Provjeravaju još jedan snimak, a je li Roćen saslušan? - Vijesti.me
ODT U PODGORICI FORMIRALO PREDMET

Provjeravaju još jedan snimak, a je li Roćen saslušan?

Roćen žali zbog uvrede novinara i čudi se što je meta kao penzioner, navodi da su akteri promašili cilji i da je meta neko drugi i nešto drugo

Nije mogao da se sjeti: Penzioner i savjetnik predsjednika Roćen
Nije mogao da se sjeti: Penzioner i savjetnik predsjednika Roćen (Foto: Filip Roganović)

Osnovno državno tužilaštvo (ODT) u Podgorici formiralo je predmet i povodom objavljenog telefonskog razgovora dugogodišnjeg visokopozicioniranog crnogorskog funkcionera Milana Roćena i biznismena Ranka Ubovića.

Na snimku koji datira iz početka 2006. godine, koji su “Vijesti” objavile, Roćen je kazao da su novinari i urednici RTCG-a “gluplji od goveda” i “bolesna bagra”, a da je ta televizija “najsramnija mrlja na istoriji Crne Gore”. “To je bolesna bagra sakupljena na jednom mjestu. A-a-a, kako ću da im je... majku i da ih rasturim pa neka se nose u 16 pi.... materina”, rekao je on između ostalog.

“Povodom medijskih objava u vezi sa razgovorom između M. R. i R. U. u ovom tužilaštvu formiran je predmet. U cilju zaštite interesa postupka ne možemo dati više podataka”, kazala je “Vijestima” Milica Mandić, državni tužilac u ODT-u u Podgorici.

Ona time nije odgovorila na pitanje da li je Roćen pozivan da da izjavu.

Ljiljana Klikovac
Šta izviđa: Rukovoditeljka ODT-a Podgorica Ljiljana Klikovac(Foto: Savo Prelević)

Nakon što je objavljen snimak Demokratska partija socijalista (DPS) tražila je od tužilaštva da reaguje i “brzo i efikasno postavi stvari na pravo mjesto u postupku koji je započet”. Tužilaštvo je prethodno formiralo predmet povodom snimljenih telefonskih razgovora Roćena sa predsjednikom DPS-a Milom Đukanovićem, vlasnikom Rusala Olegom Deripsakom i Vukom Jeremićem, tadašnjim savjetnikom predsjednika Srbije. 

Razgovore iz 2005. i 2006. godine, objavio je portal IN4S, a iz Tužilaštva su tada kazali da preduzimaju sve mjere i radnje u cilju provjere navoda iznijetih na tom portalu.

Roćen je juče saopštio da žali zbog izgovorenih riječi o uredništvu i novinarima RTCG-a i agencije MINA, navodeći da su objavljeni razgovori dio “obavještajno-medijske hajke i grubo narušavanje privatnosti u dužem periodu”.

Menadžment i uredništvo Javnog servisa prethodno je ocijenilo “neprimjerenim uvredljive konstatacije” Roćena na račun novinara i uredništva te medijske kuće.

“U dugoj radnoj i političkoj karijeri obavljao sam poslove oko kojih mogu da se pletu intrigantne političke i druge igre. Zato se logično nameće pitanje - zašto sam kao penzioner od 2016. sada meta ovako žestokih napada. Akteri su promašili cilj ako misle da preko mene mogu da se obračunavaju s DPS-om i državnim vrhom. Cilj je očigledno neko drugi i nešto drugo”, navodi se u reagovanju Roćena, koji je savjetnik predsjednika države - iako penzioner.

On je u reagovanju, koje je prenio DPS, kazao i da je uzaludan pokušaj onih koji bi da ga, na osnovu prisluškivanog razgovora, diskredituju u novinarskom miljeu i široj javnosti.
Istakao je da je sa novinarima uvijek bio korektan u saradnji i “nezgodan u direktnom razgovoru kad smatra da za to ima razloga”. On je kazao da je u razgovoru sa Rankom Ubovićem, koji su prenijele “Vijesti”, negodovao zbog izvještavanja medija o željezničkoj nesreći na Bioču, u januaru 2006. godine, u kojoj je poginulo 46 osoba.

“Povod je bio i neobjavljivanje informacija o velikoj prijateljskoj solidarnosti i konkretnoj pomoći iz Rusije na čemu sam bio veoma angažovan, kao i cijela ambasada Srbije i Crne Gore. Da li sam sve to što je objavljeno rekao u tom razgovoru, ne znam, jer ne mogu da potvrdim autentičnost. Bilo kako bilo, nijesam to rekao u svojstvu ambasadora, nego u privatnom nezakonito prisluškivanom razgovoru s bliskim prijateljem. I što je najbitnije, bez bilo kakvih posljedica po uređivačku politiku tih medija, ili bilo koga”, kazao je Roćen optužujući “Vijesti” da su postale “saučesnik u organizovanoj kriminalnoj djelatnosti”.
Predsjednik borda “Vijesti” Željko Ivanović kazao je da bi se u demokratskim državama, nakon objavljivanja snimka, Roćen ili bilo koji zvaničnik potpuno povukao iz javnog života. Predsjednik Crne Gore bi, smatra on, otpustio savjetnika, a partija bi ga isključila iz svojih redova. On je ocijenio da je Roćenovo izvinjenje novinarima RTCG-a i agencije MINA “pokušaj spina i izvrtanje teza”.

