Da li pauci imaju ličnosti?

Tokom istraživanja, naučnici su primijetili da postoje dvije vrste ženki, agresivne i pitome
pauk, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 25.07.2014. 20:03h

Mnogi socijalni insekti, poput mrava, pčela ili termita, formiraju kolonije koje su podijeljene u kaste po tome koje poslove njihovi članovi obavljaju.

Takođe je i veliki broj životinja socijalan, ali se u njihovim kastama stanovnici ne razlikuju anatomski u zaisnosti od toga koje im je zaduženje.

Ekolozi Univerziteta u Pitsburgu izučavali su vrstu dlakavih pauka (Anelosimus studiosus) iz porodice teridide, koji žive širom Amerike, od Nove Engleske, do Sjeverne Argentine. Oni žive u kolonijama, love zajedno, dijele paučinu i plijen, imaju stražare koji čuvaju jajašca i hrane mlade sažvakanom hranom.

Tokom istraživanja, primijetili su da postoje dvije vrste ženki, agresivne i pitome. Nevažno što prvi uglvnom love i štite koloniju od napadača, oni dijele svoj ulov sa drugima.

Da bi ispitali ovakvo ponašanje, naučnici su napravili eksperiment u kome je 141 agresivnih i 148 pitomih paukova trebalo da iskoristi svoje napadačke osobine. Pokazalo se da su agresivni dva puta bolji u lovu i pletenju mreže, dok su pitomi skoro tri puta bolji u čuvanju mladunaca.

“Rezultat ovog eksperimenta je da ličnosti mogu mnogo da utiču na raspodjelu rada u koloniji i dalja istraživanja će biti bazirana na tome šta uzrokuje razlike kod ovih vrsta”, rekao je glavni autor studije, Kolin Vrajt.