SUD PRIHVATIO TUŽBU ŽELJKA IVANOVIĆA

Radončić klevetao, Bećirović da plati 2.000 eura

Iako se u feljtonu Šemsudina Radončića pominje i Duško Knežević, glavni razlog za objavljivanje tekstova je upravo namjera da se uvrijedi i diskredituje Ivanović, piše u presudi sutkinje Pavlović

33030 pregleda 20 reakcija 0 komentar(a)
Željko Ivanović (arhiva), Foto: Boris Pejović
Željko Ivanović (arhiva), Foto: Boris Pejović

Iako se u feljtonu Šemsudina Radončića pominje i Duško Knežević, glavni razlog za objavljivanje ovih tekstova je upravo namjera da se uvrijedi i diskredituje tužilac (Željko Ivanović) - piše u presudi sutkinje Jadranke Pavlović iz Kolašina, koju je ovih dana potvrdio i Viši sud u Bijelom Polju.

U tom smislu cijenjen je i iskaz svjedoka (Šekija Radončića) kao netačan, jer glavni akter tekstova nije, kako je on u svjedočenju tvrdio - Knežević, već upravo tužilac Ivanović, piše u presudi.

Postupajući po tužbi Željka Ivanovića, jednog od osnivača “Vijesti” protiv portala “Aktuelno”, iza koga stoji Zoran Ćočo Bećirović - kontroverzni biznismen i prijatelj bračnog para Đukanović, Osnovni sud u Kolašinu konstatovao je da prenošenje tekstova uvredljive sadržine iz drugog medija, ne oslobađa osnivača odgovornosti i naknade štete, čime je odbio pokušaj Bećirovićevih advokata i svjedoka Radončića da opravdaju svoje postupanje činjenicom da je serijal naručen i izvorno objavljen u “Dnevnim novinama” i da im je glavna meta bio Duško Knežević.

“Aktuelno” će morati na ime nadoknade nematerijalne štete da uplati tužiocu 2.000 eura, da o svom trošku objavi presudu i da sa portala izbriše sve inkriminisane tekstove.

Zoran Bećirović (arhiva)
Zoran Bećirović (arhiva)foto: Savo Prelević

Ivanović je zbog feljtona “Dnevnih novina”, koji je naprasno prekinut nakon par nastavaka, tužio i ostale članice, kako ih zove OPG (Organizovane propagandne grupe), koje su prenosile sporne tekstove s ciljem da se poveća njihov efekat, ne mareći za profesionalne standarde i istinitost iznesenih optužbi.

PRESUDA

U obrazloženju presude, sutkinja Pavlović citira sve uvredljive termine i konstrukcije kojima se služi Radončić i zaključuje:

“Tuženi je u konkretnom slučaju postupao neetički, zanemarujući opšta načela novinarske etike, nastojeći da tužioca diskredituje, stvori negativan utisak o njemu, zloupotrebljavajući na taj način slobodu izražavanja. Takvim svojim postupanjem, tuženi je prekoračio granice odgovornog novinarstva i nije postupio u dobroj namjeri obavještavanja javnosti već sa namjerom da uvrijedi i omalovaži tužioca”.

Šemsudin Radončić
Šemsudin Radončić foto: Boris Pejović

Pozivajući se na praksu Suda za ljudska prava u Strazburu, sutkinja Pavlović konstatije:

“Činjenica da je tužilac javna ličnost ne oslobađa odgovornosti tuženog, jer dostojanstvo svakog pojedinca, kao prirodno pravo koje se stiče rođenjem, pripada i tužiocu. Načinom na koji su objavljene informacije o tužiocu... došlo je do povrede proporcionalnosti na štetu tužioca između prava tuženog na slobodu izražavanja s jedne strane i zaštite časti, ugleda i dostojanstva tuženog, s druge strane”.

VIŠI SUD

Prema ocjeni Višeg suda u Bijelom Polju, “provostepeni sud je odlučio pravilno dajući detaljne i potrebne razloge koje prihvata i ovaj sud”.

“Tuženi je prekoračio prihvatljivu granicu kritike, čime je došlo do povrede člana 8 Evropske konvencije na štetu tužioca, stoji u presudi Višeg suda uz zaključak: Izvještavanje u tekstovima senzacionalističkih naslova upućuje na zaključak o lošim namjerama tuženog da se stvori negativan utisak kod čitalaca i diskredituje ličnost tužioca”.

Ivanović: Pravda je spora, ali dostižna

“Ova presuda je još jedno svjedočanstvo vremena zla, u kome je režim, zloupotrebljavajući evropske vrijednosti kao što je sloboda govora, godinama vodio prljavu i bezobzirnu kampanju protiv ‘Vijesti’, osnivača, urednika i novinara. Organizovana propagandna grupa (OPG) je i ovom presudom razobličena kao batina u rukama režima kojom se na nezapamćen način obračunavao sa nezavisnim medijima i novinarima. Pravda je spora, ali dostižna, a EU integracije čine svoje.

Priznanje na kraju zaslužuju i hrabre sudije po Crnoj Gori, koji slijede evropske standarde i praksu, kao i etičke norme svoje profesije”, kazao je povodom presude predsjednik Odbora menadžera “Vijesti” Željko Ivanović.