Hrvatski kapetani traže "Jadran" - "najpoznatiji hrvatski školski brod"
"U Crnoj Gori su brodovi samo umirali, a nikada se nisu gradili", tvrdi kapetan Stjepan Bernardić... Detaljnije»
PRAVILA KOMENTARISANJA
Zabranjen je govor mržnje, vrijeđanje po nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi, vrijeđanje ličnosti korisnika i lica čije ime se pojavljuje na sadržajima portala kao i korišćenje vulgarnih riječi. Svako korišćenje portala suprotno gore navedenom kazniće se ukidanjem korisniku prava pristupa portalu kome će biti trajno ili privremeno zabranjen pristup. Svako ugrožavanje lične i porodične bezbjednosti korisnika portala kao i osoba čije se ime pominje u sadržajima portala, putem prijetnji ili na bilo koji drugi način, je nedozvoljeno i svako takvo ponašanje može biti procesuirano kod nadležnih organa..Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, predstavljanje u ime drugog pravnog ili fizičkog lica. Zabranjeno je pisati velikim slovima (Full Capslock).
Komentari i sadržaji koji se ne odnosi na teme portala biće obrisani bez obavještavanja, a korisnicima koji šalju takve komentare i sadržaje u više navrata biće zabranjen pristup portalu.Ukoliko korisnik smatra da je nepravedno kažnjen ima pravo da kontaktira administratora.
"Crna Gora je, podsjetimo, izlaz na more dobila tek 1878. na Berlinskom kongresu"
Hrvatska je, podsjetimo, izlaz na more dobila tek 1941. kada je Adolf Hitler umarširao u Zagreb.
helmut
07-07-2013 06:36h
Hrvati bi i brod i naš izlaz na more nazad koliko ja shvatam iz teksta?!
DraskoCt
07-07-2013 10:18h
„Premda nikad u povijesti nisu izgradili doslovce niti jedan brod, bilo vojni, bilo trgovački, Crnogorci se, za razliku od Hrvata, znaju dičiti pomorskom poviješću i slavnim brodovima. Makar ta povijest i brodovi “nijesu” baš njihovi. Crna Gora je, podsjetimo, izlaz na more dobila tek 1878. na Berlinskom kongresu”, piše “Slobodna Dalmacija”
"Hrvatska je bila krljevina koja je nezavisnost izgubila 1102, a povratila je 1991. godine", piše D.K.
Anunnaki
07-07-2013 06:58h
Epa svasta sam cuo ali ovo nikad nisam! Sta treba da vratimo nesto stoje nase cuj registrovan u Tivtu a nije nas? Ako bi kojim slucajem ovi nasi mulci u vladi pokusali da poklone brod' narod treba dase digne na noge..
Castorr
07-07-2013 06:47h
Je li ovo Tivat u Hrvatskoj pa se sad k...,oce brod.Ma neka molim re,i tata bi sine i tata bi.....
audanilovi
06-07-2013 08:30h
Vidim da je u istome brodogradilištu kod Hamburga napravljen bio identičan, brod blizanac "Jadrana", pa je upitno da je poznati splićanin Škarica bio brodokonstruktor. Pogledajte na blogu
http://darmansttal.blogspot.com/2010/03/kri.html
Prije će biti da je to rješenje njemačkih inženjera, što se vidi po linijama broda i načinu spajanja oplate zakivcima.
Taj brod je bio školski jedrenjak ratne mornarice Indonezije, koja ga je nedavno prodala, pa sad jedrenje vježbaju u džunke
audanilovi
06-07-2013 08:38h
Treba viđet za koliko je Indonezija trsila svoga ljepotana pa ako je preko milion eur - neka se i naš "Jado" proda, Srbiji isplati njenih 80%, Hrvatskoj što je njeno, prsli budžet Srajeva će se obradovat primitku, a Crnoj Gori će te nekolike hiljade eura koliko joj pripada bit za uvar. Što vele srbijanci: "siromašku je i prst u dupe fajda". Kadeti neka nam jedre na daske obzirom da CG nema ni trabakul, Hr ima svoju "Vilu Velebita", nikakav jedrenjak inače no sami su je gradili
Budos
06-07-2013 08:21h
ja da se pitam dao bih im, ali uz jedan uslov. da im brodom pošaljemo ovu vlast da tamo ostane. Mila kao kapetana, Rankića kao malog od palube... i tako dalje.... Sve do jednog. Zanavijek !!!!!!
