Iran ponovo šalje majmuna u svemir

majmun, Iran, Foto: France24.com
Ažurirano: 16.01.2013. 18:53h

Iranski svemirski zvaničnici objavili su da će ponovo pokušati da lansiraju majmuna u svemir u roku od nekoliko mjeseci, objavila je državna novinska agencija Mehr.

Ako akcija uspije, to će biti korak naprijed ka slanju čovjeka u svemir, što Iran planira da uradi do 2020

"Testiranje kapusla je završeno i majmuni koji će biti poslati u svemir su u karantinu", izjavio je Hamid Fazeli, šef Iranske svemirske agencije, prenio je portal “Spejs”.

"Majmuni su slični ljudima, pa kad su oni u svemiru možemo da ispitamo kako je ljudima tamo", objasnio je Fazeli.

Kako je istakao, majmuni će biti poslati u svemir u skladu sa rasporedom tokom Fadžra. Fazeli je rekao da je kapsula nazvana “pišgam”, što na persijskom znači “pionir”.

Prvi put je Iran pokušao da lansira majmuna u svemir 2011, ali je to propalo, bez objašnjenja zbog čega. Tada je plan bio da se majmun lansira u orbitu uz pomoć rakete “Kavošgar-5” (istraživač).

Pacov, kornjače i crv u svemiru

Ako akcija sada uspije, to će biti korak naprijed ka slanju čovjeka u svemir, što Iran planira da uradi do 2020, kao i slanje astronauta na Mjesec do 2025.

Iran je poslednjih godina ostvario napredak u tehnologiji svemirskih letova. Ova zemlja je lansirala prvi satelit domaće proizvodnje u februaru 2009, a sljedeće godine i raketu “Kavošgar-3”, koja je u svemir ponijela pacova, dvije kornjače i crva.

Iran je takođe, 2011. i 2012, u orbitu poslao satelite za posmatranje Zemlje.

Zapadni kritičari istakli su zabrinutost zbog potencijalne vojne primjene iranskog raketnog programa. Iran je, sa druge strane, negirao takve ambicije.