“Sve najprljavije akcije u posljednjih 15 godina koje su mafija, crnogorske institucije, tužilaštvo i policija, antimediji i propaganda, Vlada, premijeri i predsjednici organizovali i vodili protiv “Vijesti”, osnivača, urednika, naših porodica - sav taj horor i linč, koji smo prošli i koji još traje, kreiran je i realizovan u krugovima gdje Milan Roćen ima jednu od ključnih uloga”, kazao je Ivanović.

On je podsjetio da je nakon 2006. i Roćenovog povratka u Crnu Goru počelo urušavanje, tabloidizacija i najniži profesionalni pad RTCG-a.

Tadašnji Generalni direktor RTCG-a Radovan Miljanić, kojeg Roćen između ostalih kritikuje u telefonskom razgovoru, smjenjen je 2008. godine, a na njegovo mjesto imenovan je Branko Vojičić.

“To je nacionalna sramota jer se radi o vlasništvu građana Crne Gore. Sve to je velika zasluga Milana Roćena i njegove partije. Čak više lično Roćena nego njegove stranke. Ta činjenica kolosalno doprinosi značaju “privatnog“ razgovora i aktuelizuje ga i danas kada izvještaji Evropske komisije (EK) i svih međunarodnih organizacija govore o posrnuću RTCG-a”, kazao je Ivanović.

Ivanović: Slobodno objavite naše razgovore

Reagujući na Roćenove navode da su zloupotrijebljeni njegovi privatni razgovori, Ivanović je kazao da se radi o snimicima od javnog interesa.

“Roćen i njegova stranka dobro znaju da objavljeni razgovor nije nikakvo privatno ćaskanje već razgovor na temu od velikog javnog interesa - rad medija, Javnog servisa prije svega. Iz Roćena ovdje probija njegov ruski, a ne novinarski background - naime, vidi se da bi on Asanža odmah strpao u zatvor jer se drznuo da objavi na hiljade fajlova koji sadrže “privatne“ razgovore i “službene“ depeše političara, diplomata i sličnih javnih djelatnika. Znači, Roćen i njegova stranka spinuju, tabloidno, pinkovski ili informerovski, pokušavaju da zamijene teze - da suština priče nije značaj teme, konkretno rad medija i Javnog servisa, nego neka neobavezna privatna ćaskanja kumova i prijatelja”, kazao je Ivanović.

Na Roćenove tvrdnje da bi podizanju tiraža “Vijesti” značajno doprinijelo i objavljivanje njegovih privatnih razgovora sa Ivanovićem, predsjednik borda “Vijesti” kazao je da to može uraditi.

“Dajem saglasnost da Roćen objavi sve naše razgovore. Kojih je koliko se sjećam bilo tri. 

A čak možda i četiri. Ali koliko god - neka Roćen sve objavi. Naravno, ne po sistemu afere “Listing” gdje će faslifikovati ili dodavati neke stvari, već u originalu. Kako je i bilo”, kazao je on.

Dokaz zloupotrebe političkog uticaja

Profesorica književnosti i medijske pismenosti Božena Jelušić smatra da su objavljeni razgovori pokazali na djelu kako se zloupotrebljava politički uticaj. Ona je kazala da su objavljeni razgovori Roćena “crnogorski Vikiliks”.

“Ponajmanje me zanimaju svjetske zavjere i ko je i zbog čega to uradio ili koji je to klan. Mali su problem i psovke i neodmjereni iskazi koji se tu čuju, već je najveći problem potvrda kako se raspodjeljuju funkcije prema zasluzi u partijskoj nomenklaturi. Kako se pokušava ostvariti uticaj na medije i kako se dozvoljava kojekakvim regionalnim političarima da imaju privatne žurke po crnogorskim resursima kakav je Sveti Stefan”, kazala je Jelušićeva.

Božena Jelušić
Božena Jelušić(Foto: Savo Prelević)

Ističući da nema ličnosti u Crnoj Gori čiji privatni razgovori ne bi bili živopisni kada bi se razotkrili, Jelušićeva smatra da nisu problem slobodne formulacije u objavljenim razgovorima već zloupotrebe položaja funkcionera.

“Pravo javnosti je da zna na koji način se troše njeni resursi i njena budžetska sredstva. Imaju li mediji pravo da to objavljuju i gdje je povrijeđeno pravo Roćena? Tu bih se pozvala na obavezu ličnosti na funkcijama da moraju imati veći prag tolerancije na znatiželju medija i na isti takav način ličnosti od političkog i javnog značaja, takvog kalibra kakav je Roćen, moraju imati daleko veću odgovoronst čak i u toj vrsti pritivatnog diskursa. Ogriješio se i dobro je što je barem uputio izvinjenje”, kazala je Jelušićeva, koja je i funkcionerka GP URA.


Vidi sve komentare