audanilovi
06-07-2013 08:24h
Ko što i rekoh: brod je 80% plaćen reparacijama koje su bile potraživanje Srbije. Treba znati da je Srbija bila povjerilac i reparacija koje su pripadale CG. Sarajevo je dalo duplo više no Hrvatska, a Cetinje simboličnih 2000 dindži. Dolar je tada bio nešto preko 30 dinara, a jedan Fordov auto za široke mase blizu 300$, tako da ukupan prilog Cetinja ide oko 2500 današnjih eura. Brod treba ponudit Srbiji, ali da Srbija revalorizovano isplati ostale ostale srazmjerno njihovim udjelima
springlady
06-07-2013 04:33h
1. jun 1933. skolski brod "Jadran" je isplovio iz Hamburga
juli 1933. skolski brod "Jadran" uplovio u luku Tivat
agvust 1933. upisan zvanicno u Flotni sastav Ratne mornarice Kraljevine
septembar 1933. primopredaje broda održana j u Splitu, na rodjendan prestolonaslednika Petra II Karadjordjevica
springlady
06-07-2013 04:33h
2. To je brod Kraljevine Srba Hrvata i Slovenaca, i otplatili su ga Srbije, Bosna, Hrvatska i Cetinje (naglasavama opstina Cetinje). Po novcanoj sumi:
1.150,000 dinara Srbija (od te sume 675 000 dinara BEOGRAD), 131,000 dinara Hrvatska, 351,000 dinara Sarajevo - BiH , 2,000 dinara CG (i to samo CETINJE)
kaljari
06-07-2013 04:19h
brod je konstruisao poznati Skarica iz Splita ,a platila je kraljevska kuca u Bg. a prva i maticna luka mu je Tivat,dali mi mozemo odrzavati taj brod kvalitetno i kako treba to je pitanje, a dali zajedno sa Hrvatskom naci interes odrzavanja broda kao i obuke kadeta sa obje bande zasto da ne,mislim da je bilo takvih prica a mislim za dugovjecnost ovakvog broda potrebno je veliko iskustvo i velika njega ako se to tako moze kazati.
audanilovi
06-07-2013 02:32h
@Titov pionir |
Kad si tako pametan objasni kakve veze ima dje su gradjeni brodovi. Tvoji nijesu ni isplovljavali dalje od Rijeke. A i Rijeka tada nije bila Rijeka nego Fiume i kad bi ponesto procitao bolje bi ti bilo.
1. U ovu državu ništa od brodova nikad nije izgrađeno. Pametnome dosta.
2. Da si ti ponešto čitao, znao bi da dok je Rijeka bila Fiume - Tivat je bio Teodo, odnosno da ti simetrije koje nudiš nemaju veze sa mozgom a kamoli sa stavom koji nudiš
Arsenal
06-07-2013 01:33h
čauš danilović,
sve što si danas ovdje rekao je kao iz Jevandjelja-' sve to i ja POTPISUJEM! Problem je medjutim, kada polemišeš sa nepismenim i neobrazovanim i nerealnim svijetom iz Međeđe Gornje, istim onima koji su dojuce bili veliki Srbi, a sad su nista manje veliki Crnogorci i smatraju da ništa na svijet nije postojalo prije Crnogoraca, čak ni amebe. Boka je nešto što takvi ljudi nikada neće moći shvatiti - kosmopolitizam, civilizacija i Mediteran koji veze nema sa kamenitim zaledjem.
audanilovi
06-07-2013 01:40h
Taman tako. Nezavisna Boka, i uprava feudalna po plemenitosti porjekla narednih sto godina, pa od irvasa što pretekne može i da ostane. Dovukla se fukara što u rodna sela štalu za goveda nije bila kapac napravit, da po Boki betonira i devastira ono što su civilizacije vjekovima stvarale
Titovpionir87f
06-07-2013 02:21h
@caus danilovic
Kad si tako pametan objasni kakve veze ima dje su gradjeni brodovi. Tvoji nijesu ni isplovljavali dalje od Rijeke. A i Rijeka tada nije bila Rijeka nego Fiume i kad bi ponesto procitao bolje bi ti bilo. Posto tada nije bilo drzave u Hrvata. Sto se tice Titovog pionira, bas me zanima ciji si ti pionir, jer ako si danasnji pionir, hvala radje cu ostat Titov.
Leso
06-07-2013 01:40h
Sustina je da se sadasnja Crna Gora ne ponosi bogatom pomorskom prosloscu Boke kotorske.Osjeca se tu neka zavist,rado bi to vlast i dukljani i montengerini precutali,i da ispadne sve po njihovom.
Ja smatram da danasnja Crna Gora drzava koja treba da bastini sve sto je u sadasnjim granicama Crne Gore.
Stari narod Boke osjeca da je Crna Gora kao maceha prema Boki ,po svemu se to vidi.To znaju i Hrvati .
