Zavirite u kvantnu laboratoriju NASA-a i Google-a

Ažurirano: 13.10.2013. 15:11h

Priroda interakcije elektrona, atoma i fotona, kao i njihov uticaj na ljude predmet su novog Google kratkog filma o istraživanju koje ta kompanija sprovodi u saradnji sa NASA-om.

Google je objavio 6,5-minutni dokumentarac o kvantnoj laboratoriji vještačke inteligencije i ljudima koji rade na neobičnim kvantnim kompjuterima. Oni se oslanjaju na temperature bliske apsolutnoj nuli, kako bi izveli složene matematičke operacije.

On bi trebalo da pomogne NASA da napravi tačnije model univerzuma, a neki smatraju da će biti od koristi medicini i matematici.

Google je već objavio da ga je koristio u podešavanjima Google Glas.

Naime, inženjeri su uz pomoć kvantnih čipova pronašli način da podese detektor Google Glassa, koji sada razlikuje namjerne i nenamjerne treptaje.

Kvantni procesor neće moći da bude instaliran u “naočare”, ali zajedno sa Google konvencionalnim serverima može bolje ukazati na alhoritam razlikovanja treptaja.

Galerija