Metoda crnogorskog naučnika postaje standard u 50 država

Ažurirano: 04.12.2013. 17:16h

Metoda za detekciju bakterije Ervinie amilovore kod biljaka profesora molekularne biologije i genetike dr Danka Obradovića, objavljena je u biltenu ugledne međuvladine Evropske i mediteranske orgaizacije za zaštitu bilja (EPPO).

„Bakterija izaziva bakterijsku plamenjaču koja napada jabuke, kruške, dunje, neko ukrasno bilje i druge biljke. Bolest je opasna, teško se liječi antibioticima, pa spada u karantinske bolesti. Suzbija se uglavnom uništavanjem inficiranih stabala tako što se režu i spaljuju kako bi se spriječilo širenje bolesti. Zato je izuzetno važna dijagnostička laboratorijska metoda koja može brzo i pouzdano utvrditi bolest“, objašnjava Obradović.

On je rekao da je za testiranje njegove metode saznao iz naučne literature tek kada su testovi bili završeni.

„Metodu sam razvijao tri godine u mojoj laboratoriji na PMF-u. Publikovanje metode u EPPO biltenu znači da će u 50 zemalja ona ući kao standard za dijagnostiku u svim akreditovanim laboratorijama, a s obzirom na ugled EPPO prihvatiće je i mnoge druge zemlje, što je je velika čast za svakog naučnika, a takođe i za zemlju iz koje on potiče“, kazao je on.

Obradović je poručio da do sada niko u Crnoj Gori nije razvio neku metodu za laboratorijsku dijagnostiku nekog mokroorganizma, a pogotovo ne metodu koja je prošla testiranje u laboratorijama širom svjeta i postala standard u velikom broju zemalja.