"Barbare" ne vole proteste - Vijesti.me
REAKCIJE NA IZVJEŠTAVANJE PROREŽIMSKIH MEDIJA

"Barbare" ne vole proteste

Izvještavanje prorežimskih medija sa subotnjih protesta podsjeća na prilog novinarke Studija B, koja je nedavno na sličan način komentarisala demonstracije u Beogradu

Nova M na protestima vidjela pet puta manje ljudi nego organizatori
Nova M na protestima vidjela pet puta manje ljudi nego organizatori (Foto: Filip Roganović)

O spornom izvještavanju o subotnjim građanskim protestima trebalo bi da raspravlja i Savjet Radiotelevizije Crne Gore (RTCG), na sjednici zakazanoj za naredni utorak.

To je zatražio član Savjeta iz redova nevladinih organizacija Milan Radović (Građanska alijansa). Član Savjeta pojasnio je da je jedan od razloga to što građanski protest koji je održan u subotu nije uvršten u glavne informacije.

“Koliko sam tačno mogao da zapazim, protesti su pomenuti tek u 13. minuti centralnog dnevnika u 19.30h”, kazao je Radović za “Vijesti”, dodajući da je drugi razlog i to što je u njihovim informativnim emisijama bilo više slučajeva da je plasirano samo nečije reagovanje, ali ne i informacija na koju se kasnije reagovalo.

Upravo je izvještavanje sa subotnjeg protesta bilo povod da više nevladinih organizacija i medija od Agencije za elektronske medije (AEM) zatraže da ispita način na koji informacije od javnog interesa prenosi televizija Nova M. U svim prigovorima naglašeno je da su prekršena brojna osnovna novinarska pravila.

Mada su organizatori saopštili da je na protestu “97.000 odupri se” bilo oko 10.000 građana, ova televizija je u svom centralnom informativnom programu utvrdila da je na istom bilo pet puta manje ljudi - oko 2.000.

“Malobrojnost protesta u organizaciji opozicije, proopozicionih medija i proopozicionih NVO, od sinoć pokazao je koliko je slaba ta organizacija”, kažu sagovornici Nove M”, kazala je voditeljka, dodajući da se radi o “ne baš brojnom skupu”.

Činjenica da su protest podržali i predstavnici opozicije, “koji su se do juče međusobno vrijeđali i optuživali”, sagovornici Nove M, kako se navodi, smatraju da “dovoljno govori o njihovoj političkoj nedosljednosti”. Mnogi su prilog Nova M uporedili sa slučajem novinarke sa Studija B Barbare Životić, čiji je neprofesionalni prilog sa protesta u Beogradu obišao region.

Nova M pripada United Media grupi, koja u Beogradu i Zagrebu, gdje imaju svoja predstavništva u zemljama okruženja, zagovaraju poštovanje standarda i nepristrasno izvještavanje.

Izvršna direktorka United media Aleksandra Subotić juče nije odgovorila na pitanja “Vijesti” kako je moguće da ta medijska grupa od svojih članica u Srbiji i Hrvatskoj zahtijeva poštovanje standarda, a da to ne važi i za crnogorski ogranak.

Ostali smo uskraćeni i za odgovor da li Nova M brani crnogorske vlasti, dok su članice te medijske grupe u susjednim zemljama na udaru javnih funkcionera. Nije odgovorila ni namjerava li United Media grupa da mijenja ovakvu politiku izvještavanja u Crnoj Gori.

Crnogorski civilni sektor, opozicija i mediji očekuju da će AEM ozbiljno shvatiti njihovu protužbu.

“Tužno je da jedna britansko-američka kompanija kao što je United grupa Crnu Goru tretira kao banana državu, a njene građane kao manje vrijedne od onih u Srbiji i Hravtskoj. Pa im zato valjda umjesto objektivne informacije svakodnevno servira mafijaški rječnik spin doktora i propagande”, kazao je predsjednik Odbora menadžera “Vijesti” Željko Ivanović.

U prigovoru AEM-u, koji su uputili Centar za građansko obrazovanje (CGO) i Media centar, od te Agencije očekuje se da “hitno i pozitivno odluči jer se radi o školskom primjeru kršenja Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, ali i Kodeksa novinara Crne Gore”.

“Ostaje nejasno zašto ova velika i ugledna korporacija sebi dopušta da emituje fingirani sadržaj (netačne izjave, netačni podaci), jer time zasigurno sebe ne preporučuje ni ozbiljnim klijentima za marketing”, stoji u saopštenju čelnika CGO i Media centra Daliborke Uljarević i Gorana Đurovića.

Prilog Nove M ne doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o događajima, ne poštuje načelo tačnosti i nepristrasnosti, a nije ni pravičan, niti izbalansiran. Nova M je ovim prilogom prekršila obavezu da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo koje grupe ili pojedinaca, navodi se u zajedničkom saopštenju CGO i Media centra

Predsjednik Građanskog pokreta URA Dritan Abazović je u pismu potpredsjednici United grupe Dragici Pilipović navodi da su isti ljudi koji su kreirali informativni program Pink M ostali na istim pozicijama i u TV Nova M nastavljajući da medijski prostor Crne Gore zasipaju neprofesionalizmom.

U pismu se ističe da je Pink M kršio sva etička načela novinarskog poziva, da je njihov informativni program bio, kako je kazao, “zastiđe novinarskog poziva, da su etiketirali ljude, crtali im mete, omaložavali ih, grubo vrijeđali i diskreditovali u svojim informativnim emisijama”.

25 ili 26 tužbi protiv Nove M i njegovog vlasnika formalnog i suštinskog, podnijeće Osnovnom sudu zbog klevete Željko Ivanović i “Vijesti”.

Ivanović: Nova M crta mete

Medijska grupa “Vijesti” nema nikakve veze sa organizacijom protesta i za tako tešku optužbu kojom se pokušava diskreditovati naša kuća, osnivači, urednici i novinari, uredništvo Nove M nije dalo nijedan dokaz ili argument, naveo je, između ostalog, u prigovoru Željko Ivanović.

Željko IvanovićŽeljko Ivanović

“Opet beskrupulozno i propagandistički uredništvo Nove M pokušava povezati babe i žabe, pa naše profesionalno izvještavanje o posljednjim aferama i protestima naziva podmetanjima i veže za duvansku aferu od prije 15 godina! Očito je da se radi o jeftinom spinu kako bi se ponizio intelekt gledalaca kojima se ova TV obraća”, stoji u prigovoru, a dodaje se da je vrijeđanje logike konstatacija da je intervju sa predsjednikom Atlas grupe Duškom Kneževićem bilo kakva podmetačina, jer čovjek je autorizovao intervju i niko nakon toga nije saopštio da je taj intervju izmišljen ili nekom podmetnut.

U prigovoru se ističe i da medij kao Nova M nema pravo da bez ograda ili pozivanja druge strane tumači nečije političke stavove.

“Iako u svojoj izjavi Milo Đukanović nigdje nije pomenuo profesora Perovića i Željka Ivanovića, uredništvo Nove M crta mete i stavlja naše slike pojašnjavajući gledaocima ko su zavjerenici koji hoće da uzmu vlast gospodinu Đukanoviću. Još jedno očigledno spin nasilje nad činjenicama i argumentima. I nad nama”, navodi se u prigovoru.


Vidi sve komentare