blumberg, američki Njuzvik, Ju-Es-Ej tudej i mnogi drugi američki portali. 

Na iznijete stavove Donalda Trampa o bombardovanju oštro je reagovala čak i kampanja Hilari Klinton. 

Međutim, predveče je prvo vašingtonski "Politiko" dobio informaciju od Trampove bliske saradnice Suzan Javorovski da intervju "nikada nije prošao kroz njene ruke", iako se ona spominje u tekstu kao jedan od kontakata do Trampa, da bi nešto kasnije i iz Trampovog štaba zvanično bilo demantovano da je do intervjua mejlom ikada došlo i tekst je označen kao "prevara". 

"G. Tramp nikada nije dao intervju za srpski Nedeljnik, o čemu je pogrešno pisao diskreditovani Njuzvik, niti je takav intervju obavljen preko naše direktorke za saveznu državu Indijanu. U pitanju je prevara i očekujemo zvanično povlačenje intervjua i izvinjenje svih umešanih strana", navodi se u izjavi Džejsona Milera, Trampovog savetnika za komunikacije, objavljenoj na zvaničnom sajtu Trampove kampanje. 

Ubrzo, Nedeljnik je objavio redakcijsko saopštenje u kome se navodi da je "ili list upao u žarište izborne kampanje ili je redakcija prevarena od Vladimira Rajčića", čovjeka koji je poslužio kao "veza" listu za intervju. 

"Intervju sa Donaldom Trampom Nedeljnik je pokušavao da dobije već duže od godinu dana, otkako se biznismen uključio u predsjedničku trku. Ispostavilo se, kako to u američkoj politici često biva, da se formalnim putevima nije moglo postići mnogo, ali preko ličnih veza jeste. Vladimir Rajčić, srpski producent i glumac iz Sjedinjenih Država, koji nam je u više navrata pružio dokaze da je blizak sa ljudima kandidata za potpredsjednika Majka Pensa, ponudio se da pomogne Nedeljniku da dođe do ovog intervjua", piše Nedeljnik.

Kako se navodi, pitanja su poslata početkom septembra, a listu je rečeno da će ,umjesto na postavljenih šest, dobiti odgovore na pet pitanja. Nedeljnik piše da su odgovori stigli u nedelju 9. oktobra. 

"Stigli su rano ujutru po srpskom vremenu, svega nekoliko časova posle druge debate Donalda Trampa i Hilari Klinton. Mejl koji smo dobili potpisuje Suzan Javorovski, inače šefica izbornog štaba kampanje Donalda Trampa za Indijanu i jedna od viših medijskih savetnika Donalda Trampa", navodi list. 

Takođe, Nedeljnik navodi da im je rečeno da je Tramp "saslušao pitanja jer su mu važni glasovi Amerikanaca srpskog porijekla", a uz redakcijsko saopštenje su objavljene i slike Rajčića sa Trampovim potencijalnim potpredsednikom SAD Majkom Pensom i Suzan Javorovski, koje je on pružio kao dokaz verodostojnosti. 

Nedeljnik navodi da će u narednim danima istražiti da li je prevaren i uputio je izvinjenje čitaocima. 

"U tom slučaju, krivica je naša i samo naša. Povjerovali smo sagovorniku koji nam je obezbijedio dokaze koje smo tražili, i nismo ispunili svoju profesionalnu dužnost da do kraja sumnjamo u njih. Ne iz zle namjere i nikako u želji da svoje čitaoce dovedemo u zabludu, zbog čega im se unaprijed i u svakom slučaju, ma šta da bude ishod ove zavrzlame, izvinjavamo", navodi se u Nedeljniku. 

Ipak, beogradski list navodi da je moguće da su ljudi iz Trampovog štaba pogazili svoje riječi. 

"Ne bi to bio ni prvi, a sigurno neće biti ni poslednji put da Donald Tramp pogazi svoje riječi. Nemamo razloga da ne vjerujemo da se sličnim principima - ili njihovim odsustvom - vode i ljudi iz njegove kampanje. Kada taj intervju nije postigao efekte koje je, po njima, trebalo da ima, odrekli su se autentičnosti. Uostalom svedoci smo da Tramp demantuje i video snimak na kojem se jasno čuje šta govori o ženama", navodi Nedeljnik.

Američki Bazfid ranije je objavio da je jedan od urednika Nedeljnika Marko Prelević pojasnio kako je došao do intervjua - preko Rajčića, koji se predstavio kao "blizak čovjek nekim saradnicima Trampa". 

Bazfid ukazuje na to da je Rajčić "predsjednički kandidat u Srbiji", uz link ka tekstu beogradskog Kurira u kome Rajčić kaže da mu je Majk Pens blizak prijatelj i da je sjedio u njegovoj loži pred jednu od debata. 

Suzan Jarovovski je za portal rekla da je na jednoj donatorskoj večeri "upoznala čovjeka srpskog porijekla koji je rekao da će biti kandidat za predsjednika balkanske zemlje i koji je izrazio želju da podrži kampanju Trampa". 

"Nisam nikada poslužila kao veza za intervju sa Trampom", navela je ona. 

"Vašington post" pod naslovom "Tramp kaže da se njegov čudan intervju sa srpskim listom nikada nije desio" piše i da je to još "jedna u nizu Trampovih navodnih medijskih fabrikacija". 

"Samo 24 časa ranije, Tramp je optužio Njujork tajms da je štampao izmišljotine, kada je objavio da su dve žene optužile Trampa za zlostavljanje. Štab je tražio povlačenje i izvinjenje, ali je list ostao pri svome. Dve nedelje ranije, nakon izvještaja da su neki Trampovi saradnici nezadovoljni njegovim nastupom u prvoj debati, biznismen je optužio nekoliko medija da su izmišljali izvore za svoje priče", navodi "Vašington post". 

Na kraju teksta navodi se da "ima sumnjivih slučajeva izvještavanja stranih medija o Trampu" (npr. Raša tudej), ali i da "postoji niz slučajeva u kojima Tramp tvrdi da su kredibilni izvještaji izmišljeni". 

Inače, Rajčić se u Srbiji spominjao više puta prethodnih godina kao čovjek koji stoji iza filmskog projekta "Tesla, vladar sveta", u kome bi navodno trebalo da glume velike holivudske zvijezde. Ipak, o tom projektu ne postoje nikakve konkretne informacije. 

Poslednjih mjeseci se Rajčić u medijima pojavio kao čovek iz dijaspore koji želi da bude novi predsjednik Srbije 

Iza sebe ima niskobudžetni film "Srpski ožiljci" u kome glumi sa Majklom Medsenom i za koji je pisao scenario, kao i desetak malih uloga u nekoliko holivudskih filmova i TV serija. 

Rođen je u Peći, a živi u Americi više od 15 godina. Ima produkcijsku kuću, a svojevremeno je u prilozima na RTS-u predstavljen i kao menadžer u jednom velikom lancu prodavnica novih i korišćenih automobila u državi Ilinois.