PRESUDA OSNOVNOG SUDA

Kadija nezakonito smijenjena sa mjesta generalne direktorice RTCG

U Odluci se navodi da je predmetni Ugovor o poslovnoj saradnji Javnom servisu donio samo dobrobit
3049 pregleda 12 komentar(a)
Kadija, Foto: Zoran Đurić
Kadija, Foto: Zoran Đurić
Ažurirano: 25.04.2019. 13:01h

Savjet Radio-televizije Crne Gore (RTCG) nezakonito je smijenio generalnu direktoricu Andrijanu Kadiju, odluka je Osnovnog suda u Podgorici.

Kadija je u tužbi tražila poništenje odluke o razrješenju, jer smatra da je to nezakonito urađeno, a što je potvrđeno presudom sudije Biljane Krgović.

Kako se navodi u presudi sutkinje Krgović, "tuženi nije sudu pružio nijedan dokaz kojim bi opravdao donešenje osporene Odluke i navode da je tužilja zaključenjem predmetnog Ugovora o poslovnoj saradnji prouzrokovala veću štetu RTCG.

"Naprotiv, iz utvrđenog činjeničnog stanja, proizilazi suprotno, da je predmetni Ugovor o poslovnoj saradnji tuženom donio samo dobrobit", navodi se u Odluci.

Pored toga, danas je sudija Radovan Vlaović donio presudu da je direktor Televizije Crne Gore Slavko Đurđić nezakonito smijenio urednika prvog programa Aleksandra Mirkovića.

"Kao pravni zastupnici, očekivali smo da će sud poništiti kao nezakonita rješenja Andrijane Kadije i Aleksandra Mirkovića, jer nisu postojali stvarni i zakonski razlozi za njihovu smjenu. U suštini, u Savjetu RTCG kao i menadžmentu te kuće, samo se nastavlja ista matrica nezakonitog postupanja, gdje se fingiranjem razloga za smjenu čelnih ljudi RTCG izigrava zakon i sprovode političke odluke. Poslije nezakonitih smjena Vojičića, Vojvodića, Kadije, Mićunovića i Mirkovića, pravo pitanje je da li će se takva praksa i ubuduće nastaviti ili ćemo se vratiti poštovanju zakona i propisa", naveli su punomoćnici advokati Siniša Gazivoda i Goran Rodić.

Kadija je smijenjena u junu prošle godine tajnim glasanjem na sjednici Savjeta RTCG sedmog juna.

Savjet Javnog servisa je kao jedan od osnovnih razloga za razrješenje Kadije naveo sporni ugovor koji je ta kuća potpisala sa nevladinom organizacijom Centar za građansko obrazovanje jer je, kako su jednoglasno zaključili, ovaj projekat mogao da ugrozi nezavisnost te medijske kuće.

Smjenu je inicirao član Savjeta Mimo Drašković, koji je kao formalan razlog za to naveo ugovor o poslovnoj saradnji RTCG i Centra za građansko obrazovanje (CGO) u vezi sa projektom ”Činjenice su važne”, za koji smatra da je nanio štetu Javnom servisu.

Pravni zastupnik bivše generalne direktorice Siniša Gazivoda, istakao je da je iz dokaza sasvim jasno da je navodni sporni ugovor samo formalni razlog za njenu smjenu, a da je čak i u izvještaju Stejt dipartmenta o stanju ljudskih prava eskplicitno navedeno da je “razrješena iz političkih razloga”.

On je kazao da su izjavama novinara i urednika Javnog servisa opovrgnute tvrdnje o bilo kakvom spornom uticaju na rad.

Pravna zastupnica RTCG Jadranka Kasalica danas je kazala da je Savjet Kadiju smijenio u skladu sa zakonom, odnosno da “je iznijela netačne podatke o gledanosti i time nanijela štetu Javnom servisu”. “A zbog čega je čjan Savjeta Mimo Drašković inicirao njenu smjenu”, navela je Kasalica.

Kadija je treći generalni direktor koji je smijenjen odlukom Savjeta i koji je zbog toga podnio tužbu.

U slučaju tužbi njenih prethodnika Branka Vojičića i Rada Vojvodića donijete su odluke da su nezakonito smijenjeni.

Vojičiću je Javni servis trebao da isplati oko 80.000 eura.

Preporučujemo za Vas