javni servis sankcionisao odgovorne

Urednici RTCG kažnjeni zbog snimka

Disciplinski postupak zbog emitovanja montiranog materijala o incidentu između novinara "Dana" i Bećirovićevog tjelohranitelja
16814 pregleda 24 komentar(a)
Snimak sa nadzorne kamere u Delti, Foto: Screenshot
Snimak sa nadzorne kamere u Delti, Foto: Screenshot

Direktor Televizije Crne Gore (TVCG) Slavko Đurđić, urednica Prvog programa Aleksandra Pavićević i rukovodilac Portala RTCG Ilija Šuković disciplinski su kažnjeni zbog emitovanja montiranog snimka u slučaju incidenta između novinara Dana Vladimira Otaševića i tjelohranitelja biznismena Zorana Ćoća Bećirovića, službenika MUP-a Mladena Mijatovića, piše "Dan".

Odlukama o izrečenoj mjeri za težu povredu radne obaveze, koje je donio generalni direktor RTCG Božidar Šundić, Đurđić, Pavićevićeva i Šuković kažnjeni su, kako piše "Dan", novčanom kaznom u visini od 20 odsto jedne mjesečne zarade.

U odluci za Đurđića i Pavićevićevu, koja je donijeta 6. marta navodi se da su odgovorni jer su 6. decembra 2019. u “Dnevniku 2”, bez prethodne provjere, dozvolili emitovanje nepotpunog snimka inci denta između Otaševića i Mijatovića, koji se 3. decembra desio u šoping centru Delta siti.

“Što je za posledicu imalo propust emitera da doprinese cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o događaju koji se desio 3. decembra 2019. u tržnom centru Delta siti i kršenje načela objektivnosti i nepristrasnosti u informisanjujavnosti”, navodi se u odluci o disciplinskim mjerama protiv Đurđića i Pavićevićeve.

U odluci se navodi da su se Đurđić i Pavićevićeva izjasnili da apsolutno nijesu saglasni sa ocjenama iz upozorenja za povredu radne obaveze, da su bez prethodne provjere dozvolili emitovanje nepotpunog snimka u “Dnevniku 2”.

Smatrali su da je postupak trebalo voditi po starom Zakonu o radu, ocijenivši da “opšta mjesta u upozorenju o kršenju standarda nijesu dovedena u vezu sa njihovim konkretnim radnjama”.

U odluci se navodi da je zaključak da su u radnjama Đurđića i Pavićevićeve ostvareni subjektivni i objektivni elementi bića teže povrede radne obaveze, zbog čega ih je Šundić oglasio krivim za učinjenu povredu radnih obaveza.

“Zaposleni su kritičnom prilikom postupali iz nehata jer nijesu pokazali dovoljan stepen pažnje i prethodno provjerili potpunost snimka incidenta, a što su bili u obavezi, posebno imajući u vidu ulogu i značaj Javnog servisa kao emitera”, ocijenio je u odluci o disciplinskoj mjeri.

Šuković, koji je takođe kažnjen novčanom kaznom od 20 odsto od jedne mjesečne zarade, kazao je u svom izjašnjenju da nije tačna konstatacija da je snimak iz Delte objavljen na Portalu RTCG bez prethodne provjere, objašnjavajući da su detaljno obrazložili kakve su sve provjere učinjene sa kolegama iz TVCG, koje su, kako je naveo, dostavile snimak.

On je u toku disciplinskog postupka ustvrdio da su sve uradili “s dozom opreza prethodne provjere i garancije kolega iz TVCG“.