"Pink" smišljeno nanosio štetu "Vijestima" kroz "Minut, dva" - Vijesti.me
NASTAVAK SPORA

"Pink" smišljeno nanosio štetu "Vijestima" kroz "Minut, dva"

U nastavku petogodišnjeg spora po tužbi “Daily Pressa” svjedočila Elena Popović član uprave MDIF iz Njujorka

Glavni termine korišćeni za blaćenje konkurencije: Bivši TV “Pink”
Glavni termine korišćeni za blaćenje konkurencije: Bivši TV “Pink” (Foto: Zoran Đurić)

“Pink M” je od 11. novembra 2013. godine vodio organizovanu kampanju u svojoj emisiji “Minut, dva” sa 750 priloga protiv “Vijesti”, njihovog izdavača kompanije “Daily Press” i njenih osnivača, u cilju urušavanja ugleda i nanošenja finansijske štete konkurentnom mediju, kazala je juče Elena Popović američka državljanka i advokat i član uprave Media Development Investment fonda (MIDF) iz Njujorka na nastavku suđenja u Privrednom sudu po tužbi “Daily Pressa” protiv “Pink M Company”, sadašnje “Nova M”.

MDIF je jedan od suvlasnika “Vijesti”, a Popovićeva je kazala da je zbog iskustva i poznavanja prilika na prostoru bivše Jugoslavije od ovog fonda postavljena u savjetodavni odbor izvršnog direktora “Daily Pressa”.

On je navela da je “Pink” poznat po brutalnim napadima na one koji drugačije misle i na kokurenciju u cilju njihovog finansijskog uništavanja.

“Za emitovanje emisija u kojima se napadaju ‘Vijesti’, čak i porodice njenih osnivača, korišćeni su glavni termini koji su svuda u svijetu najskuplji za emitovanje reklama. ‘Pink’ je međutim te termine koristio da napada ‘Vijesti’, što pokazuje da nijesu štedjeli resurse kako bi nanijeli štetu svom konkurentu”, kazala je Popovićeva.

Upravo nakon početka te kampanje u novembru 2013. godine, značajni oglašivači u “Vijestima”, kako je navela, odustaju od zakupa reklamnog prostora ili ga značajno smanjuju, dok mnogi odustaju od pretplate na “Vijesti”.

“Kako drugačije objasniti da iznenada u novembru 2013. počinjete da dobijate grafikone koji pokazuju značajan pad prihoda, koji se zatim nastavlja. Čula sam od prijatelja da se ova emisije u šali zove ‘Minut, dva o Vijestima’. Umjesto informisanja gledalaca o vijestima iz politike, ekonomije, kulture i sporta, glavna tema u tom mediju bila je širenje negativne kampanje o ‘Vijestima’”, kazale je Popovićeva.

Ona je napravila i poređenje šta bi bilo u Americi kada bi "Coca Cola" samo jedan dan a ne mjesecima i godinama pokrenula kampanju sa sloganom “Pepsi Cola je otrov”.

"Da li bi to američki sud ocijenio kao nelojalnu konkurenciju i kolike bi novce "Pepsi" dobio na ime odštete. Ne znam da li bi baš uspio da naplati svaki dolar jer bi teško bilo sagledati posljedice i štetu od takve kampanje ali bi sigurno naplatio dosta", kazala je Popović. 

Na pitanje sutkinje Dijane Raičević šta misli o rastu posjete na portalu kao mogućem uzročniku pada prihoda, svjedokinja je kazala da bi se o tome moglo pričati 2018. ili danas 2019. ali ne i 2013 ili 2014 kada je portal bio tek u razvoju i kada kao mediji nije tako drastično mogao uticati na štampano izdanje.

Drugi svjedok “Vijesti” u ovom sporu Jaroslav Gora juče nije saslušan, zbog spora oko njegovog poziva i organizovanja prevodioca. Sutkinja je zatražila da napusti sudnicu dok je svjedočila Popovićeva. Nakon toga je ponovo pozvan uz predlog sutkinje da njegovo svjedočenje bude 2. oktobra. On je zatražio rok od dva dana kako bi pogledao da li u tom periodu ima poslovne obaveze.

Sutkinja Raičević je prethodno odbila zahtjev zastupnika “Nove M”, o odlaganju ročišta zbog promjene advokata.

Privredni sud je prošle godine donio presudu kojom odbacuje tužbeni zahtjev “Daily Presa” kojim se traži obeštećenje od 660 hiljada eura pozivajući se da novine i TV nijesu konkurenti na istom tržištu, ali je Apelacioni sud poništio tu odluku prije tri mjeseca navodeći da postoji konkurencija.

“Pink” je u avgustu prošle godine prodao svoju podružnicu u Crnoj Gori kompaniji “Direct media”, koje je promijenila naziv firme iz “Pink M Company” u “Nova M”. Na programima bivšeg “Pinka” sada se emituje program TV “Nova M”.


Vidi sve komentare