Vlada Crne Gore utvrdila je danas Predlog zakona o javnim izvršiteljima, u cilju unapređenja važećeg normativnog okvira koji uređuje status, ovlašćenja i odgovornost javnih izvršitelja i u funkciji postizanja veće efikasnosti i pravne sigurnosti u postupku izvršenja.
Iz Vlade je saopšteno da je dosadašnja primjena Zakona o javnim izvršiteljima ukazala na određene probleme i nedostatke vezane za rad javnih izvršitelja, koji se prije svega odnose na utvrđivanje disciplinske odgovornosti i način sprovođenja nadzora nad radom javnih izvršitelja.
“Osnovna namjera predlagača propisa je da se unaprijedi rad javnih izvršitelja i Komore javnih izvršitelja, kao i da se uspostavi jasniji i djelotvorniji mehanizam nadzora nad radom javnih izvršitelja, čime se doprinosi transparentnosti i odgovornosti u njihovom postupanju”, kaže se u saopštenju.
Iz Vlade su rekli da je, s tim u vezi, poseban akcenat stavljen na normativno preciziranje disciplinske odgovornosti i nadzornu ulogu Ministarstva pravde, kako bi se otklonile ranije uočene pravne praznine u postupcima kontrole i sankcionisanja nepravilnosti u radu javnih izvršitelja.
“Donošenjem ovog zakona ispuniće se obaveza predviđena Akcionim planom za sprovođenje Strategije reforme pravosuđa 2024-2027 za period 2024-2025 godine, definisana u okviru strateškog cilja 1 - Jačanje nezavisnosti, nepristrasnosti i odgovornosti pravosuđa i operativnog cilja 1.7 - Jačanje sistema disciplinske odgovornosti pravosudnih profesija, kao i aktivnost predviđena Programom rada Vlade za ovu godinu”, navodi se u saopštenju.
Vlada je na današnjoj sjednici utvrdila i Predlog izmjena Zakona o Prijestonici.
“U cilju stvaranja uslova kojim bi se obezbijedio nesmetan rad i kontinuitet u finansiranju potrošačke jedinice Prijestonice Cetinje za narednu godinu, shodno Zakonu o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, potrebno je bilo izmjeniti odredbu člana 30 Zakona o Prijestonici na način što bi se iznos od 0,4 odsto projektovane vrijednosti tekućeg budžeta Crne Gore procenata koji se odvaja za finansiranje Prijestonice za vršenje zakonom utvrđenih nadležnosti povećao na iznos od 0,5 odsto, a dio procenta od 0,6 odsto koji je planiran za projekte smanji na 0,5 odsto”, kaže se u saopštenju.
Tim zakonom, kako su rekli iz Vlade, obezbijedilo bi se redovno izvršavanje tekućih obaveza i spriječilo dodatno zaduživanje Prijestonice.
Oni su kazali da je jedan od razloga za donošenje tog zakona i potreba stvaranja uslova za vrednovanje i ocjenjivanje svih projekata definisanih Zakonom o Prijestonici, ne samo onih koji se smatraju kapitalnim.
Kako su naveli, članom 20 Odluke o izradi kapitalnog budžeta propisano je da projekti koji se realizuju u skladu sa Zakonom o Prijestonici kao i projekti koji se realizuju iz EU donacija ne podliježu vrednovanju i ocjenjivanju u skladu sa tom odlukom.
“Što je za posljedicu imalo da Prijestonica u prethodnom periodu nije mogla finansirati projekte kao što su projekti na očuvanju kulturno istorijskog i prirodnog nasleđa i projekte za valorizaciju turističkih potenicija, a koji, takođe, doprinose razvoju i novim radnim mjestima, jer se po navedenoj odluci oni ne smatraju kapitalnim”, kaže se u saopštenju.
Stoga je, kako su rekli iz Vlade, bilo potrebno brisati rješenje kojim je članom 30 stav 4 Zakona o Prijestonici propisano da se mogu finansirati samo oni projekti koji ispunjavaju uslove shodno aktu o izradi kapitalnog budžeta.
Vlada je na današnjoj sjednici utvrdila i Predlog izmjena i dopuna Zakona o prekršajima.
“Izradi izmjena i dopuna se pristupilo imajući u vidu da je dosadašnja primjena ukazala na određene nedostatke i dileme koji su se pojavili u praksi, pa je ocijenjeno neophodnim da se kroz izmjene zakona otklone te nedoumice”, kaže se u saopštenju.
Kako su rekli iz Vlade, jedan od razloga za donošenje Predloga zakona je i usklađivanje svih odredbi zakona sa podsticajnim mjerama koje su uvedene posljednjim izmjenama zakona, kako bi se iste na pravilan način mogle razraditi, a u cilju njihove bolje i efikasnije implementacije u praksi.
Oni su kazali da se, takođe, izmjene i dopune zakona vrše radi ispunjenja ciljeva iz Reformske agende Crne Gore 2024-2027.
“Predlogom zakona izvršena je izmjena u vidu proširenja obima prekršajne odgovornosti, vrši se postrožavanje kazne zatvora koja se može izreći osuđenom za prekršaj, vrši se povećanje raspona u okviru kojeg se može propisati novčana kazna i to za fizičko i odgovorno lice u pravnom licu, preduzetnika i pravno lice, te se proširuju oblasti (restriktivne mjere sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma i oblast osiguranja) za koje se može propisati novčana kazna u visini dvostrukog maksimuma”, kaže se u saopštenju.
Navodi se da se Predlogom Zakona propisuje mogućnoost organima inspekcijskog nadzora da, u vršenju svojih ovlašćenja i u cilju nesmetanog vršenja inspekcijskog nadzora, mogu od suda da zahtijevaju izdavanje naredbe za ulazak u stan i druge prostorije.
“Takođe, vrši se izmjena u pogledu izvršenja novčanih kazni, i to da će se novčana kazna smatrati u cjelosti plaćenom ukoliko lice nema prebivalište odnosno boravište u Crnoj Gori ili ako odlazi u inostranstvo radi boravka, a postoji osnovana sumnja da će osujetiti izvršenje izrečene sankcije, plati dvije trećine novčane kazne bez odlaganja”, rekli su iz Vlade.
Bonus video: