Branko Micev negira tvrdnje ruskih naučnika: Nema ledenog doba

"Ne znam na osnovu kojih metoda je Baškin zasnovao svoje tvrdnje i da li su te metode uopšte naučno priznate"
Ažurirano: 08.03.2013. 15:26h

Meteorolog Branko Micev kazao je za portal RTCG da nije realno da na planeti nastupi ledeno doba, kao što predviđaju pojedini naučnici.

Ruski naučnici Baškin i Galjulin iznijeli su tezu da će 2014. nastupiti malo ledeno doba što je, kako smatraju, uslovljeno cikličnim karakterom klimatskih promjena.

Malo ledeno doba traje 500 godina. Prethodni takav period bio je sredinom proteklog milenijuma, kad se u Engleskoj zaledila reka Temza, a u Rusiji su stranci bili obuzeti strahom, kad su vidjeli da drveće puca od mraza. Periodi zahlađenja i zagrijavanje imaju intervale od nekih 30 do 40 godina. Na primjer, u Rusiji je bilo zagrijavanje 30-tih godina prošlog vijeka, zatim je došlo do zahlađenja s početkom Drugog svjetskog rata, pa je novo zagrijavanje došlo u 70-im godinama prošlog vijeka.

Početak novog ciklusa zahlađenja povezan je s aktivnošću Sunca. Snaga zračenja naše zvijezde opada i to utiče na klimu na Zemlji. Naučna istraživanja klime proteklih geoloških perioda, stavljaju pod sumnju osnovanost zahteva Kjoto protokola, tvrdi Vladimir Baškin.

Crnogorski meterolog Branko Micev smatra da teza ruskih naučnika, nije zasnovana na naučnim dokazima.

"Ne znam na osnovu kojih metoda je Baškin zasnovao svoje tvrdnje i da li su te metode uopšte naučno priznate. U tezi se pominje da se Sunčeva aktivnost smanjuje i da Zemlja prima samo stomilijarditi dio njegove energije. Iznošenje takvih procjena je u domenu koji ne zaslužuje naučnu dimenziju“, smatra Micev.

Teze Rusa su u suprotnosti, sa teorijom srpskog naučnika Milutina Milenkovića, koji je matematički potvrdio kako nastaje ledeno doba.

"Samo Milankovićevom metodom se može utvrdi kada će nastupiti ledeno doba. Njegova teorija je, 1976. u časopisu „Science“, priznata kao naučna metoda o postanku ledenih doba. Milanković je najcitiraniji i najčitaniji srpski naučnik svih vremena u svijetu, a NASA ga je uvrstila u 10 najvećih umova u naukama o Zemlji. Zato na Marsu i Mjesecu krateri nose njegovo ime. Ja više vjerujem naučno priznatoj metodi, nego izjavama Baškina“, kategoričan je Micev.