Ruska svemirska sonda ušla u Mjesečevu orbitu

Slika snimljena kamerom svemirskog broda Luna-25 za slijetanje na Mjesec, Foto: Reuters

Svemirska kompanija Roskosmos objavila je da je svemirska sonda Luna-25 ušla u Mjesečevu orbitu u 11:57 po moskovskom vremenu ili 8:57 po srednjevropskom vremenu.

Ruska svemirska sonda, koja je otprilike veličine manjeg automobila, teška je oko 1.800 kilograma i lansirana je prošlog petka iz svemirske luke Vostočni. Trebalo bi da obavlja istraživanje na Mjesečevom južnom polu oko godinu dana.

U tom su području naučnici NASA-e i ostalih svemirskih agencija u posljednjih nekoliko godina otkrili tragove smrznute vode u kraterima.

Postojanje vode na Mjesecu važno je za velike svemirske sile jer bi omogućilo duži boravak ljudi tu, a to bi, opet, omogućilo iskopavanje vrednih lunarnih resursa.

Moskva je posljednji put poslala sondu Lunu-24 na Mjesec prije gotovo pola vijeka, početkom 1976. godine, kada je Rusija još bila dio Sovjetskog Saveza, rekao je Anatolij Zak, osnivač www.RussianSpaceWeb.com koji prati ruske svemirske programe.

"Ulazak u Mjesečevu orbitu apsolutno je ključan za uspjeh ovoga projekta“, rekao je Rojtertsu, ponovivši da se ovo događa „prvi put u postsovjetskom razdoblju.“

„Neki ovo nazivaju drugom lunarnom trkom, pa je vrlo važno da Rusija nastavi s ovim programom. Luna-25 nije samo jedna misija, već dio puno šire ruske strategije koja se proteže 10 godina u budućnosti“, naveo je.

Luna-25 dio je ruskoga lunarnog programa kojim je predviđena izgradnja svemirske stanice na Mjesecu do 2040. godine.