Sekulović: Zakoni nijesu božanski da bi po definiciji bili dobri

Savjet Javnog servisa raspravlja o cjelokupnom radu Kadijinog menadžmenta i to kroz analizu rada marketinga, projekata, ugovora, kao i spornog istraživanja gledanosti i povjerenja Javnom servisu
226 pregleda 0 komentar(a)
Savjet RTCG, Foto: Zoran Đurić
Savjet RTCG, Foto: Zoran Đurić
Ažurirano: 24.04.2018. 21:21h

Član Savjeta RTCG Goran Sekulović  kazao je da je rad generalne direktorice RTCG-a Andrijane Kadije nemoralan, korumpiran, neprofesionalan iako je njeno opravdanje da radi po zakonu.

On je kazao da su zakoni preširoki da bi se doslovno tumačili i da nijesu 'božanski' da bi po definiciji bili dobri.

'I Hitler i Franko su imali zakone', kazao je.

On je ranije danas optužio Kadiju i direktora TVCG Vladana Mićunovića da vode specijalni rat protiv Savjeta RTCG.

"Oni su dio opozicije koja nije opozicija vlasti, nego opozicija državi. Oni sa na tasu vage antidržavne koalicije", kazao je Sekulović.

Njegovo izlaganje prekinuo je predsjednik Savjeta Ivan Jovetić.  Kadija je na kratko napustila sjednicu Savjeta nakon što je Sekuloviću kazala "sram vas bilo".

Jovetić je iznio nalaze uvida u dokumentaciju u vezi sa izborom preduzeća za istraživanje javnog mnijenja o gledanosti i povjerenju u RTCG. Tvrdi da zakon nije prekršen, ali da je uočio određene greške u odabiru agencije.

Kazao je da je u zapisniku upisan pogrešan broj šifre, pod kojom je registrovana djelatnost firme u Centralnom registru privrednih subjekata. Šifra koja je navedena u zapisniku odnosi se na istraživanje javnog mnijenja, dok je firma E3 Consulting u CRPSu registrovana za djelatnost - konsultanstke aktivnosti u oblasti zaštite životne sredine.

'Nije prekršen zakon, ali smatram da zbog ove greške zapisnik nije pravno valjan, a zbog toga nije pravno valjana i odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača. Nijesam pravnik, ali to je moje mišljenje', kazao je Jovetić.

Kadija je kazala da bi trebalo da prisustvuju ljudi iz tenderske komisije, koji su uradili posao, jer one tvrde da su odradili posao u skladu sa zakonom.

'Ovo istraživanje je izazvalo pravu buru i mislim da bi trebala ovdje stvar da se izvede do kraja' kazala je Kadija.

Kadija je kazala da je sva dokumentacija proslijeđena tužilaštvu, SDT i ASK-u.

Sekulović tvrdi da ovo ukazuje na to da cijeli posao oko istraživanja gledanosti i povjerenja nije urađen valjano. Na to su oštro reagovali Kadija i Mićunović.

'Uvjeren sam da se ovakvom pričom želi podgrijati sumnja u izbor ove agencija i na rezultate istraživanja. Znamo da su rezultati istraživanja iskorišteni za brutalne napade na generalnu direktoricu i mene. Problem su brojke dobijene tim istraživanjem, a brojke su bile problem i u prošlom istraživanju koje je radila agencija Defacto.' kazao je Mićunović.

Tomić je pitao koje su nadležnosti Savjeta u ovom slučaju jer ne vidi smisao četrdesetominutne rasprave ako ne mogu da odluče ili urade nešto. Jovetić je kazao da Savjet nema nadležnost niti mogućnost da utvrdi zakonitost ili nezakonotost, ali da je želio da ih upozna sa njegovim nalazima i da rasprave o tome.

Kadija je kazala da bi tužilaštvo do sada odgovorilo i djelovalo ukoliko je bilo nezakonitosti.

Savjet odlučio da tendersku dokumentaciju o izboru E3 Consulting pošalje Komisiji za javne nabavke kako bi ista dala sud da li je procedura urađena u skladu sa zakonom.

Radović ukazao na problematičan ugovor RTCGa sa Centrom za građansko obrazovanje (CGO), kojim se, tvrdi, krši zakon jer zadire u programsku nezavisnost Javnog servisa.

