Otkrivena planeta od dijamanata

0 komentar(a)
Ažurirano: 26.08.2011. 10:08h

Astronomi su otkrili egzotičnu planetu za koju misle da je sačinjena od dijamanata i da kruži oko male zvijezde u blizini naše galaksije.

Nova planeta je daleko gušća od svih do sada poznatih i sastoji se uglavnom od ugljenika. Naučnici su izračunali da bi, zbog velike gustine, ugljenik morao da bude u obliku kristala, što bi značilo da je veliki dio ovog neobičnog svijeta sačinjen od dijamanta.

"Evolucija planete i njena zapanjujuća gustina sugerišu da je ona sačinjena od ugljenika. To je ogroman dijamant koji napravi krug oko neutronske zvijezde svaka dva sata u orbiti koja je toliko mala da bi mogla da stane unutar našeg Sunca", izjavio je Metju Bejlis sa Tehnološkog univerziteta Svinborn u Melburnu.

Planeta je udaljena 4.000 svjetlosnih godina od Zemlje

Planeta je udaljena 4.000 svjetlosnih godina od Zemlje i vjerovatno je ostatak nekadašnje velike zvijezde koja je izgubila svoje spoljne slojeve i pretvorila se u pulsar.

Pulsari su male, mrtve neutronske zvijezde prečnika oko 20 kilometara, koje se vrte po nekoliko stotina puta u sekundi i emituju zrake radijacije.

Ovi zraci uočeni su uz pomoć teleskopa u Australiji, Velikoj Britaniji i na Havajima, a astronauti su zapazili modulaciju koju izaziva gravitacioni uticaj do sada nepoznate planete.

Planeta-dijamant je veličine Jupitera, ali je 20 puta gušća, naveli su naučnici.

Pored ugljenika koji dominira, na planeti ima i kiseonika, ali samo na površini i u plićim slojevima.

Naučnici, ipak, ne znaju kako ova neobična planeta zaista izgleda.