Veliki vodja revolucije je sve trsio,brodove,remontne zavode,hotele,....
audanilovi
06-07-2013 01:49h
Vaistinu, u Boku su se ljudi tukli kušinima prije no su se braća srbi i crnogorci niz litice do njih suturali. Od tad, lete glave na sve strane
audanilovi
06-07-2013 02:18h
2. Ne poredim ja srbe i hrvate glede mora no ti izmišljaš da je hrvatska dobila more Srbiji zahvaljujuć. Činjenica je da je Srbija taj izlaz dobila kad je Državno vijeće u Zagrebu odlučilo krajem novembra 1918 da se ujedini sa Srbijom, te ranijim prisajedinjenjem Crne Gore, a da je taj izlaz izgubila kad su Hrvatska i CG prestale biti u zajednici sa njom. Vrlo je jednostavno, kapiraš sad? Nema halucinacija više?
Zvonko122
06-07-2013 01:57h
@Cause, dobro si me nasmijao. Ajmo redom
1)Hrvati su kao narod u svojoj drzavi su dobili izlaz na more 1918. Prije toga, ne sumnjam da su pojedini hrvati imali zemlju blizu mora
2)Zasto poredis Srbiju i Hrvatsku po pitanju mora? Laksi bi ti bio zivot kad bi ti neki psihoterapeut izbacio srbiju iz glave
3) ziva istina :)
4) hrvatsko, pa sto :)
WAUQS
06-07-2013 02:22h
A sto jes,jes! Crnogorci i more dva razlicita pojma.
audanilovi
06-07-2013 02:13h
@Zvonko122 |
@Cause,
-----------
Pošto smo se oko 4 i 3 složili pa ostalo sporno 2 i 1, a treba ti logička terapija, evo:
1. Hrvati su u Dalmaciji potonjih 10 vjekova većina, bar 80-postotna. To što su bili 800 godina pod okupacijom Venecije i Austrije ne spori činjenicu da je Dalmacija bila i ostala hrvatska. Bijahu i srbi pod okupacijom turo-azijata koji su im uzimali i turčili đecu u janjičare, nadjevali žene, punih 500 godina pa ti ispadoše slobodarski narod izgleda
audanilovi
06-07-2013 12:37h
@Zvonko122 | More su dobili zahvaljujuci Srbima... A zajednica Juznih Slovena je opet Njegoseva zamisao. Caushe, idi zapjevaj Danke Dojcland..
1. Hrvati su na more došli prije 10 vjekova, ko Južni Sloveni.
2. Srbija je izlaz na more dobila 1918, kad je Narodno vijeće SHS iz Zagreba zatražilo od Kraljevine Srbije ujedinjenje u zajedničku državu.
3. Crnogorci su na more došli nakon WWII, iz Donje Međeđe, trbuhom za kruhom. I donijeli Međeđu sa sobom.
4. Zvonko je baš srbsko ime
Pozoristeudrzavi53i
06-07-2013 12:05h
Nije meni to sto Hrvati traze Jadran,no sto imamo novinare koji su sve u zivotu ali novinari nisu.Hrvatski novinari se opucise dokazujuci da je brod Jadran njihov a nasi "novinari" se bave prepisivanjem tekstova.Ali zato kad treba da Vijesti pljunu po SPC ne samo sto angazuju sve svoje novinare,nego jos pride angazuju one sto rade za Pobjedu da im sto jaci tekst napisu.Sramota!
audanilovi
06-07-2013 12:01h
@Aprcovic |
da da razumijem,a mi smo pedere poistovjecivali sa hrvatima ,ne zbog naglaska nego zbog citavih rijeci!
A znaš li ti ono: "Lep ko peder"
Pozoristeudrzavi53i
06-07-2013 12:55h
Erceg | 06.07.2013. u 14:49h
dva najvrijednija spomenika kulture i dvije najvrijednije turisticke atrakcije u cjeloj CG su: Tripun i Gospa od Škrpjela ( čitaj Katoličke/ Hrvatske)
----------------------
Laz.Katolicki jesu ali hrvatski nisu.Nauci malo istoriju prije nego lupis glupost.
Pozoristeudrzavi53i
06-07-2013 12:38h
Aprcovic | 06.07.2013. u 14:25h
pitaj bilo kojeg covjeka u Boku a koji ima prezime koje lici na Hrvatsko,kojeg je porijekla i dali je Hrvat?
Ja sam pitao i iznenadio se,svi su odgovorili da nijesu niti Hrvati niti Crnogorci vec Bokelji!
----------------------
To je zato sto su u proslim vijekovima mnogi iz stare CG silazili u Boku u potrazi za boljim zivotom,pa su s vremenom uzimali katolicku vjeru ali su zadrzali obicaj da slave Slavu.
audanilovi
06-07-2013 12:40h
@Aprcovic |
pitaj bilo kojeg covjeka u Boku a koji ima prezime koje lici na Hrvatsko,kojeg je porijekla i dali je Hrvat?
