DPS danas pokreće Kadijinu smjenu?

Savjet Javnog servisa danas će raspravljati o radu Kadijinog menadžmenta, što bi moglo da otvori pitanje njenog povjerenja
160 pregleda 32 komentar(a)
Andrijana Kadija, Foto: Luka Zeković
Andrijana Kadija, Foto: Luka Zeković
Ažurirano: 24.04.2018. 05:00h

Radio-televizija Crne Gore (RTCG) imala je prošle godine gotovo upola manje prihoda od marketinga u odnosu na 2016, pa je sa oko 1,6 miliona zarade u 2016. pala na oko 753 hiljade eura.

Ovakav rezultat više članova Savjeta, bliskih Demokratskoj partiji socijalista (DPS), vežu za “loš rad” menadžmenta na čelu sa generalnom direktoricom Andrijanom Kadijom, pa bi nakon današnje rasprave mogli da otvore pitanje njenog povjerenja.

Savjet Javnog servisa danas će raspravljati o cjelokupnom radu Kadijinog menadžmenta i to kroz analizu rada marketinga, projekata, ugovora, kao i spornog istraživanja gledanosti i povjerenja Javnom servisu.

Kadija i njen tim su na čelu RTCG od kraja 2016. godine kao v.d., a početkom prošle godine počeli su da rade u punom kapacitetu.

Jedan od članova Savjeta Mimo Drašković prvi put je krajem prošle godine najavio da će tražiti da se pokrene postupak razrješenja Kadije, ukoliko ona zbog navodno lošeg rada ne smijeni direktora TVCG Vladana Mićunovića. Tada je pojasnio da on nije za njenu smjenu, ali da je to jedina nadležnost Savjeta u tom dijelu. Jedina kadrovska nadležnost Savjeta RTCG u vezi sa menadžmentom je biranje i razrješenje generalnog direktora.

Međutim, tu inicijativu još nije podnio, a na jednoj od prošlih sjednica kazao je da ne želi da se generalna direktorica razriješi prije nego “odgovori na neka pitanja u vezi sa radom menadžmenta”. On je, pak, na posljednjoj sjednici pozvao Kadiju i Mićunovića da iz moralnih razloga podnesu ostavku, na šta mu je direktor TVCG odgovorio da to “neće dočekati”. Kadija ga je tada pozvala da podnese inicijativu za (ne)povjerenje generalnoj direktorici.

Najburnija rasprava vodila se oko predloga programsko-produkcionog plana TVCG, koji se više puta nalazio na dnevnom redu sjednica, ali Savjet je uporno odbijao da ga usvoji. Predlog programsko-produkcionog plana TVCG nije se našao na dnevnom redu današnje sjednice Savjeta.

Na prošloj sjednici podršku planu dali su bivši predsjednik Savjeta Vladimir Pavićević, Milan Radović i Perko Vukotić, dok su protiv plana glasali Drašković, Slobodan Pajović, Goran Sekulović, Igor Tomić, Dragana Tripković i novoizabrani predsjednik Savjeta Ivan Jovetić.

Od kada je Skupština razriješila dva člana Savjeta RTCG - Nikolu Vukčevića i Gorana Đurovića i time DPS povratio kontrolu nad tim tijelom, na gotovo svim sjednicama vode se burne rasprave između Draškovića i menadžmenta.

Nakon izbora novih članova Savjeta - bivših članova DPS-a Slobodana Pajovića i Gorana Sekulovića, kao i profesora na Univerzitetu Donja Gorica (UDG) Ivana Jovetića, na prošloj sjednici razriješen je, na Draškovićev predlog, Pavićević sa funkcije predsjednika Savjeta.

Trenutni saziv i profilacija članova u Savjetu RTCG pokazuje da bi Kadija lako mogla biti razriješena sa mjesta generalne direktorice ukoliko Drašković pokrene takvu inicjativu, s obzirom na podršku koju trenutno uživa u tom tijelu.

Evropska komisija je u Izvještaju o napretku zatražila od države da obezbijedi uredničku i finansijsku nezavisnost RTCG.

Ružičasta zatalasala “snagu brenda” 

Televizija Pink M ranije je optužila menadžment RTCG da su namjestili konkurs za istraživanje “snage brenda” (povjerenja i gledanosti) Javnog servisa, kao i da su falsifikovali rezultate istraživanja.

Zbog toga je firma “E3 Consulting” od Kadije tražila sporazumni raskid ugovora zbog navodne štete koja im je učinjena medijskim progonom.

Na navode ružičaste televizije nijesu ostali nijemi ni članovi Savjeta, bliski DPS-u, koji su tražili od menadžmenta uvid u istraživanje po kojem je TVCG prva po povjerenju, kao i način izbora firme, koja, smatraju, nema iskustva u istraživanju javnog mnjenja.

O tome će danas raspravljati i članovi Savjeta RTCG.

Preporučujemo za Vas