NASA predstavila prvu kompletnu fotografiju Zemlje

Zemlja, Foto: Reuters
Ažurirano: 22.07.2015. 20:15h

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je prvu kompletnu fotografiju Zemlje, nakon više od četiri decenije.

Prizor plave planete ovjekovječio je sa udaljenosti od 1,6 miliona kilometara satelit DSCOVR (Deep space climate observatory) pomoću CCD kamere i teleskopa EPIC (Earth Polychromatic Imaging Camera).

Fotografija prikazuje kompletno područje kopnenih i morskih površina naše planete, prenosi Tanjug.

Od 1972. godine, i fotografije koju je snimila svemirska letjelica Apolo, NASA je objavljivala samo djelimične snimke Zemlje, napravljene sa kraćih razdaljina.

U NASA ističu da teleskop EPIC može da zabilježi deset nijansi svjetlosti, od ultraljubičaste do infracrvene.

Za objavljenu sliku korišćeni su samo crveni, zeleni i plavi kanali svjetlosti, pa je njihovom kombinacijom dobijen spektar boja koji je vidljiv ljudskom oku.

“Fotografija je svojim kvalitetom nadmašila sva očekivanja”, izjavio je Adam Sabo, jedan od naučnika na projektu DSCOVR.

On je objasnio da se na fotografiji jasno vide razna obilježja naše planete, od dina u pustinji do kompleksnih sistema oblaka.

“Dobili smo mnoštvo novih informacija koje će naučnici moći da proučavaju”, naveo je Sabo.