Ja sam pitao i iznenadio se,svi su odgovorili da nijesu niti Hrvati niti Crnogorci vec Bokelji! Ovo je kad razmislim i realno,
Nemo da razmišljaš, no mi reči koliko Bokelja ima na popisu, jer Hrvata ima 6000. I koji su to brodovi građeni u CG i ona koja to "gradilišta", ne reče nam.
Erceg
06-07-2013 12:49h
@čauš: tu priču okači mačku o'rep ? Malo su Hrvata banda sto je sa brda sljegla u staroj drzavi protjerali pocetkom 90-tih iz Tivta i Boke? O tome jos niko ne polemiše? Koliko ih je poslo za Hr ? Zato sto su pravi CG dozvolili otpadu da mamece srbovanje po Boki i da te ljude odatle potisnu? Kako god, dva najvrijednija spomenika kulture i dvije najvrijednije turisticke atrakcije u cjeloj CG su: Tripun i Gospa od Škrpjela ( čitaj Katoličke/ Hrvatske), jer ti Katolici u Boku nije Talijani ni Francu
Dobrota
06-07-2013 12:21h
Ne znam dali Jadran ulazi u ostavinsku raspravu bivše države, i ne znam koji argumenti će se koristiti da bi se odredilo čije je što. Ako je to luka pripadnosti Jadran je nije imao, a upisan je u registrar u Tivtu. Mi smo pokupili iz Hrvatskih (tada još Jugoslovenskih) ratnih luka svu moguću gvožđuriju za koju ni sami nismo znali što ćemo s njom. Pokupili smo municiju, podvodne mine i sve što se moglo razmontirati....
Pozoristeudrzavi53i
06-07-2013 01:15h
čauš danilović
Ja sam Crnogorac a ti si toliko opterecen Srbima,da nema komentara da ih ne spomenes pa ih vjerovatno i sanjas.Podji kod psihoterapeuta da ti pomogne jer i ja pored sve dobre volje,to ne mogu.Ako su Hrvati gradili katedralu Sveti Tripun,onda iznesi dokaze za to kako je moguce da je Andrea Saraceni Hrvat????Saraceni je cisto Hrvatsko prezime,jel???Ne lupetaj kad veze nemas.
Banal
06-07-2013 12:10h
evo vam .i. sto cete ga dobit!
audanilovi
06-07-2013 11:54h
@komatsu | da smo uradili mobilizaciju Srbije i CG mogli smo da vas uništimo za pola dana. Zato se zahvali Slobu, i culijevaj njegovu sliku svaki dan.
Slobu ti zafaljuj jerbo si sliku mu ti "culijevao", a sad kad je izlizana od lizanja đeci je ostavi: mojne meni, ja nikad nijesam bio time ponešen. Ako ti se ratuje i mobiliše: izvoli. Gr danas ima po miliona moderno naouražene vojske, taman da ti Srbija prođe ko u ratu sa Bugarima, jedinome inače što ga je sama vodila
audanilovi
06-07-2013 01:11h
@Pozoriste u drzavi |
----------------------
Laz.Katolicki jesu ali hrvatski nisu.Nauci malo istoriju prije nego lupis glupost.
Tako je, to su spomenici srbskih katolika u Boku, ko Notre dame što je srbskih katolika u Francusku. Srbi indijanci su po Arizoni podigli brojne toteme, a srbi šintoisti su uredili mnoga park svetilišta u Japan pa se tamo kupaju goli na dan punoljetstva. Nema đe Vas nema.
TheBonaFides
06-07-2013 12:29h
Iskreno mislim da ovako lijep brod bi trebao da se da Engleskoj jel tamo bi bio najsigurniji za vijek vijekova. Sto dalje od svih nas.
Aprcovic
06-07-2013 12:25h
pitaj bilo kojeg covjeka u Boku a koji ima prezime koje lici na Hrvatsko,kojeg je porijekla i dali je Hrvat?
Ja sam pitao i iznenadio se,svi su odgovorili da nijesu niti Hrvati niti Crnogorci vec Bokelji!
Ovo je kad razmislim i realno,jer nekada su se mnogi po dalmaciji izjasnjavali kao Srbia u isto vrijeme u Boki su se izjasnjavali kao Bokelji,pa zasto bi danas bili Hrvati ako nikada to nisu bili?
audanilovi
06-07-2013 01:13h
@Erceg | 06.07.2013. u 14:49h
@čauš: tu priču okači mačku o'rep ? Malo su Hrvata banda sto je sa brda sljegla u staroj drzavi protjerali pocetkom 90-tih iz Tivta i Boke?
