JAVNI SERVIS TRAŽIO OBRAĆANJE PREMA ZAKONU O SPI, ALI NE ODGOVARAJU

Slučaj Mićunović: RTCG ćuti na zahtjev za slobodan pristup informacijama

Društvo profesionalnih novinara Crne Gore (DNPCG) podnijelo je Agenciji za zaštitu ličnih podataka i slobodan pristup informacijama žalbu zbog ćutanja uprave - zbog neodlučivanja Savjeta Radio televizije Crne Gore po zahtjevu koji su 16. aprila podnijele “Vijesti”

35191 pregleda 1 komentar(a)
Nema odgovora na zahtjev: Raonić, Foto: Luka Zekovic
Nema odgovora na zahtjev: Raonić, Foto: Luka Zekovic

Društvo profesionalnih novinara Crne Gore (DNPCG) podnijelo je Agenciji za zaštitu ličnih podataka i slobodan pristup informacijama žalbu zbog ćutanja uprave - zbog neodlučivanja Savjeta Radio televizije Crne Gore po zahtjevu koji su 16. aprila podnijele “Vijesti”.

”Vijesti” su, nakon što menadžment i RTCG prethodno na upit novinarke nije dostavio detalje u vezi sa tadašnjom smjenom urednika Redakcije za spoljnu politiku Vladana Mićunovića, te i pošto je na to uputio generalni direktor Boris Raonić, Javnom servisu uputile zahtjev za slobodan pristup informacijama.

Pozivajući se na Zakon za slobodan pristup informacijama, od RTCG je traženo da se omogući uvid inicijativu za pokretanje postupka za smjenu, evidenciju o prisustvu na radnom mjestu Vladana Mićunovića, evidenciju o njegovom radnom učinku, rješenje o smjeni Mićunovića, kao i ugovor Vladana Mićunovića.

Mićunović je smijenjen sredinom aprila, a Raonić je tada saopštio da je do smjene došlo u redovnoj proceduri, na osnovu hijerarhijski definisanih procedura, “istim onim koje je on sprovodio dok je bio rukovodilac”.

Naveo je i da je incijativa pokrenuta zbog radnog učinka Mićunovića i evidencije o prisustvu na radnom mjestu, da svi detalji po tom pitanju mogu po potrebi biti dostavljeni zainteresovnoj javnosti, a za urednika su, kako je naveo, neprihvatljivi u svakom ozbiljnom mediju.

Mićunović je tada negirao da nije ispunjavao radne obaveze, kazao da to “nije razlog” njegove smjene i saopštio da ga je Raonić “mjesecima maltretirao i proganjao bez ikakvog povoda”, te na kraju smijenio.

Raonić je negirao navode o navodnom maltretiranju.

Zbog smjene Mićunovića reagovali su tada i iz Media centra, navodeći da su menadžment i uredništvo TVCG dužni javnosti objašnjenje zbog čega je Mićunović smijenjen.

Predsjednik Skupštine Media centra Dragoljub Duško Vuković u saopštenju je tada naveo da je Javni servis to dužan i zbog činjenice da se Mićunović ovim povodom obratio javnosti i iznio niz optužbi na račun onih koji iza smjene stoje. Kazao je da je neozbiljno to što je Raonić na javno oglašavanje Mićunovića odgovorio na privatnoj Fejsbuk stranici.

”Ne radi se o smjeni šefa neke prigradske piljare da bi Raonić svoje viđenje dijelio samo sa prijateljima na društvenoj mreži. Menadžment i uredništvo TVCG su dužnici javnosti u vezi sa ovom smjenom tim prije što Vladan Mićunović nije neko ko spada u neprepoznatljivi novinarski prosjek, već je i te kako prepoznatljiv u crnogorskoj medijskoj zajednici, ali i šire”, naveo je tada Vuković.

Kazao je i da je Mićunovića prije nekoliko godina sa dužnosti direktora TVCG nezakonito smijenio tadašnji menadžment, a da je tome, kako je rekao, prethodila direktna politička akcija tadašnje crnogorske vlasti na čelu sa Demokratskom partijom socijalista “u kojoj je Savjet RTCG očišćen od nepodobnih, a popunjen onima koje ‘teren prepoznaje’”.

Vuković je tada saopštio i da “aktuelni menadžersko-urednički tim nacionalnog javnog medija bi trebao da se u svojim nakanama reformisanja RTCG oslanja upravo na profesionalnu zaostavštinu koja je ostala iza Vladana Mićunovića i generalne direktorke Andrijane Kadije, takođe nezakonito smijenjene od DPS vlasti”.