kvalitet sna

Želite miran san? Pazite šta jedete prije spavanja

Vjerovatno znate da ne valja piti kafu naveče, jer nećete moći da spavate. To je logično jer je kafa stimulans. Ali, ona nije jedina takva namirnica
94 pregleda 3 komentar(a)
spavač, Foto: Wingedge.com
spavač, Foto: Wingedge.com
Ažurirano: 27.03.2019. 19:49h

Ako primjećujete da često imate poteškoća sa spavanjem, razmislite o namirnicama koje konzumirate. Mnoge od njih utiču na kvalitet sna.

Vjerovatno znate da ne valja piti kafu naveče jer nećete moći da spavate. To je logično jer je kafa stimulans. Ali, ona nije jedina takva namirnica. Nesanicu uzrokuju i druge namirnice.

Brza pržena hrana

Istraživanja pokazuju da namirnice koje se pripremaju u velikoj masnoći poput pomfrita, čipsa... urokuju nesanicu. U osnovi, sva nezdrava pržena hrana koja se može pronaći u restoranima brze hrane, djeluje na organizam tako da ga razbudi pa spavanje postaje nemoguća misija.

Sirovo povrće

Francuzi sirovo povrće jedu s umacima kao predjelo i to zovu Crudité. Iako je sirovo povrće samo po sebi zdravo, ipak mu treba nešto duže da se probavi pa zna biti prilično turbulentno u probavnom sistemu. Ne treba posebno napominjati da to nije ugodna atmosfera za spavanje.

Suhomesnati proizvodi

Slanina, kobasica, salame… Iako za mnoge ukusni, suhomesnati proizvodi sadrže tiramin - derivat aminokiseline tirozina. Taj sastojak stimuliše mozak što rezultuje budnošću. Dakle, ako takve proizvode jedete naveče, nesanica vam je zagarantovana.

Tamna čokolada

Vjerovatno ste već čuli da čokolade sadrže kofein, ali malo ljudi zna da ga tamne čokolade sadrže u velikim količinama. Tačnije, u jednoj prosječnoj čokoladi ima ga kao u nekim energetskim napicima. Stoga izbjegavajte tamnu čokoladu u večernjim satima jer nećete moći da spavate.

Slatkiši

Slatkiši, ali i sladoled takođe uzrokuju nesanicu, pokazalo je istraživanje iz 2000. godine. I ne samo to, kad konačno zaspete, mogle bi da vas muče noćne more i to zahvaljujući nezdravim sastojcima u slatkišima.

Beskofeinska kafa

Zabluda je, kako pokazuje nekoliko istraživanja, da u besokfeinskim kafama nema kofeina. Ima ga, ali u nešto manjim količinama nego u običnoj kafi. Ipak, čak i te manje količine dovoljne su da vam naruše kvalitetan san, odnosno da uzrokuju nesanicu, prenosi Tportal.