Ne znam što mi oćeš za reći Erceg, ne znam!? Da se pojaviš pred liječnikom špecijalistom možda, dok si na vrijeme?
cs16
06-07-2013 01:02h
xaxaxa a najbolja im je ova teza "Crna Gora je, podsjetimo, izlaz na more dobila tek 1878. na Berlinskom kongresu”.Znaci dobila je CRNA GORA,kao nezavisna država.Dok ste vi to dobili hm,hm 1991
Erceg
06-07-2013 12:42h
Sve su ljudi u pravu, pa koga boli neka ga boli? CG je vazda silom nesto pokusavala bit u toku bilo cega, bas ka i danas: mi cemo ovo, mi cemo ono? Realno vise od pola obale CG tj primorskih mjesta, ka da nijesu na primorje no ka da si u Kuče, Bjelopavliće... Bez tradicije, bez šmeka mediterana... Liše Boke ! Hrvati su druga priča, velika pomorska nacija, moreplovci, čuvaju svoju obalu i njeguju tradiciju, a Crnogorci su zalutali na more, ali baš ! Preko CG se i Leskovac na more ubačio
Dobrota
06-07-2013 12:25h
...Ipak kad se sjedne za pregovarački sto experte neće interesovati romantičarske teze o "veličini" bilo koje nacije već samo činjenično stanje. Oni će utvrditi ukupnu vrijednost imovine, pojedinačne doprinose toj imovini i mogućnosti da se nepravilnosti u raspodjeli isprave razmjenom, pokretne i nepokretne imovine. Nadam se da u preraspodjeli Jadran ipak ostati u Tivtu.
audanilovi
06-07-2013 11:58h
E, i odgovoriše li DPS patrijoti i srbopatrijoti united colurs danas:
1. Je li Ivo Vizin bio hrvat, crnogorac ili je bio srbin?
2. Je li brod Splend izgrađen u Bijelu ili u Rijeku?
3. Postoji li ijedan brod da se u CG izgradio?
4. Postoji li ijedan pomorac poznat po nekome pomorskome podvigu - da je crnogorac?
Hvala lijepo i doviđenja.
Aprcovic
06-07-2013 11:56h
da da razumijem,a mi smo pedere poistovjecivali sa hrvatima ,ne zbog naglaska nego zbog citavih rijeci!
Evo sad ces da vidis ,admin ce da mi izbrise post zato sto sam upotrijebio rijec peder,a to ti je dokaz da je odje sramota bit peder,dok je Gej sasvim ok,jer kod vas je normalno biti peder usli ste u evropsku uniju tako da ce vam engleski jezik biti i sluzbeni!Sad ste imali konacno i uspijesnu ponosnu gej paradu : )
Parada ponosnih pedera i pederusa !
audanilovi
06-07-2013 11:45h
spar |
danilovicu,crnogorci nisu pokvaren narod kako kazes nego ponosan i hrabar narod a ne kao vi,vidi vam se kroz istoriju sta ste radili najlakse je izivljavati se na deci i zenama
Ja hrvat nijesam no realno čeljade pa ne znam ni kome se obraćaš tokom svojih halucinacija o "ponosnim crnogorcima", pljačkašima hajdučkim uglavnom a danas konjušarima Milovim, mafijaškim i ruskim. Svaki narod ima svoju sramotu ko hrvati, a i crnogorci su u pohari na Kuče ubijali skoro samo žene im i đecu
Orijen
06-07-2013 11:41h
Mnogo vam je,aaa vi bi i Prevlaku i brod Jadran samo recite mi odje u Crnoj Gori smo da vam sve udovoljimo.
audanilovi
06-07-2013 12:47h
Pozoriste u drzavi |
To je zato sto su u proslim vijekovima mnogi iz stare CG silazili u Boku u potrazi za boljim zivotom,pa su s vremenom uzimali katolicku vjeru ali su zadrzali obicaj da slave Slavu.
U primorje inače nije bilo civilizacije no su morali kadrove iz Međeđe Donje da uvoze pa su tako nastali gradovi po primorju. Opustjele metropole na kontinentu jerbo su svi kuće rasklopili i put mora ih odnijeli
Andro1985
06-07-2013 12:37h
cus price crna gora dobila more 1878..a hrvatska drzavu dobila u kraljevini srba hrvata i slovenaca..i sto cemo sad..
