Otkriveno još 20 novih satelita oko planete: Saturn je "kralj mjeseca"

Saturn, Foto: Reuters

Saturn je prepoznat kao "kralj mjeseca" Sunčevog sistema nakon što su astronomi otkrili još 20 satelita oko te velike planete, čime je njihov broj narastao na 82, što je tri puta više od Jupitera.

Novoidentifikovane malene mjesece, veličine između tri i šest kilometara u prečniku, otkrio je istraživački tim astronoma Skota Šeparda s vašingtonskog Karnegi institututa za nauku, uz pomoć havajskog teleskopa Subaru, prenosi agencija Hina.

"Saturn je kralj mjeseca", rekao je Šepard ove nedjelje kada je i objavljeno otkriće novih mjeseca.

Jedan od satelita kreće se na zapanjujućoj udaljenosti od 24 miliona kilometara od Saturna, dalje od bilo kog drugog mjeseca. Poređenja radi, naš Mjesec udaljen je 386.000 kilometara od Zemlje.

Sedamnaest novootkrivenih Saturnovih mjeseca kreće se u suprotnom smjeru od njegove rotacije. Ostali se kreću zajedno s njim, kao što je uobičajeno.

Saturn, gasoviti džin, sastavljen većinom od vodonika i helijuma, druga je najveća planeta u Sunčevom sistemu, šesti po redu od Sunca.

Njegov prečnik je oko 116.000 kilometara, otprilike deset puta više od Zemljinog (12,7 hiljada kilometara).

Veći od njega je samo Jupiter, peta planeta od Sunca.