Iskidan dio kada novinari pokušavaju da postave pitanja

Uprava prihoda i carina promoviše priređivača sa kojim je u sporu

Uprava prihoda i carina na svojim zvaničnim kanalima postavila snimak sa TV7, koja ima istog vlasnika kao i “Džek pot” koji je zbog njihovog nepostupanja u sporu protiv države

40725 pregleda 109 reakcija 33 komentar(a)
Foto: Boris Pejović
Foto: Boris Pejović

U trenutku kada se pred Privrednim sudom u Podgorici vodi spor između firme “Džek pot” i države oko toga da li ta kompanija ima pravo na drugo produženje koncesije, Uprava prihoda i carina (UPC) na svojim zvaničnim nalozima na društvenim mrežama (Facebook i Twitter) podijelila je link sa “You Tube” kanala privatne televizije “TV7”, na kojem se nalazi skoro kompletna pres konferencija vršiteljke dužnosti (v. d.) UPC Milene Petričević, održana prošlog petka. Iskidan je dio kada novinari pokušavaju da postave pitanja.

Televizija “TV7”, prema podacima sa njihovog sajta u većiskom je vlasništvu, zbirno 94,18 odsto, Save Džigija Grbovića i njegove kompanije “Flesh & AS”. Grbović je takođe, uz Branislava Brana Mićunovića, vlasnik “Džek pota”, kompanije koja vodi spor protiv države jer im Petričevićeva nije odgovorila na zahtjev prije isteka koncesije.

Na pitanje zašto je podijeljen taj link uz navedene okolnosti i zašto se za potrebe snimanja ove konferencije UPC nije koristio resurse Vladinog biroa za odnose sa javnošću ili neke druge agencije, iz UPC su odgovorili da svi sadržaji, koje emituju posredstvom društvenih mreža povezanih sa stranicama javnih emitera, koji obavljaju djelatnost proizvodnje i pružanja audiovizuelnih medijskih usluga, usluga elektronskih publikacija putem elektronskih komunikacionih mreža, imaju za cilj da doprinesu blagovremenom, istinitom, nepristrasnom i objektivnom informisanju.

”Cilj i naš doprinos je podsticanje medijskog pluralizma u skladu sa međunarodnim konvencijama i standardima”, kazali su iz UPC.

Kako tvrde, preuzimanjem programskih sadržaja, i vjernim prikazivanjem događaja, bez cenzure, transparentno dorpinose činjeničnom izvještavanju i informisanju javnosti o svim aspektima rada i događajima u UPC.

“Prilikom emitovanja programskih sadržaja preuzetih od strane licenciranih emitera, rukovodimo se, iz ugla UPC, institucionalnim okvirom u cilju vjernog prikazivanja tematskih sadržaja. Nepristrasno i nediskriminatorski odnosimo se prema nazivu pružaoca audiovizuelnih medijskih usluga i elektronskih publikacija”, kazali su iz UPC.

Objavljivanje spornog sadražaja sa televizije u vlasništvu osobe koja tuži državu zbog nepostupanja Uprave prihoda, na Tviter profili Uprave prihoda
Objavljivanje spornog sadražaja sa televizije u vlasništvu osobe koja tuži državu zbog nepostupanja Uprave prihoda, na Tviter profili Uprave prihodafoto: Screenshot

Objasnili su da su prethodne kalendarske godine preuzeli 54 medijska sadržaj, od čega po 11 sa web-stranica “Vijesti” i “RTCG”-a, osam sa “Nova M”, sedam sa “TV7”, po pet sa “Prve TV” i “Mina news”...

“Ovakvim pristupom dajemo svoj doprinos u saopštavanju činjenica na objektivan način, u skladu sa načelom slobode objektivnog informisanja i u cilju vjernog, profesionalno konkretnog prikazivanja određenih događaja”, poručili su iz UPC. Petričevićeva je krajem oktobra prošle godine naslijedila Aleksadra Damjanovića na poziciju v. d. UPC. Prema mišljenju Ministarstva finansija u koje su “Vijesti” imale uvid, Petričevićeva je morala “Džek potu” negativno da odgovori na njihov zahtjev za drugo produženje koncesije za kazino “Falkeinstener” u Bečićima, prije isteka koncesije 18. februara.

Ona to nije učinila, pa je Privredni sud na zahtjev “Džek pota” donio privremenu mjeru o produženju rada kazina do pravosnažno riješenog spora između tog privatnika i države. Svaka nova koncesija za rad kazina početno košta 2.000.000 eura.

Petričevićeva je na pomenutoj konferenciji za novinare, osvrćući se na slučaj “Džek pot”, između ostalog navela da ne želi da komentariše pojedinosti tog slučaja, dok se ne okonča postupak pred Privrednim sudom.

Kazala je da se sastala u svom kabinetu sa predstavnikom koncesionara “Džek pota” Grbovićem, te da o tome postoje dokumenta.

”Ne bih bila iskrena da kažem da ne znam ko su Mićunović i Grbović... Imala sam prilike da te ljude prođem i mimoiđem. Kao profesionalka nijednu aktivnost ne radim, a da o njoj ne ostane pisani trag”, rekla je ona.

Petričevićeva je kazala da je ne interesuju lična imena koja se nalaze iza koncesionara, jer to za nju nije releventna činjenica, već da se kao v. d. direktorke Uprave prihoda bavila konkretnom koncesijom “Džek pota”.