Aprcovic
06-07-2013 12:18h
ajde ne pricaj svasta,pa znas li koliko se brodova i podmornica gradilo na Crnogorskim gradilistima,cak su radjeni i neki djelovi za najveca svjetska brodogradilista!Prvi covjek koji je otkrio Ameriku je bio iz Boke,i Boka je poznata po vrsnim moreplovcima i imala je pomorske skole koje su pohadjale licnosti iz citavog svijeta!Ako pozivas prave Dps-ovce oni ne postoje,samo su tu poltroni (tzv klizaci)Pravi ljubitelj Dps-a su samo njih nekolicina u vrhu vlade!
guderionleonov
06-07-2013 11:55h
@Čauš,vezano za artiljeriju i Dubrovnik.Tačno,imali smo sreće što je Hrvati nisu imali.Naši kada prebace primicali su a kada podbace udaljavali su artiljeriju.Pričali mi učesnici,šokirani vještinom crnogorskog seljaštva.
audanilovi
06-07-2013 11:38h
Da prostiš aprcoviću, gejovi su u CG, Bosnu i Hrvatsku vazda govorili ekavicom "ko beogradžani", po tome smo ih identifikovali
PRAVILA KOMENTARISANJA
Zabranjen je govor mržnje, vrijeđanje po nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi, vrijeđanje ličnosti korisnika i lica čije ime se pojavljuje na sadržajima portala kao i korišćenje vulgarnih riječi. Svako korišćenje portala suprotno gore navedenom kazniće se ukidanjem korisniku prava pristupa portalu kome će biti trajno ili privremeno zabranjen pristup. Svako ugrožavanje lične i porodične bezbjednosti korisnika portala kao i osoba čije se ime pominje u sadržajima portala, putem prijetnji ili na bilo koji drugi način, je nedozvoljeno i svako takvo ponašanje može biti procesuirano kod nadležnih organa..Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, predstavljanje u ime drugog pravnog ili fizičkog lica. Zabranjeno je pisati velikim slovima (Full Capslock).
Komentari i sadržaji koji se ne odnosi na teme portala biće obrisani bez obavještavanja, a korisnicima koji šalju takve komentare i sadržaje u više navrata biće zabranjen pristup portalu.Ukoliko korisnik smatra da je nepravedno kažnjen ima pravo da kontaktira administratora.
Komentara: 103
Vincent
08-07-2013 08:32hHrvatska je, podsjetimo, izlaz na more dobila tek 1941. kada je Adolf Hitler umarširao u Zagreb.
helmut
07-07-2013 06:36hDraskoCt
07-07-2013 10:18h"Hrvatska je bila krljevina koja je nezavisnost izgubila 1102, a povratila je 1991. godine", piše D.K.
Anunnaki
07-07-2013 06:58hCastorr
07-07-2013 06:47haudanilovi
06-07-2013 08:30hhttp://darmansttal.blogspot.com/2010/03/kri.html
Prije će biti da je to rješenje njemačkih inženjera, što se vidi po linijama broda i načinu spajanja oplate zakivcima.
Taj brod je bio školski jedrenjak ratne mornarice Indonezije, koja ga je nedavno prodala, pa sad jedrenje vježbaju u džunke
audanilovi
06-07-2013 08:38hBudos
06-07-2013 08:21haudanilovi
06-07-2013 08:24hspringlady
06-07-2013 04:33hjuli 1933. skolski brod "Jadran" uplovio u luku Tivat
agvust 1933. upisan zvanicno u Flotni sastav Ratne mornarice Kraljevine
septembar 1933. primopredaje broda održana j u Splitu, na rodjendan prestolonaslednika Petra II Karadjordjevica
springlady
06-07-2013 04:33h1.150,000 dinara Srbija (od te sume 675 000 dinara BEOGRAD), 131,000 dinara Hrvatska, 351,000 dinara Sarajevo - BiH , 2,000 dinara CG (i to samo CETINJE)
kaljari
06-07-2013 04:19haudanilovi
06-07-2013 02:32hKad si tako pametan objasni kakve veze ima dje su gradjeni brodovi. Tvoji nijesu ni isplovljavali dalje od Rijeke. A i Rijeka tada nije bila Rijeka nego Fiume i kad bi ponesto procitao bolje bi ti bilo.
1. U ovu državu ništa od brodova nikad nije izgrađeno. Pametnome dosta.
2. Da si ti ponešto čitao, znao bi da dok je Rijeka bila Fiume - Tivat je bio Teodo, odnosno da ti simetrije koje nudiš nemaju veze sa mozgom a kamoli sa stavom koji nudiš
Arsenal
06-07-2013 01:33hsve što si danas ovdje rekao je kao iz Jevandjelja-' sve to i ja POTPISUJEM! Problem je medjutim, kada polemišeš sa nepismenim i neobrazovanim i nerealnim svijetom iz Međeđe Gornje, istim onima koji su dojuce bili veliki Srbi, a sad su nista manje veliki Crnogorci i smatraju da ništa na svijet nije postojalo prije Crnogoraca, čak ni amebe. Boka je nešto što takvi ljudi nikada neće moći shvatiti - kosmopolitizam, civilizacija i Mediteran koji veze nema sa kamenitim zaledjem.
audanilovi
06-07-2013 01:40hTitovpionir87f
06-07-2013 02:21hKad si tako pametan objasni kakve veze ima dje su gradjeni brodovi. Tvoji nijesu ni isplovljavali dalje od Rijeke. A i Rijeka tada nije bila Rijeka nego Fiume i kad bi ponesto procitao bolje bi ti bilo. Posto tada nije bilo drzave u Hrvata. Sto se tice Titovog pionira, bas me zanima ciji si ti pionir, jer ako si danasnji pionir, hvala radje cu ostat Titov.
