Za mirne snove

Ako imate nesanicu evo šta treba da radite

Većina ljudi koji imaju nesanicu protraće sate na nešto nebitno kako bi zavarali mozak i zaspali
225 pregleda 0 komentar(a)
Ažurirano: 21.11.2011. 23:29h

Jedan od najvećih uzročnika nesanice je stres, kažu naučnici.

Nesanica izaziva niz problema, gojaznost, pad koncetracije, efikasnost na poslu...

Većina ljudi koji imaju nesanicu, sate protraće sate na nešto nebitno kako bi zavarali mozak i zaspali.

Profesor sa Univerziteta Džordžija Majkl Deker je sastavio listu stvari koje ljudi rade kada ne mogu zaspati.

Pročitajte je.

1.Filmovi ili internet

To radi većina i sve su češći i parovi koji na spavanje idu sa laptopom na krilu. Pogrešno. Stručnjaci preporučuju da se kompjter ili tv ugasi sat prije nego što odemo u krevet, da bi naš mozak imao vremena da se odmori od ekrana.

2. Muzika

Ako legnete sa slušalicama u ušima, vaš mozak ne reigistruje da želite da spavate. Ono što može donekle da pomogne je lagana meditacijska muzika.

3. Ne radite ništa

Dok čekate da utonete u san, vi jednostavno ležite i čekate da se to desi. Dešava vam se da počnete da razmišljate i to uglavnom o problemima. To vam neće pomoći. Umjesto toga, uzmite knjigu i pročitajte nekoliko redova, to bi moglo da vas uspava.

4. Radite

Rad prije sna se ne preporučuje. Bolje se organizujte, ali ne radite ništa neposredno pred spavanje, jer nećete biti produktivni, a kvalitet vašeg sna neće biti na zavidnom nivou. To se najčešće odnosi na rad na kompjuteru koji pogoršava vaše šanse da zaspite.

5. Kupanje

Ljudi vole tople kupke ili da se istuširaju prije sna. To daje toplinu prije spavanja, a ako to iskombinujete sa nekim smirujućim čajem, budite sigurni da ćete lijepo spavati.