Teleskop za 22. vijek: Za otkriće porijekla univerzuma

Teleskop, Foto: Wikipedia
Ažurirano: 20.06.2014. 10:27h

U pustinji Čilea počela je izgradnja najvećeg optičkog teleskopa na svijetu koji će pomoći da se putem svjetlosti otkrije poreklo univerzuma, saopštila je danas Evropska južna opservatorija (ESO).

"Izgradnjom tog teleskopa (European Extremely Large Telescope - E-ELT) želimo da napravimo teleskop za 22. vijek", izjavio je predstavnik ESO-a Fernando Komeron i dodao da će gradnja trajati najmanje deset godina i da će teleskop biti u funkciji dvije godine kasnije.

U prvoj etapi gradnje potrebno je uravniti 5.000 kubnih metara stijena na vrhu brda Armasonez u čileanskoj pustinji Atakami. To će biti platforma za teleskop koji će biti u obliku oka s ogromnim ogledalom od 39 metara u prečniku.

Stručnjaci ocjenjuju da će novi optički teleskop pružiti informacije o porijeklu hemijskih elemenata i crnih rupa, i prije svega o postojanju vanzemaljskog života. Teleskop gradi Evropska južna opservatorija, međunarodna istraživačka organizacija koja se bavi astronomijom. Novi teleskop će koštati 1,4 milijardi dolara.