Leso
06-07-2013 01:40hJa smatram da danasnja Crna Gora drzava koja treba da bastini sve sto je u sadasnjim granicama Crne Gore.
Stari narod Boke osjeca da je Crna Gora kao maceha prema Boki ,po svemu se to vidi.To znaju i Hrvati .
Veliki vodja revolucije je sve trsio,brodove,remontne zavode,hotele,....
audanilovi
06-07-2013 01:49haudanilovi
06-07-2013 02:18hZvonko122
06-07-2013 01:57h1)Hrvati su kao narod u svojoj drzavi su dobili izlaz na more 1918. Prije toga, ne sumnjam da su pojedini hrvati imali zemlju blizu mora
2)Zasto poredis Srbiju i Hrvatsku po pitanju mora? Laksi bi ti bio zivot kad bi ti neki psihoterapeut izbacio srbiju iz glave
3) ziva istina :)
4) hrvatsko, pa sto :)
WAUQS
06-07-2013 02:22haudanilovi
06-07-2013 02:13h@Cause,
-----------
Pošto smo se oko 4 i 3 složili pa ostalo sporno 2 i 1, a treba ti logička terapija, evo:
1. Hrvati su u Dalmaciji potonjih 10 vjekova većina, bar 80-postotna. To što su bili 800 godina pod okupacijom Venecije i Austrije ne spori činjenicu da je Dalmacija bila i ostala hrvatska. Bijahu i srbi pod okupacijom turo-azijata koji su im uzimali i turčili đecu u janjičare, nadjevali žene, punih 500 godina pa ti ispadoše slobodarski narod izgleda
audanilovi
06-07-2013 12:37h1. Hrvati su na more došli prije 10 vjekova, ko Južni Sloveni.
2. Srbija je izlaz na more dobila 1918, kad je Narodno vijeće SHS iz Zagreba zatražilo od Kraljevine Srbije ujedinjenje u zajedničku državu.
3. Crnogorci su na more došli nakon WWII, iz Donje Međeđe, trbuhom za kruhom. I donijeli Međeđu sa sobom.
4. Zvonko je baš srbsko ime
Pozoristeudrzavi53i
06-07-2013 12:05haudanilovi
06-07-2013 12:01hda da razumijem,a mi smo pedere poistovjecivali sa hrvatima ,ne zbog naglaska nego zbog citavih rijeci!
A znaš li ti ono: "Lep ko peder"
Pozoristeudrzavi53i
06-07-2013 12:55hdva najvrijednija spomenika kulture i dvije najvrijednije turisticke atrakcije u cjeloj CG su: Tripun i Gospa od Škrpjela ( čitaj Katoličke/ Hrvatske)
----------------------
Laz.Katolicki jesu ali hrvatski nisu.Nauci malo istoriju prije nego lupis glupost.
Pozoristeudrzavi53i
06-07-2013 12:38hpitaj bilo kojeg covjeka u Boku a koji ima prezime koje lici na Hrvatsko,kojeg je porijekla i dali je Hrvat?
Ja sam pitao i iznenadio se,svi su odgovorili da nijesu niti Hrvati niti Crnogorci vec Bokelji!
----------------------
To je zato sto su u proslim vijekovima mnogi iz stare CG silazili u Boku u potrazi za boljim zivotom,pa su s vremenom uzimali katolicku vjeru ali su zadrzali obicaj da slave Slavu.
audanilovi
06-07-2013 12:40hpitaj bilo kojeg covjeka u Boku a koji ima prezime koje lici na Hrvatsko,kojeg je porijekla i dali je Hrvat?
Ja sam pitao i iznenadio se,svi su odgovorili da nijesu niti Hrvati niti Crnogorci vec Bokelji! Ovo je kad razmislim i realno,
Nemo da razmišljaš, no mi reči koliko Bokelja ima na popisu, jer Hrvata ima 6000. I koji su to brodovi građeni u CG i ona koja to "gradilišta", ne reče nam.
