"priprema studenata za razumijevanje demokratskog građanstva"

Modul o medijskoj pismenosti za studente Filološkog fakulteta

Tokom predavanja razmatraju se četiri ključne dimenzije medijske pimenosti: rukovanje i pristup medijima, njihovo ispravno korišćenje i poznavanje njihovih kreativnih mogućnosti; kulturološki i etički aspekt medija, njihovo socijalno djelovanje i medijska politika; razumijevanje, kritička analiza, tumačenje i vrednovanje medijskih sadržaja i sposobnost njihove kreacije

5635 pregleda 0 komentar(a)
Foto: UCG
Foto: UCG

Zahvaljujući modulu koji su pripremile doc. dr Dušanka Popović i doc. dr Marijana Cerović, 20 studenata sa Filološkog fakulteta u Nikšiću imaće priliku da tokom ljetnjeg semestra uče o medijskoj pismenosti.

Tokom predavanja razmatraju se četiri ključne dimenzije medijske pimenosti: rukovanje i pristup medijima, njihovo ispravno korišćenje i poznavanje njihovih kreativnih mogućnosti; kulturološki i etički aspekt medija, njihovo socijalno djelovanje i medijska politika; razumijevanje, kritička analiza, tumačenje i vrednovanje medijskih sadržaja i sposobnost njihove kreacije.

Modul prati sedam studenata crnogorskog jezika i južnoslovenske književnosti, tri sa Studijskog programa za srpski jezik i južnoslovenske književnosti i deset studenata engleskog jezika.

"Cilj realizacije ovog modula jeste provjera njegove efikasnosti u pripremi studenata za razumijevanje demokratskog građanstva kroz upoznavanje referentnog okvira kompetencija za demokratsku kulturu utvrđenih od strane Savjeta Evrope i sagledavanje značaja medijske pismenosti za ostvarivanje ljudskih prava i uključivanje u život zajednice čiji smo dio", navodi se u saopštenju za javnost.

model o medijskoj pismenosti
foto: UCG

Tokom modula, proučava se priroda različitih medija s posebnim osvrtom na digitalne medije i brzinu prenosa informacija u savremenom dobu, način kreiranja i prenošenja medijskih poruka kao posebne vrste konstrukta, te specifičnosti konstrukcije i dekonstrukcije njihovih značenja.

"Osim što student – budući nastavnik treba da bude medijski kompetentan, on mora da promišlja o primjeni ovih znanja u nastavi, što znači da poučava o medijima, primjenjuje medije u nastavi, osposobi učenike da čitaju medijske tekstove, proizvodi medijske sadržaje i radi praktično s učenicima u području medijske kulture", navodi se u saopštenju.

Časove sa sadržajima medijske pismenosti studenti će realizovati u školi ukoliko u uslovima pandemije to bude moguće.

Modul se realizuje u okviru projekta "Pripremanje budućih nastavnika u zemljama Zapadnog Balkana iz oblasti obrazovanja za demokratiju i ljudska prava".

Nosilac projekta je Evropski Vergelend centar, finansijer Ministarstvo vanjskih poslova Norveške, a partner u realizaciji Univerzitet Crne Gore (Filološki i Filozofski fakultet) i Zavod za školstvo.

U projektu, osim UCG-a, učestvuje Univerzitet za obrazovanje nastavnika iz Ciriha, kao i 12 univerziteta/fakulteta iz pet balkanskih zemalja (Srbija, Sjeverna Makedonija, Albanija, Bosna i Hercegovina i Kosovo).

Preporučujemo za Vas