PROMJENE U GIMNAZIJI OD NOVE ŠKOLSKE GODINE

Vraćaju smjerove nakon 14 godina

Reforma gimnazija se odvija mimo znanja prosvjetnih radnika, jer Sindikat prosvjete nije upoznat sa tim procesom
223 pregleda 10 komentar(a)
Podgorička Gimnazija, Foto: Vesko Belojevic
Podgorička Gimnazija, Foto: Vesko Belojevic
Ažurirano: 01.05.2016. 19:30h

Društveno-jezički i prirodno-matematički smjer ponovo će biti vraćeni u crnogorske gimnazije, a novina će biti i sportski smjer.

Prema nezvaničnim informacijama “Vijesti” iz Ministarstva prosvjete, sa većim dijelom reforme moglo bi da se počne već od 1. septembra.

“Vijesti” saznaju da će mjesta u reformisanim gimnazijama biti oglašena već u junskom konkursu za upis Ministarstva prosvjete, a kao mogućnost se pominje da bi sportska gimnazija u početku bila eksperimentalna.

Iz Ministarstva prosvjete i sporta nijesu željeli da potvrde, ali ni da demantuju informacije “Vijesti” o reformi Gimnazije.

Iz resora Predraga Boškovića “Vijestima” je saopšteno da će “ova tema biti predstavljena” na Sajmu knjiga koji će se održati od 9. do 15. maja.

Potpredsjednik Sindikata prosvjete i profesor podgoričke Gimnazije Predrag Ražnatović tvrdi da nijesu upoznati sa reformom koja kuca na vrata.

“Vijesti” su polovinom prošle godine objavile da bi gimnazije mogle ponovo dobiti usmjerenja - društveno-jezički, prirodno-matematički i sportski.

To je predviđeno Predlogom strategije razvoja opšteg srednjeg obrazovanja u Crnoj Gori u narednih pet godina, koji je pripremilo Ministarstvo.

U dokumentu se podsjeća na to da su Zakonom o gimnaziji iz 2002. različiti vidovi gimnazijskog obrazovanja - prirodno-matematički, društveno-jezički, opšti i matematičko objedinjeni, te da je gimnazijski program koncipiran kao opšti.

Precizira se da je zamisao bila da se profilisanje smjerova sprovede kroz izborne predmete.

“Međutim, praksa pokazuje da se kriterijumi praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja učenika često razlikuju kod obaveznih i izbornih predmeta. Izborne predmete učenici biraju nezavisno od budućeg obrazovanja, češće se odlučujući za predmete koji pripadaju grupi društvenih”, piše u Predlogu strategije. Prema Strategiji, potrebno je stvoriti uslove da se jasnije profilišu usmjerenja na kojima će se u većem obimu izučavati pojedine grupe predmeta.