"ZA SAMO NEKOLIKO MJESECI SVE UNIŠTILI"

Đurović: Šundić nastavlja da obmanjuje javnost

Aktuelnom generalnom direktoru RTCG, ocjenjuje Đurović, u pokušaju vraćanja povjerenja građana "ne može pomoći nikakva digitalizacija, a ni novac iz budžeta"
1315 pregleda 4 komentar(a)
Đurović, Foto: Savo Prelević
Đurović, Foto: Savo Prelević
Ažurirano: 27.12.2018. 11:26h

Generalni direktor RTCG Božidar Šundić nastavlja da obmanjuje javnost svojim izjavama o navodnom napredovanju informativnog programa koji “ide uzlaznom linijom”, kazao je direktor Media centra, Goran Đurović.

U okviru prezentacije istraživanja percepcije građana o radu RTCG, podaci su, ističe Đurović, prezentovani na manipulativan način.

"Na prezentaciji istraživanja (25. decembar 2018.) koje je za potrebe RTCG uradio IPSOS, saopšten je podatak da 22,5 odsto ispitanika najviše vjeruje nacionalnom javnom medijskom servisu. Ni predstavnik IPSOS-a, a ni generalni direktor, nisu u svom obraćanju zaposlenima i članovima Savjeta RTCG predstavili uporedne podatke iz prethodnih godina. Vjerujemo da su uporedni podaci uvršteni u sam izvještaj, ali su toliko poražavajući za generalnog direktora i Savjet RTCG da nisu javno saopšteni", navodi Đurović.

Prema istraživanjima koje su u prethodnim godinama radile agencije IPSOS i DeFacto, dodaje on, može se zaključiti da građani zapravo imaju veoma negativan stav prema RTCG, jer se procenat onih koji najviše vjeruju RTCG u decembru 2018. godine nalazi na nižem nivou nego u 2012. godini, kada je na isto pitanje 26 odsto ispitanika izjavilo da najviše vjeruje RTCG.

"U 2011. godini, 18 odsto ispitanika je najviše vjerovalo RTCG, u 2012. i 2013. godini 26 odsto ispitanika imalo je najviše povjerenje u RTCG, dok je 2016. godine 29,7 odsto ispitanika imalo najviše povjerenje u RTCG. U 2017. godini, najviše povjerenje je imalo 30 odsto ispitanika, dok je procenat čak povećan početkom 2018. godine", navodi Đurović.

Napominje da se svih prethodnih godina koristila ista metodologija u istraživanjima, pa su podaci u potpunosti uporedivi.

Ovi podaci, smatra Đurović, jasno ukazuju na to da je generalni direktor Šundić obmanuo javnost, iznio lažne konstatacije i da zbog toga treba da bude smijenjen.

"Media centar nema iluzije da će Savjet RTCG kojeg kontroliše DPS pokrenuti pitanje ogovornosti generalnog direktora zbog svjesnog obmanjivanja javnosti, ali želimo da sugerišemo kako bi to trebalo da bude logičan i odgovoran potez", kazao je Đurović.

On je pozvao Savjet RTCG da objavi na veb-sajtu integralne podatke i istraživanje u cjelosti, što je, dodaje, je bila praksa od uvođenja obaveze sprovođenja godišnjih istraživanja percepcije građana o RTCG.

"I ovako saopšteni šturi i manipulativni podaci potvrda su tvrdnji Media centra da građani nemaju povjerenje u RTCG, što i ne treba da čudi jer su ponovo na najodgovonija mjesta u informativnom programu dovedeni oni koji su ga i uništavali ispunjavajući naloge DPS-a godinama unazad", kazao je Đurović.

Ističe da je povjerenje u RTCG manje nego prije šest godina:

"Za samo nekoliko mjeseci nakon nezakonitih razrješenja Andrijane Kadije i Vladana Mićunovića, generalne direktorice RTCG i direktora TVCG, Savjet i menadžment RTCG su uspjeli da unište sve što je mukotrpno stvarano u 2017. godini i dovedu RTCG na nivo povjerenja ispod onoga iz 2012 godine".

Šundiću, ocjenjuje Đurović, u pokušaju vraćanja povjerenja građana "ne može pomoći nikakva digitalizacija, a ni novac iz budžeta."

"Aktuelnom generalnom direktoru Šundiću, koga je na tu dužnost izabrao nelegalno popunjeni Savjet RTCG, ne može pomoći nikakva digitalizacija, a ni novac iz budžeta, u pokušaju vraćanja povjerenja građana i građanki Crne Gore. Oni imaju pravo da dobiju odgovor od Savjeta RTCG zašto se generalnom direktoru Šundiću plaća više od 3000 eura mjesečno za katastrofalan rezultat", zaključuje Đurović.