U Tivtu prikazan dokumentarni film o životu pomoraca

Okupljene u velikoj dvorani Centra za kulturu Tivat pozdravio je direktor Srednje pomorske škole Kotor profesor Veljko Botica, naglašavajući da je to najstarija aktivna obrazovna institucija u našoj državi i da baštini izuzetno veliku tradiciju generacija pomoraca koje je odškolovala, a koji su Boki donijeli kako materijalno, tako i kulturno i duhovno bogatstvo
117 pregleda 0 komentar(a)
Tivat dokumentarni film o životu pomoraca, Foto: Siniša Luković
Ažurirano: 27.04.2016. 13:56h

Izuzetno veliko interesovanje i sjajne reakcije publike, obilježili su projekciju dokumentarnog filam o životu pomoraca „Modri kavez“ rediteljke Brune Bajić iz Splita, a koji je sinoć prikazan u Tivtu u sklopu obilježavanja 167-me godišnjice Srednje pomorske škole Kotor. Ovaj nagrađivani film, prvi koji se na ovim prostorima bavi svim aspektima života ljudi koji zarađuju „hljeb sa devet kora“ – pomorcima, prethodno je prikazan i u Kotoru. Na izuzetno emotivan i neposredan način, filmsko ostvarene Brune Bajić govori o tajnama iza scene pomoračkih života, njihovih porodica, snovima, talentima, strahovima, nadanjima i nebrojenim pustolovinama ljudi koji “tuku” svjetska mora.

Okupljene u velikoj dvorani Centra za kulturu Tivat pozdravio je direktor Srednje pomorske škole Kotor profesor Veljko Botica, naglašavajući da je to najstarija aktivna obrazovna institucija u našoj državi i da baštini izuzetno veliku tradiciju generacija pomoraca koje je odškolovala, a koji su Boki donijeli kako materijalno, tako i kulturno i duhovno bogatstvo.

“U ovim trenucima mogu da kažem da je SPŠ Kotor na tom nivou da je sigurno jedna od najsavremenijih škola u Crnoj Gori, kako po materijalno-tehničkim uslovima kojima raspolaže, tako i po nastavnom kadru o kojem veoma vodimo računa. Bez dobrog nastavnika nemate ni dobrog učenika. Drago nam je da imamo u svom nastavnom kadru dovoljan broj kapetana, zapovjednika broda, upravitelja mašinskih kompleksa koji svojim iskustvom mogu da prenesu veoma značajna znanja i saznanja učenicima, a koja će oni primjeniti kasnije na raznim brodovima širom svijeta“, kazao je Botica.

Autorka dokumentarca “Modri kavez”, Bruna Bajić i sama je kćerka pomorskog kapetana. Kao prva žena magistar filma, medijske umjetnosti i animacije na Umjetničkoj akademiji u Splitu, kroz svoje studije i obrazovanje, za sobom sam ostavila preko 20 kratkih i srednjemetražnih filmova, ali posebnu inspiraciju pronašla je u dokumentarnom filmu. Njeno najnovije ostvarenje izuzetna je ilustracija života pomoraca u koji inače, šira javnost najčešće nema uvid.

Obraćajući se prisutnima Bajićeva je istakla da su glavni junaci njenog filma upravo intimne životne priče desetak pomoraca koji su bili njeni sagovornici pred kamerom.

“Čestitam svima vama moreplovcima, jer ja dobro po svome tati znam koliko je to poziv pun odricanja, koliko je vama puno teže nego što nekad i sami prepričavate, a onda odmah iza toga čestitam i suprugama koje stvarno čuvaju četiri kantuna kuće i odgajaju divnu djecu koja danas tvore neki bolji svijet”, kazala je splitska rediteljka.