Erceg
06-07-2013 12:49hDobrota
06-07-2013 12:21hPozoristeudrzavi53i
06-07-2013 01:15hJa sam Crnogorac a ti si toliko opterecen Srbima,da nema komentara da ih ne spomenes pa ih vjerovatno i sanjas.Podji kod psihoterapeuta da ti pomogne jer i ja pored sve dobre volje,to ne mogu.Ako su Hrvati gradili katedralu Sveti Tripun,onda iznesi dokaze za to kako je moguce da je Andrea Saraceni Hrvat????Saraceni je cisto Hrvatsko prezime,jel???Ne lupetaj kad veze nemas.
Banal
06-07-2013 12:10haudanilovi
06-07-2013 11:54hSlobu ti zafaljuj jerbo si sliku mu ti "culijevao", a sad kad je izlizana od lizanja đeci je ostavi: mojne meni, ja nikad nijesam bio time ponešen. Ako ti se ratuje i mobiliše: izvoli. Gr danas ima po miliona moderno naouražene vojske, taman da ti Srbija prođe ko u ratu sa Bugarima, jedinome inače što ga je sama vodila
audanilovi
06-07-2013 01:11h----------------------
Laz.Katolicki jesu ali hrvatski nisu.Nauci malo istoriju prije nego lupis glupost.
Tako je, to su spomenici srbskih katolika u Boku, ko Notre dame što je srbskih katolika u Francusku. Srbi indijanci su po Arizoni podigli brojne toteme, a srbi šintoisti su uredili mnoga park svetilišta u Japan pa se tamo kupaju goli na dan punoljetstva. Nema đe Vas nema.
TheBonaFides
06-07-2013 12:29hAprcovic
06-07-2013 12:25hJa sam pitao i iznenadio se,svi su odgovorili da nijesu niti Hrvati niti Crnogorci vec Bokelji!
Ovo je kad razmislim i realno,jer nekada su se mnogi po dalmaciji izjasnjavali kao Srbia u isto vrijeme u Boki su se izjasnjavali kao Bokelji,pa zasto bi danas bili Hrvati ako nikada to nisu bili?
audanilovi
06-07-2013 01:13h@čauš: tu priču okači mačku o'rep ? Malo su Hrvata banda sto je sa brda sljegla u staroj drzavi protjerali pocetkom 90-tih iz Tivta i Boke?
Ne znam što mi oćeš za reći Erceg, ne znam!? Da se pojaviš pred liječnikom špecijalistom možda, dok si na vrijeme?
cs16
06-07-2013 01:02hErceg
06-07-2013 12:42hDobrota
06-07-2013 12:25haudanilovi
06-07-2013 11:58h1. Je li Ivo Vizin bio hrvat, crnogorac ili je bio srbin?
2. Je li brod Splend izgrađen u Bijelu ili u Rijeku?
3. Postoji li ijedan brod da se u CG izgradio?
4. Postoji li ijedan pomorac poznat po nekome pomorskome podvigu - da je crnogorac?
Hvala lijepo i doviđenja.
Aprcovic
06-07-2013 11:56hEvo sad ces da vidis ,admin ce da mi izbrise post zato sto sam upotrijebio rijec peder,a to ti je dokaz da je odje sramota bit peder,dok je Gej sasvim ok,jer kod vas je normalno biti peder usli ste u evropsku uniju tako da ce vam engleski jezik biti i sluzbeni!Sad ste imali konacno i uspijesnu ponosnu gej paradu : )
Parada ponosnih pedera i pederusa !
audanilovi
06-07-2013 11:45hdanilovicu,crnogorci nisu pokvaren narod kako kazes nego ponosan i hrabar narod a ne kao vi,vidi vam se kroz istoriju sta ste radili najlakse je izivljavati se na deci i zenama
Ja hrvat nijesam no realno čeljade pa ne znam ni kome se obraćaš tokom svojih halucinacija o "ponosnim crnogorcima", pljačkašima hajdučkim uglavnom a danas konjušarima Milovim, mafijaškim i ruskim. Svaki narod ima svoju sramotu ko hrvati, a i crnogorci su u pohari na Kuče ubijali skoro samo žene im i đecu
Orijen
06-07-2013 11:41haudanilovi
06-07-2013 12:47hTo je zato sto su u proslim vijekovima mnogi iz stare CG silazili u Boku u potrazi za boljim zivotom,pa su s vremenom uzimali katolicku vjeru ali su zadrzali obicaj da slave Slavu.
U primorje inače nije bilo civilizacije no su morali kadrove iz Međeđe Donje da uvoze pa su tako nastali gradovi po primorju. Opustjele metropole na kontinentu jerbo su svi kuće rasklopili i put mora ih odnijeli
Andro1985
06-07-2013 12:37hAprcovic
06-07-2013 12:18hguderionleonov
06-07-2013 11:55haudanilovi
06-07-2013 11:38hAprcovic
06-07-2013 11:33hPrijavi komentar
Odaberite razlog prijave komentara: