Slučaj napada na novinara "Dana"

Savjet RTCG će zatražiti ličnu odgovornost zbog snimka

Milan Radović i Bojana Jokić danas će insistirati da se objasni ko je u RTCG odgovoran za propuste u praćenju slučaja napada na Vladimira Otaševića
2042 pregleda 1 komentar(a)
Uredništva RTCG su se oglušila o pravila profesionalizma i stavove Savjeta, Foto: Boris Pejović
Uredništva RTCG su se oglušila o pravila profesionalizma i stavove Savjeta, Foto: Boris Pejović

Članovi Savjeta RTCG raspravljaće na današnjem sastanku o tome kako se Javni servis odnio u slučaju napada na novinara lista “Dan” Vladimira Otaševića.

Jedan od članova Savjeta, Milan Radović, kazao je “Vijestima” da će na tom sastanku “insistirati na ličnoj odgovornosti”.

„Kako po pitanju neblagovremenog objavljivanja informacije, tako i po pitanju neprovjeravanja snimka koji je pušten na portalu RTCG“, odgovorio je Radović.

Novinara “Dana” je prošlog utorka, 3. decembra, u Tržnom centru “Delta siti”, napao službenik Ministarstva unutrašnjih poslova Mladen Mijatović dok je fotografisao biznismena Zorana Bećirovića, koji je bio u društvu tužioca Miloša Šoškića.

Radović i članica Savjeta Bojana Jokić su dan kasnije, 4. decembra, saopštili da se distanciraju od uređivačke politike Javnog servisa u vezi sa tim da se vijest o napadu na novinara ne objavi i da ne bude tretirana sa velikom pažnjom.

Jokićeva je juče popodne kazala “Vijestima” da tog dana, 4. decembra, do 14 sati nije bilo informacije o napadu na novinara. Istakla je da su, pola sata nakon njene i objave Radovića, na portalu RTCG objavljena saopštenja civilnog sektora, političkih partija i medija, ali ne i inicijalna informacija o napadu na novinara “Dana”.

Rekla je da je u dnevniku RTCG u 15.30 objavljeno da je Otašević napadnut.

Rukovodioci u Javnom servisu navodno su obavijestili Savjet RTCG da 4. decembra na televiziji i radiju do 14 sati nije objavljena informacija o napadu jer su prenosili sjednicu Skupštine.

Iz portala su, navodno, kazali da im je trebalo vremena da provjere tu informaciju i da su je objavili nakon potvrde nadležnih institucija.

Portal je nekoliko dana kasnije objavio “eksluzivan”, a kako se kasnije ispostavilo, nepotpun snimak incidenta iz “Delte”.

Zato je Savjet RTCG u jučerašnjem saopštenju, kojim osuđuje neprofesionalni postupak javnog servisa, upitao da li su i prilikom objavljivanja nepotpunog snimka sa video kamera iz “Delta sitija” čekali na provjeru vjerodostojnosti.

Savjet RTCG je najoštrije osudio to što Javni servis nije blagovremeno i bez oklijevanja objavio vijest o incidentu, odnosno napadu na novinara lista “Dan”. Svi članovi Savjeta, kako piše u saopštenju, ogorčeni su zbog toga što RTCG nije na vrijeme objavio tu informaciju.

„Savjet zaista ne razumije zašto uredništvo RTCG nije to učinilo. Nedopustivim kašnjenjem u emitovanju informacije, štaviše, napravili su štetu i po ko zna koji put protiv sebe okrenuli inače senzibilnu javnost na uređivačku politiku javnog medijskog servisa“, piše u saopštenju.

Izvršni direktor RTCG Božidar Šundić juče nije odgovarao na pozive „Vijesti“, ali ni predsjednik Savjeta Ivan Jovetić.

šundić
Izostala javna reakcija Šundića na optužbe Savjeta i javnosti(Foto: Boris Šundić)

Iz Savjeta su kazali da je takav postupak nanio štetu i njima, jer od konstituisanja insistiraju na profesionalizmu:

„Ovim povodom Savjet podsjeća da je još prije tri mjeseca usvojio Principe razvoja RTCG koji sadrže i nekoliko principa i stavova o uređivačkoj politici, sa direktnim zahtjevom uredništvu RTCG da ne može i ne smije zaobilaziti bilo kakve informacije od javnog interesa. Izričito smo tražili da RTCG mora biti prva u objavljivanju svih informacija od interesa za javnost i da je nedopustiva bilo koja vrsta opstrukcije u tom smislu“.

Iz Savjeta su rekli da je RTCG, da bude još gore, u nastavku informisanja u vezi sa incidentom napravio nove greške, čak „i na štetu sopstvenog dostojanstva“.

„Da li se i u ovom slučaju čekalo na provjeru vjerodostojnosti? Ako da, da li je provjera bila uspješna? Ako ne, zašto niste konzistentni? Smatramo i da ovo nedolično i neadekvatno ponašanje mora prestati. Savjet je od početka pružio ruku pune, otvorene saradnje menadžmentu RTCG. Ali to podrazumijeva i posebnu odgovornost i senzibilitet menadžmenta i uredništva. U tom smislu, Savjet će zahtijevati utvrđivanje odgovornosti za učinjene propuste“, poručili su iz Savjeta.

Savjet RTCG, na čelu sa Ivanom Jovetićem, zatražio je prošle srijede od tri rukovodioca odgovor da li je i kada objavljena informacija o napadu na Otaševića i, ukoliko nije, zašto su procijenili da je ne treba objavljivati.

Novinar “Dana” uputio je zahtjev uredništvu RTCG od kojih je zahtijevao da kažu ko im je dostavio montirani snimak na kojem je sakrivena činjenica da ga je 3. decembra u TC “Delta” udario službenik MUP-a Mladen Mijatović. „Savjet bi trebalo da prilikom utvrđivanja odgovornosti istraži da li je snimak napada montiran u TVCG ili je to uradio neko sa strane i podvalio TVCG“, kazao je juče „Vijestima“ predsjednik Skupštine NVO Media Centar Dragoljub Vuković