'Ovim ugovorom se spoljašnjem pravnom licu dozvolio da odobrava koje će se teme birati, koji novinari i koji eksterni mentori za obuke. Meni je na kraju sporno da eksterno pravno lice plaća honorare novinarima i urednicima. Pozivam te novinare da taj novac ne zadrže već ga doniraju u humanitarne svrhe' kazao je Radović.

On je rekao da ukoliko bi ovaj ugovor ovako ostao ne vidi ništa sprno da i političke partije angažuju novinare na ovaj način. Vukotić i Jovetić su podržali njegov stav.

Vukotić je predložio da se napravi anex ugovora koji bi obezbijedio nezavisnost Javnog servisa.

'Drugo je da CGO učestvuje u dogovoru sa RTCG, ali da učestvuje u odabiru tema i da daju konačnu odluku o tome šta će iću u program - to je nedopustivo' kazao je Vukotić

Jovetiću je sporna mogućnost da zaposleni u javnoj ustanovi dobijaju dodatni novac za posao koji im već plaća ta institucija.

Mićunović je rekao da je primarni cilj ovih projekata i ugovora podizanje profesionalnih standarda RTCG. On je saglasan da neke tačke ugovora nijesu precizno formulisane ali da ni u jednom dijelu nije ugrožena nezavisnost RTCG.

Aneksom će tvrde razraditi i ispraviti sve što je neprecizno i samom ugovoru.

Tomić je kazao da je ugovorom predviđeno da nosioc projekta, odnosno CGO, daje posljednju riječ šta ide u program.

Mićunović je pojasnio da se to u praksi nikada nije dogodilo i da sigurno ne bi dozvolio da ide u etar nešto što za šta smatra da nije za TV.

Odbijen predlog Pavićevića

Bivši predsjednik Savjeta Vladimir Pavićević predložio je da Savjet zauzme stav da li njegovi članovi mogu da prisustvuju konvencijama političkih partija, ali je taj njegov predlog odbijen.

Član Savjeta Mimo Drašković prisustvovao je promotivnom skupu Mila Đukanovića u Bijelom Polju.

Pavićević, Milan Radović i Perko Vukotić bili su za, Slobodan Pajović i Sekulović protiv, a Ivan Jovetić, Igor Tomić i Dragana Tripković su bili uzdržani.

Sekulović se usprotivio da se o tome rapravlja jer je, kako je kazao, "to već definisano zakonom".

Vukotić je kazao da to nije definisano zakonom i pozvao se na pismo Media centra Gorana Đurovića.

Pismo je poslato neposredno pred sjednicu svim članovima Savjeta RTCG.

Sekulović smatra da je to pismo pritisak na Savjet i da su u to umiješani članovi menadžmenta RTCG, jer mu nije jasno odakle im mejlovi.

"To je specijalni rat i budite ubijeđeni da je to dio specijalnog rata koji se godinama vodi protiv Crne Gore", rekao je Sekulović.

Pavićević ga je upozorio da pazi šta priča o navodnom ratu protiv države Crne Gore.

"Bio bih prinuđen da vas pitam ko vodi rat i jesam li ja jedan od tih koji vode rat protiv države. A vi ćete morati da mi odgovorite na to pitanje, a ako ne odgovorite moraćete odgovoriti na drugi način", rekao je Pavićević.

Savjet Javnog servisa raspravlja o cjelokupnom radu Kadijinog menadžmenta i to kroz analizu rada marketinga, projekata, ugovora, kao i spornog istraživanja gledanosti i povjerenja Javnom servisu.

Kadija i njen tim su na čelu RTCG od kraja 2016. godine kao v.d., a početkom prošle godine počeli su da rade u punom kapacitetu.

Radio-televizija Crne Gore (RTCG) imala je prošle godine gotovo upola manje prihoda od marketinga u odnosu na 2016, pa je sa oko 1,6 miliona zarade u 2016. pala na oko 753 hiljade eura.

Ovakav rezultat više članova Savjeta, bliskih Demokratskoj partiji socijalista (DPS), vežu za “loš rad” menadžmenta na čelu sa generalnom direktoricom Andrijanom Kadijom, pa bi nakon današnje rasprave mogli da otvore pitanje njenog povjerenja.

Galerija

Preporučujemo za Vas