Bakterije od smeća proizvode struju

Bakterije pokazuju veliki potencijal za stvaranje biobaterija u kojima bi se elektricitet stvarao razgradnjom domaćeg ili poljoprivrednog otpada
Ažurirano: 27.03.2013. 14:16h

Savremeno društvo najviše muče dva ekološko – energetska problema: Kako se riješiti otpada i kako stvoriti čistu energiju. Zahvaljujući novom otkriću britanskih i američkih naučnika, rješenja tih problema su bliža nego ranije. Stručnjaci sa Univerziteta Istočne Anglije (Istočna Engleska) su napravili veliki korak na putu prema proizvodnji električne energije uz pomoć bakterija.

Prema izvještaju koji je objavljen u novom broju časopisa Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) proteini na površini bakterija mogu da stvore električnu struju kroz jednostavan dodir sa površinom minerala.

Drugim riječima, bakterije se mogu položiti na metal ili mineral i u njih ispuštati naelektrisanje kroz ćelijske membrane. To znači da je moguće da bakterije direktno budu povezane sa elektrodama što je važan korak u stvaranju efikasnih mikrobnih gorivnih ćelija, odnosno biobaterija.

U svom eksperimentu tim je ubacio ključne proteine u slojeve lipida mjehurića nalik na membrane bakterija. Potom je testirao koliko dobro elektroni putuju između unutrašnjosti u kojoj se stvaraju i željezom bogatih minerala sa vanjske strane.

"Znali smo da bakterije mogu da prenose elektricitet u metale i minerale, kao i da te interakcije zavise od posebnih proteina na njihovoj površini", rekao je vođa istraživanja dr Tom Klark iza UEA i dodao:

"Međutim, nije bilo jasno rade li to proteini direktno ili indirektno kroz nepoznate posrednike u okolini. Naše istraživanje pokazalo je da proteini mogu da direktno dodirnu površinu minerala i stvore električnu struju... Ove bakterije pokazuju veliki potencijal za stvaranje biobaterija u kojima bi se elektricitet stvarao razgradnjom domaćeg ili poljoprivrednog otpada."